Detta året ska mina ben få synas

Japp, nu har jag bestämt mig.
Efter år efter år av gömda ben under leggings, långa sommarbyxor och strumpebralls så ska mina ben äntligen få vad de förtjänar: SYNAS!

De ska få sol, luft och blickar :)

Häromdagen pratade jag och en vän om det där med shorts, jag berättade att jag gått i shorts för första gången på stan på flera år.
Hon berättade att hon ALDRIG visade benen.
De var fula.

Hmm..
Och visst har jag tänkt likadant.
Mina ben har varit FÖR feta, FÖR fula, FÖR bleka, FÖR fulla med ärr etc.

Men nu har jag iakttagit och funderat.
90% av alla ben ser ut så.
Ärr, Celluliter, större, spinkiga, bleka, håriga.
Dags att acceptera och ignorera!
Acceptera att dina ben är som de är och ignorera vad alla andra tycker.
Visa de, dina helt normala ben.

Detta året ska jag vara stolt över mina ben, mina helt naturliga fina ben som bär mig varje dag.
Min starka, underbara ben som gör att jag kan gå, springa och cykla.
I år ska jag vara stolt över er




Mitt stora födelsemärke, min sjukdom på fötterna som märkt mina låååånga spinkiga tår!
Men va fan, this is reality- natural beauty!!!


Nu ska jag försöka reda ut mitt nyduschad burr och snart ska jag möta upp Dessi som ska spendera helgen med oss♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0