Hatar dom äckliga krypen!!

Oj vad tätt inläggen kommer nu he, he.
Sitter hemma hos Emma o sparkade precis upp henne ur soffan för att hon ska följa med mig till A6.
Behöver köpa ett nytthalsband till min lille gosse. Och så ska jag försöka hitta nåt medel mot fästingar för han få hur många som helst nu när han springer ute.
Häromdagen hade en hamnat på golvet och vem trampade på den: JO JAG, Splash,sprängfylld med blod var den!

Min mamma var jätteledsen idag. Hon måste avliva hennes katt. Allas vår gullegris Elvis.
Han är över 15 år och har fått problem med njurarna och börjat kissa inne.

Så nu är Emma färdig. Måste skynda mig.

Puss o hej
/bella

längesen sist

Så, 3 veckor sen jag bloggade sist..
Men det är lättare när man jobbar helg eftersom man då får sitta i lugn o ro vid datorn på jobbet.
Och jag ska verkligen ta tag i det här med datorn hemma men eftersom jag inte haft några pengar på sistone så har det inte gått men förra veckan betalade alltså banken tillbaka dom pengar jag blivit bestulen på så nu ska det tas tag i allt som ligger o väntar  vilket är

*Restskatt på 2500 (surt men sant)
*Skriva in mig på körskolan och boka lektioner (jippi)
*Lämna in datorn
*Boka tågbiljett till Skåne o hälsa på älskade familjen
*Spara till resan (som om det kommer hända)

Men på senaste tid o fråga mig inte riktigt varför har jag blivit helt galen i att shoppa loss.
Skor, kläder, smycken, you name it
Det kan handla lite om att jag nu faktiskt gått ner 10 kg totalt och det går i princip inte o använda några av mina gamla byxor längre. Men än är där kvar att ta av. Även om jag tycker man får ha lite fett så kan gott midjemåttet minskat lite till.

Imorgon är det morsdag och jag o syster yster har kommit på världens bästa morsdagpresent men den kan jag inte skriva här för jag vet att morsan min är inne o snokar ibland he, he.
Den kommer hon dessutom få vänta på tills om 14 dgr när hennes favorit dotter kommer ner ;)

Nåt annat som hänt sen sist... hmm.. nej.
Livet går sin gilla gång och jag träffar den ena idioten efter den andra (He, he), är ute o partar med mina vänner på helgerna och jobbar som bara den på veckorna.

Så nu måste jag återgå jag villl önska er alla en bra helg.
Och sist men inte minst vill jag säga till Ida att jag älskar dej o saknar dej o finns alltid här för dej. Du är en av mina bästa vänner. Glöm inte det.





puss bella

Snodd på alla mina pengar!!

Shit vad längesen jag skrev.
Min dator la ju återigen för ett tag sen av där hemma och det är sällan jag har tid att sitta vid datorn på jobbet.
Ja det har ju hänt mycket sen sist.
Men det "största" som hänt är att jag blev av med min plånbok på bussen i onsdags och mitt visa kort låg där i.
Jag såg inte det förrän dagen efter och spärrade det direkt på morgonen men trots det har dom lyckats ta sig in och plocka ut nästan 7000 kronor.
Eller plockat ut har dom inte gjort utan dom har handlat för 7000 kronor på¨mitt kort det vill säga allt jag hade kvar sen jag betalt mina räkningar.
Och det finns bara ett ställe man kan handla på kort utan att visa legitimation eller uppge kod är på krogen.
Jag blev av med plånboken ca 23 och mellan 23.30 och 02.00 är det handlat för så mycket pengar. Så nu håller jag på att ha möte med banken och kontaktar polisen för att kunna få tillbaka mina pengar. Vi får väl se hur det går men jag ber för att det skall gå bra.






Annars, ja det går väl upp o ner som vanligt. Har varit mkt festande på sistone fast nu när det går mot sommaren är det alltid roligare att gå ut o nu har man ju lite större umgängeskrets här i jkpg och behöver inte gå ut o festa med samma hela tiden. Ganska skönt på nåt sätt.
Däremot har det slutat med jättemånga helger att vi haft efterfest hemma hos mig vilket kanske inte är fullt så bra då jag tänker på mina stackars grannar. Får nog passa mig så jag inte får klagomål!!

Nej nu kallar plikten.

Puss o ha det gott. Ska försöka skriva snart igen.

RSS 2.0