Seriös bloggning igen!!

Äntligen ska det försökas på lite seriös bloggning igen.
Senaste veckorna har ju bara varit kaos. Vet knappt var jag har huvudet.
Äntligen har vi dessutom fått in datorn i det som är tänkt att vara Datarum/ gästrum/extra tv-rum.
Igår när jag, mamma och company var på Ike köpte vi bordet. Sååå fint o på rea för bara 199:-.
Fynd!!

Dagen har bestått av jobb och kvällen av förberedelser inför morgondagens middag.
J:s föräldrar kommer ju hit o firar lite med Håkansson/Persson familjen.
Gör nu inget avancerat sa dom men det kan dom ju tro.

Till förrätt blir det tunnbrödsrullar med lax och tonfisk, till huvuvdrätt blir det rådjursstek och potatis med whiskysås och till efterrätt kladdkaka med after eight grädde. =)

Hoppas det blir lika gott som det låter :)

Nu måste ja gå ut o börja skala potatis så J slipper ta hela smällen själv imorrn.

Lite bilder först från jul i Kristianstad först:

          
På väg ner.

        
Sötaste syster            Sötaste Balle


Älskar Wilmas pussmun på detta kortet =)

Jag får lov att fortsätta imorgon. Har ganska många bilder faktiskt och datan är seg och ögonen trötta. Kan man gå o lägga sig fast sambon har gäster ? Jag ska ju faktiskt jobba imorrn.

Kram o gott nytt år mina kära.

KRAM


I'm alive!!

Nu måste ni ju undra om jag lever he. he.
Och det gör jag, lever och frodas.
Har bara haft fullt upp att umgås med familjen sen juldagen. Först var ju jag o J nere sen åkte mamma m. man och barn med oss upp i söndags och stannade tilll igår.
Åh, vad roligt vi har haft =)
Lek, bus, shopping men också städa lägenhet och laga mat, ja allt blir kul när dom är i närheten.
Jag hoppas verkligen dom kommer upp oftare nu när vi har mkt större och alla får plats.

Har varkens några bilder att lägga in eller tid att föra över dom som jag har på kameran till datorn.
Det får bli ikväll för då ska J ha lite kompisar här och jag får väl hålla mig undan hehe.


Dax för jobb!!!

Kramkram

Julaftons söta bilder!!

Inte många som går in o läser bloggar nu över jul har man märkt he, he. Inte så konstigt kanske.
Nu borras det spikas här på Igelkottsvägen. J håller på att sätta upp vår nya tv-bänk med tillhörande hyllor.
Mammsen kommer ju med oss upp på söndag o ska kolla på nya lyan samt hjälpa mig att städa gamla.
Så nu är det slut på lugnet, fullt ös fram till måndag nu.

Mest ville jag lägga upp dom få bilder vi tog igår. Blev ju inte så många timmar för mig där hos J:s päron.
Fick lite julmat o jag o J bytta varsin klapp. Jag fick en superfin badrumsvåg som jag önskat mig, som jag inte heller hunnit ta kort på. Tiden räcker inte till helt enkelt.


J med syster som inte vill av med på kort =)

  
Hela skaran, nästan..      Jag öppnar klappen som jag fick av J:s mormor =)

 
J:s andra systern    Blev lite vin..


Söta syskonen ;)


Ego!!!

Julaftons slut!!

Julafton är över,
Den har varit bra trots jobb halva dagen.
Fick i mig lite julmat hos J:s mor och far.
Imorgon bär det av till Skåne. Wiiiiiii =)


Natti, natt gott folk. Fler bilder kommer imorgon!!

Jobb(ig) julafton!!

Nu har jag snart jobbat min kväll och julafton är över om 4 timmar.
Lugnaste kvällen någonsin utan tvekan. Har inte haft mycket att göra på jobbet.

Sambon kommer och hämtar mig om 20 minuter o sen ska vi åka hem till hans föräldrar. Hoppas dom har sparat lite julmat till mej =) Dock har jag väldans ont i magen. Har länge misstänkt att jag är allergisk mot någointing i godis eftersom jag alltid får så ont i magen av det och ofta blir "kass i magen" också.
Diabetes har jag inte, det har jag kollat men kanske mot alla färgämne och tillsatser dom tillsätter.
Tror jag ska sluta äta godis faktiskt. Det är inte värt det när man får så här ont, en bra sak o vara allergisk/överkänslig mot.
Det kan ju bli mitt nyårslöfte om inte annat =)

Jag vill nu önska alla söta vänner o läsare en god jul och tacka för alla söta sms jag fått idag- har inte hunnit svara på alla. Imorgon bär det av ner till Skåne och familjen. LÄNGTAR!!



Hatar snor!!

Hatar att inte ha min egen dator när jag bloggar. Måste fixa det.
Hatar dessutom att min fökylning inte  blivit ett dugg bättre o nu ska vi ju snart iväg.
Imorgon jobbar jag dessutom kväll, hur lätt tror ni det är att få tag i vikarie då?! Julaftonskväll, yeah right!!


Ni är verkligen dåliga på att kommentera när ni läser. Är ju roligt att veta vilka som är inne och om det är dom jag tror.
Man får mer blogglust när man får nån kommentar.

Vilket klagoinlägg detta blev.
För att få till nåt positivt så kan jag säga att vår hyresvärd faktiskt varit här idag och åtgärdat några av felen som var på "listan". Känns bra.

Nu ska jag hoppa in i duschen o sen försöka gör mig så snygg det går när man ser ut som ett trafikljus om näsan =(


God jul på er förresten min hemliga läsare =)

Say; I love you!!

Usch, fick reda på en hemsk sak igår. Nåt som drabbat en arbetskamrat till mej. Världens snällaste människa.
Det snurrade runt i skallen hela dagen igår o jag kunde inte riktigt koncentrera mig på något annat.
Vill inte lämna ut några detaljer här. En del av er vet vad det handlar om o andra inte.

Det fick mig att tänka på en sak:
Framtiden är oberäknelig och man vet aldrig vad som händer.
Igår när jag o J satt i bilen o jag berättade det för honom började vi också diskutera hur viktigt det är att aldrig vara ovänner när man ska sova eller den ena åker iväg. Det har vi som regel här.
Man vet aldrig vad som händer o jag skulle aldrig förlåta mig själv om det hände honom något på väg till jobbet o vi precis hade bråkat innan. Eller ifall vi somnar o han inte vaknar igen o det sista jag sa till honom var nåt elakt.


Därför har vi som princip att inte bråka innan vi ska skiljas åt eller innan vi ska sova. O vi ger också alltid varandra en hejdå puss innan vi går o en godnattpuss innan vi somnar.
Tycker jag alla par borde ta efter.

Jag kramade o pussade på J några extra gånger igår. Är så glad att jag har honom. Min pralin.
"You never know what happens" och tur är väl i o för sej det.

Så ge honom en extra kram idag säg en extra gång hur mkt du älskar honom och ta hand om varandra!!


Min näsa rinner fortfarande som Niagarafallet.
Köpte en stor paket med näsdukar igår kväll och har redan använt upp 4 paket.
Ser ut som rudolf med röda mulen under snoken.
O vi som ska till J:s föräldrar idag. Hmmm... får se hur det blir med det.
Nu ska ja gå o duscha!


Kämpar på!!

Känner mig ganska duktig trots min hemska förkylning.
Har inte tittat på nån film, det blev inte ens nån tv utan jag började packa upp så smått direkt.
Får ta det lgunt för annars bara hostar jag men jag blir galen på att bi lådor så  ja vill bli av med dom så fort som möjligt o nu är det faktiskt inte många kvar¨.
Har till och med ilyckats få upp lite julpynt. Inte mkt men ca 10 tomtar i lägenheten.  =) Det är ju trots allt jul!

Nu däremot känner jag mig helt slut. Hostar, snörvlar, hostar, snörvlar!!
Tur man är ledig imorrn.
Dock har jag så mkt jag skulle behövt göra. Packa det allra sista, o påbörja städningen i gamla lägenheten.
Kommer nog inte sakna den ett dugg, känner mig redan mer hemma här trots den dåliga starten med alla fel och skavanker.
Får se om vi orkar ta en liten sväng till Ikea med ikväll. Vi behöver en tv-bänk. Och både jag o J är ju som tidigare nämnt inte personer som kan vänta, vi vill ha det färdigt NU. Iallafall dom stora grejerna.
Min mamma och hennes man (+son)  samt mina systrar kommer ju hit den 28:e och då vill jag här ska vara i ordning och finfint =)

Vi får väl se hur långt vi hinner. Tycker redan här är myspys så det ska nog funka.

Skickade ner J till tvättstugan igår för att boka tvättid. Det verkade lika värdelöst som det var i min gamla lgh.
Vi fick tid på julaftonsmorgon kl 7. Hehe.
Måste ju tvätta innan vi åker till Skåne.

Här kommer lite bilder från nya lyan där jag, J o Ossy ska husera tillsamman =)



Gästrummet/Tv-rum 2/ blivande datarum. Mycket mysigare i verkligheten.
Sidoborden köpte vi igår för 129:- styck.



Sovrummet. Har kommit upp lite gardiner och smågrejer nu =) Vår nya fina säng- förtjänar en bättre bild!!


Nej nu ska jag lägga mig en stund. Snart kommer min älskade hem =)


Sjuk!!

Oh my good vad förkyld jag är nu. Näsan rinner konstant o jag hostar jättemkt. Har sovit ca 2-3 timmar i natten o vaknat hela tiden av att jag inte får luft så det fick bli att stanna hemma idag.
Bättre jag försöker bli frisk nu så jag kan jobba på Onsdag. har ju julaftonskväll i år o kan tänka mig hur svårt det är att fixa in vikarier tills dess.
Så det blir att dricka honungsvatten, knappra panodil o vila, vila, vila så man blir frisk.

Ska snart gå in o slänga mig i soffan o sätta på en rulle. Orkar jag så ska jag packa upp lite till o eventuellt dammsuga men vi får se.
Känner sig ju inte jättepiggelin.

Både jag o J fick dessutom ett mindre utbrott imorse. Ossy hade varit i lådan o J skulle plocka upp det o spola ner o vad händer då?! Jo det blir stopp i avloppet.
Vattnet stiger och stannar precis vid kanten så som tur var rann det aldrig ut på golvet.
J blev vansinnig o ´drog ett gäng svordomar (o ni ska veta att det krävs mkt för att göra J arg), rusade ner i trappan o hittade journumret.
Han ringde o sen var ju stackaren tvungen att gå till jobbet.

Så vid halv 8 kom rörmokaren, skällde på mig för att vi spolat ner kattbajs. Då berättade jag att jag faktiskt gjort det i dom 3 och ett halvt år jag haft Ossy o det har aldrig varit några problem. Min mamma har haft katt så länge jag levt o hon har också alltid gjort det. Nehe tydligen ska det slängas i en påse men Ossys bajs luktar 1000 ggr värre än alla andra katter jag vet så det är inte lockande direkt.¨
Därefter skickade jag in  honom i köket o så fixade han rören där under med efter lite gnäll.


Känner mig riktigt förbannad nu, andra dagen i lägenheten och vi har redan fått ringa jouren. Skandal tycker jag att inte sånt upptäcks på besiktningen. Det barade "pissade" vatten ur röret under vasken när man satte på kranen.
Så i eftermiddag när J kommer hem åker vi ner o röjer =)
Hoppas jag känner mig lite piggare då.


Kram från en sur, trött, arg o sjuk bella



Många fel blir det..

Så, ytterligare några saker på plats. Vi har varit ritkigt effektiva och jobbat på bra så nu börjar det likna nåt. Dock har vi en lååång väg kvar innan det ser ut som vi vill.

Imorgon ska jag o J ner och röja hos vår hyresvärd. Vi har upptäckt en hel del fel här. Och har gjort en lista på allt som ska tas upp imorgon:

Köket:
*Det droppar/läcker under vasken i köket samt luktar fukt/mögel
* Fläktknappen är trasig
*Lampan i kylskåpet fungerar ej
*Fattas en golvlist bakom kylskåpet

Tv-rummet:
*Dimmern/ Lampdosan är lös

Toa:
*Toastolen är lös
*Rost i botten av handfatet
*Hängare till duschslangen är lös
*33-34 hål i väggen på toaletten vilket ett är rakt igenom väggen så man ser till hallen
*Kranen droppar.

Det är rätt allvarliga saker en del och andra mindre allvarliga, men att det finns risk för mögel här och att det är så stora och många hål på badrummet tänker jag aldrig acceptera.
Det är inte gratis o bo här o mögel är ju en sån sak som man faktiskt kan bli allvarligt sjuk av.
Så håll tummarna för oss imorgon o hejja på =)
Här kommer bilderna från flytten, en del är från i fredags när vi fick nycklarna o en del från idag:


J i vårt nya kök

   


äter skräpmat på Max

   



Det får räcka för ikväll. J:s mobila bredband är seeeeeeeeeeegt på att ladda upp. Fler bilder på själva lägenheten får komma sen. Ska gå lägga mig nu. Börjar bli riktigt förkyld.
Hostar o snärvlar här o nu fryser ja också. Får se om man kan jobba imorrn. Inte kul o bli sjuk nu till jul heller ju :(

Flyttat!!

Numera är vi alltså "Ljungarum bor". Flytten har ägt rum i helgen och i fredags så nu är det full rulle från morgon till kväll och bloggen prioriteras inte.
Vi har fått upp dom största sakerna nu o idag flyttade vi Ossy. He, he. Ni skulle sett honom. Sprang omkring helt snurrig och förstod ingenting.
HAn har lugnat sig lite nu men följer efter oss vart vi än går. SÖTNOS =)
Stackaren är helt förvirrad o förstår ju ingenting.
Har inte tid att sitta här längre. Vi ska tilll Ikea och köpa lite smått o gott som fattas.
Kommer va helt slut efter denna veckan med jul, jobb och flytt.

Puss o hej så länge (bilder kommer sen).

Älskar dej!!



Känner mig lite extra kär i min pojkvän idag, inte så konstigt kanske. Idag tar vi ju ett steg till i vårt förhållande och flyttar ihop =)


Anias livssyn =)

Har precis pratat med min Ania i telefon en timme.
Den bästa polacken som finns =)
Plötsligt kom vi in på äktenskap o giftermål:

Jag:  -  Jag skulle inte vilja gifta mig nu och har sagt till J att inte fria till mig.

Ania:  -  Men varför det? Nu kommer han kanske aldrig fria till dig.

Jag:  - Jo det kommer han nog om jag vill gifta mig nån gång. Det är inte säkert.

Ania:  - Amen sluta, klart du ska.

Jag: - Vet inte, Jag skulle nog mkt väl kunna vänta typ 20-25 år. Då har man ju haft barn o levt ihop länge o vet att man verkligen klarar allt.

Ania: - Amen herrregud. Så länge kan du ju inte vänta. Om 20-25 år är det ju knappt lönt.


Haha, Okej. Ania tycker livet slutar vid 45 o att döden står runt hörnet o väntar då. *Asg*


Min o älsklingens champagnekväll =)

Som jag berättade innan så hade jag en överraskning till min J ikväll.
Överraskning innebar att jag hade varit o köpt champagne samt mörk choklad som han gillar till honom.
Halv 9 ikväll bad jag honom blunda o sen bar jag ut det till soffbordet på en skärbräda (har packat ner mina brickor  =).
Han blev jätteglad och vi skålade för vårt nya liv som börjar imorgon som sambor.
Jag älskar vardagslyx óch tyvärr är inte min J så romantisk så jag får stå för den biten.

Kvällens bilder:



       




  

Det var alltså vår lilla champagnekväll=) inte ofta jag dricker det och definitivt inte så ofta ja dricker det en torsdag kväll.
Men åh, var mysigt det var. Den mest romantiska kväll jag haft med min älskling o detta mitt i allt flyttkaos med lådor o skit överallt o på en torsdag kväll. He's great!!

Nu ska vi gå o knyta oss i bäddsoffan. Sängen åkte ju som jag nämnt innan ut idag =)

Puss o godnatt


Så j*vla stressad!!

Stack lite tidigare från jobbet idag. Skönt.
Har ju en hel del o göra hemma nu. Packa, städa, packa, städa.
Imorgon är det alltså Dagen med stort D.
Dock är jag nervös. Vet att den ska besiktigas kl 14 imorrn och ber till Gud att dom ska anmärka på toaletten eller åtminstone se hur risig den är och göra nåt åt den.
Ja, ja det får vi se..

När honey kommer hem om ca 45 min så ska vi ta min säng samt lite annat skräp jag har (bland annat säng jäveln)  o kasta på sortergården.
Jag har dessutom köpt hem lite surprise till min J ikväll för att fira lite. Även om vi mer eller mindre bott ihop hos mig dom senaste 4 månaderna så är det ju först nu vi ska bli sambos på riktigt. Och det bör väl firas eller hur? ;)

Imorgon är jag äntligen ledig. Känns heeeeeeeeeeeeelt underbart. Klockjäveln har ju ringt 4 mornar i rad.
Numera hatar jag Mauros Scoccos låt Sarah som J satt som signal på väckarklockan på mobilen.
Synd, har förstört en så fin låt.


Får se om jag har tid att skriva senare ikväll =)

smell you later.


busy week!!

I tisdags var jag o J verkligen duktiga.
Eftersom vi numera ska flytta in i vår lägenhet på fredag så blev det ju panik i familjen Håkansson/Persson.
Efter att paniken lagt sig lite igår morse kom jag helt plötsligt på att vi hade ju för fan ingenstans att sova.
Alltså i nya längenheten. Både J o min säng ska till helvetet när vi flyttar.
Så vi fick panikkköra till Ikea igår o köpa vår säng.
Vi hade bestämt vilken säng vi skule ha men när vi väl var där så bytte vi o tog en annan :)

Sen blev det lite annat smått o gott med. Så kalaset gick på nästan 4000.

Igår var ja hemma o fortsatte packa o sen när klockan blev strax över 7 begav vi oss till J:s föräldrar och drack lite glögg samt  kollade bonde finalen. Sur blev jag, ALLA valde fel tyckte jag.
Speciellt bögen. Hur fan kunde han välja den snubben som har en flabb som maler konstant och bölar för allt. Suck!!

Nu är det snart dax för mig att gå till jobbet. Och imorgon är jag äntligen ledig. SKÖNT!!
J har precis kört till sitt jobb. Vi har den sämsta kombinationen av morgonhumör. Mitt är väl inte så bra och hans är verkligen SKITDÅLIGT.
Shit, frågar man honom något så får man alltid ett otrevligt eller snäsigt svar tillbaka.
Blir ledsen för jag försöker verkligen kontrollera mitt men när man får såna svar tillbaka så brister det ju för mig med.
Så nu blev vi osams innan han åkte trots att vi lovat varandra att inte bli det.

Nej nu måste jag borsta gaddarna sen rusa till bussen!!

Ett glatt besked!

Pust, skulle verkligen behöva lägga mig i ryggläge i soffan men har allt annat än tid för det.

Måndag igen vilket innebar jobb för mig i vanlig ordning hehe.
Visst känns det som man tillbringar hela sitt liv på jobbet. Helgen sprang förbi så fort attt jag knappt han märka att ag avr ledig och denna veckan innebär ju helgjobb för mig.
Kanske....

Efter jobbet idag var jag o Vanessa o tränade spin. Skönt efteråt men fan va jobbigt det var. Kände mig totalt orkeslös.
efter bara en kvart (som kändes som en evighet) kände jag mig väldigt mör.
Men så är det väl ibland. Man får bita ihop o bara göra det. Skönt nu ju =)

Till det roligaste. Gubben som har vår blivande lägenhet ringde idag o sa att vi förmodligen kunde flytta in redan på FREDAG. ALLTSÅ NU PÅ FREDAG!!!
Skitskoj verkligen men vilken panik man får. Så nu är flyttkartongerna framme och här packas för fullt. J är hemma hos sig o gör samma sak.
Vet inte hur vi ska hinna men på nåt sätt går det väl.
Nu ska jag bara prata "grannt" med dom på kontoret så jag kan få semester på Söndag. Dessan kunde jobba så det får nog bli så.

Nej åter till packning. Får se hur mkt man hinner blogga den närmsta veckan för just nu har jag "häcken full".


Tack söta du =)

Adventsfika på stan!

Så, hemma igen efter en mysig adventsfika på stan med Eva, Emma och hennes kille Christian.
Jag kände verkligen för att unna mig nåt gott eftersom jag inte ätit något godis i helgen mer än några skumtomtar på julbordet men samtidigt vill jag inte förstöra för mig själv så jag unnade mig det minsta jag kunde hitta.
Nämligen en liten tryffelboll som inte var stor men ack så god =)
Man vill ju leva lite också :)
Självklart glömde vi kameran hemma annars hade det nog blivit lite bilder.

Imorgon är det vardag igen och därmed träning så nu har jag o Vanessa bestämt att vi ska träna spinning halv 5 efter jobbet. Längtar faktiskt efter att röra på mig lite. Nu har man ju vant sig och jag vill inte bli en soffpotatis igen.
Jag mår så mkt bättre och har mkt mindre huvudvärk när jag rör på fläsket och det är ju därför man ska träna.

Nu ger min älskling mig massage, fan vad bortskämd jag är. Har världens bästa kille =)


En av favoritbilderna på oss två =) Älskar dig J <3 !!!

Lördagens partypics.

Söndag igen. Helgen har sprungit förbi lika snabbt som den brukar och imorgon är det vanlig arbetsdag igen :(
Nästa vecka blir tuff eftersom jag dessutom ska jobba helgen. Det innebär 6 dagars arbete.
Det positiva dock med att jobba helg är att man tar väldigt mkt tillvara på helgerna som man är ledig och man är inte "ute o härjar"  och gör av med en massa pengar =)

Denna helgen har varit lika bra som de brukar.
I fredags tog vi ju som bekant det väldigt lugnt och bara slappade och kollade på Kevin som sopade golvet med Alice på idol =) Det blev jag glad för. Har hejjat på honom.

Igår gick vi upp ganska tidigt för att hinna till stan o shoppa lite på en affär som jag velat kolla in jättelänge. Nämligen Honey I'm home. helt underbar affär med massa ovanliga och fina saker till ett hyfsat pris. Deras webbshop är super och jag ska kolla runt där lite också eftersom det var så mkt folk i affären igår.

Efter det var jag och älsklingen på systemet som också är en helt underbar affär hahahaha, bara skoja :)
Köpte lite smått o gott som vi skulle ha till kvällen.
Sen åkte vi till Gränna och gyllene uttern för att äta julbord med J:s arbetskamrater.
Och jag säger bara vilket julbord.
Där fanns allt du kan tänka dig och lite till. jag ljuger inte om det fanns 30 sorters sill, 5-6 sorters lax, rökt fårfiol, hjortstek, älgstek, viltkorv, pigghaj, laxpat'e, kräftpat'e, skinka i alla dess former, janssons, omeletter, potatisgratäng och mkt mkt mer.
Jag rullade därifrån och ändå hade jag inte smakat på hälften. Efteråt fick jag höra att julbordet hade kostat 500-600 spänn per person. Lite skillnad mot dom 85:- som kommunen bjöd på på mitt jobb, UTAN respektive.

Efter julbordet stack vi hem och bytte om sen tog vi bussen till Desiree och Victor. Där festade vi till det lite, jag, J och Desiree. Victor var inte så sugen eftersom han hade varit ute en sväng i Fredags.



    
Hemma o ska strax gå till bussen.



    
Klockan 10 övergav J oss för att bege sig till Olearys och möta upp sin arbetskamrater.
En timme senare begav jag o Dessan också oss till staden och styrde fötterna mot Amor.



Och därefter blev det att möta upp J igen och äta lite "nattamat"på Sibylla.




  

Duktig var jag med som tog kort hela kvällen på allt vi gjorde nästan. Allt för min blogg och mina läsare.

Dax att göra lite nytta. Ciao då.

puss


Fredagsmys och fredagsflum =)

Idag är det fredagsmys, fredagsslappande och fredagsflum hos familjen Håkansson/Persson =)



     


Vår vanliga kvällsposition, jag ligger med huvudet i J:s knä och han pillar mig i håret =)



Visst passar vi ihop :)

Svårt med rubriker :/

Så sen kvällsbloggning som vanligt.
Kvällen har spenderats på just det, jobbet!
Gillar inte att jobba kväll längre. Innan har jag alltid älskat det men nej, inte nu!!
Tjafsade lite med en vän idag, trist, jag gillar inte att tjafsa men samtidigt är det väl viktigt att säga till när man tycker den andra gör/säger fel.
Hoppas det löser sig.

Imorgon är det dax för arbete igen, jobbar till 16 och har nog inte en chans att sticka en sekund innan med tanke på städet jag ska ha.
Efter jobbet ska det tränas för sista gången denna veckan med Vanessa. 3:de gången denna veckan, helt ok va ;)
Så skönt att ha nån att träna med, hon är riktigt rolig att göra det med för hon är så peppande och säger nästan alltid ja om man frågar =)


Jag o J utanför Ullared i söndags :) Det var kallt........

Om man skulle ta o krya ner hos älsklingen i sängen, det ser skönt ut =)

NATTINATT


Dagens visa =)

Dagen idag har spenderats på jobbet.
Allting jag har haft på schemat har bara blivit fel, fel, fel.
Missnöjda miner hit o dit hela tiden och det känns som jag fått ta en jävla massa skit.
Jobbigt, men ibland kommer såna dagar. Kände det på mig redan imorse då ja hade en stor klump i magen när jag gick till jobbet. Nu ska jag försöka koppla bort det när jag kollar på Greys anatomy strax.

Efter jobbet gick jag o Vanessa o tränade. Fan vad duktig jag känner mig.
Målet är ju att träna 2-3 ggr i veckan o att undvika att göra det på helgen. Träningen blir liksom lätt allt eller inget och sen går det en på huvudet så tränar man varenda dag i några veckor o sen tröttnar man på det.
Det ska jag försöka undvika nu, två till tre gånger per vecka räcker. Jag har ju dessutom ett jobb där jag rör mig en hel del. Och snart flyttar ju jag o älsklingen till Ljungarum o då kommer jag kunna få ännu mer vardags motion genom att cykla till o från jobbet.


På tal om J så för första gången på ett tag spenderar vi kvällen på varsitt håll trots att vi båda är lediga.
Vi hade bokat tvättid båda två och dessutom behövdes det här. Jag fixar ju som jag tidigare berättat inte att umgås hela tiden 24*7. Det går inte. Jag får spel. Jag måste ha min ensamtid. Där jag bara kan vara jag o göra vad jag vill utan att hela tiden känna ngn annans närvaro.
Jag älskar J och längtar mkt tills vi flyttar ihop men ibland saknar jag ensamtiden som fan.
Tänker på U2:s låt "With or without you" ..
Jag vill inte va utan honom i mitt liv men han har inte samma behov som jag att vara själv o därför blir det ofta så att vi umgås hela tiden utan att han tänker på det o jag tillslut får ett sk. "psykbryt".
PSYKKÄRRING ÄR JAG.
Nej men man behöver faktiskt längta efter varandra också, känna att man saknar varandra!!
o det börjar jag faktiskt göra nu. Snart läggdax ju o då vill jag minsann ha honom här, annars kan jag inte sova =)



Fin, fin kille ;)


Helgens bilder!!

Nu har jag äntligen fått min kamera som jag lämnade kvar hos Desiree efter fredagens festligheter.
Eftersom hon var så snäll o tog med den idag så ska jag ta med strumporna jag köpte åt henne på Ullared imorgon =)

Dagen har spenderats på jobbet och efter det så har det varit hur lugnt som helst.
Har myst med min älskling och vi somnade mellan 18 och 19 idag!
Skönt med en nap o snart ska jag lägga mig igen.
Har faktiskt varit duktig och slagit in lite julklappar ikväll.
Jag förbjöd J att göra det efter jag såg hur han började. Dom hade sett ut som en femåring slagit in dom ifall han skulle fortsatt. Mycket är du bra på älskling men fan inte att slå in julklappar :)

Imorgon blir det träning med Vanessa igen efter jobbet. Fast då blir det faktiskt gympa. Är lite nervös eftersom jag av tidigare erfarenhet vet hur jag suger på det. Min kordinationsförmåga= 0

Nu ska ja gå o borsta gaddarna så här kommer lite bilder.



            



Min söta Dessi, har alltid lika kul med henne =)

Tomten, jag vill ha:

Så, dagen lider mot sitt slut och snart ska jag krypa ner i den varma sköna sängen.

Jag har fått allting gjort som jag skrev om innan och nu har jag minsann inte många julklappar kvar.
En som är lite klurig men det ska nog lösa sig.

Maten var jättegod, det var grillspett, sallad, bröd och hummus samt ris. Riktigt smarrigt.
Jag vågade mig på nån slags vindruvsblads rullar och dom var riktigt goda.
Man ska inte vara feg på att pröva på nya saker :)

Imorrn är det jobbet igen men just nu känns det helt okej, har ändå varit ledig i 3 dagar. Det är mkt för att vara jag =)
Hoppas verkligen jag får lite träningsvärk imorgon efter spinningen idag. Träningsvärk är en sån där skön smärta tycker jag.,
Kan göra ont som fasen men ändå är det underbart för man känner att man gjort nåt.


Idag när jag var på A6 såg jag en sak som jag ångrade att jag inte hade önskat mig, tyvärr är det väl försent nu eftersom alla säkerligen redan köpt:


En fin, fin guldig pyjamas från Lindex i mys-pysigt material.

Stressat schema!!

Jisses, statistiken sköt i höjden igår när jag hade fixat till bloggen. KUL!! Hoppas det håller i sig.
Idag är det fullspäckat på schemat igen.
Om en timme ska ja ta busen in till stan o kolla dom sista julklapparna. Det får bli stan istället för A6 eftersom det tar sån jäkla tid att ta sig till o från A6.

Sen kl 16 är det dags att möta upp Vanessa för att röra lite på fläsket, kan säga att jag känner mig helt omotiverad men det är bara att bita ihop o få det gjort.
Idag blir det medelpass, undrar hur ja kommer klara av det. Har ju bara kört bas dom senaste gångerna och tycker jag är allmänt seg idag.

Efter spinningen blir det lite makeover på friskis så ja får ta med mig "finkläderna" dit för kl 18.30 ska vi möta upp resten av arbetskamraterna och käka lite god libanesisk mat.
Spännade för det har jag aldrig provat.

ska ta tillvara på dom sista minuterna nu innan  bussen går o slå in lite julklappar.
Jag ska definitivt åka till Ullared nästa år också inför julen. Fan vad man tjänar på att köpa klapparna där.
Så mkt billigare och där finns ju i princip allt :D
Lille Max kommer bli jätteglad för alla fina grejer vi köpte åt honom där. Iallafall kommer hans mamma bli det ;)
Blir mkt paket till honom från oss i år, hans första jul så det är klart lille snuffen ska bli bortskämd =)

På återseende gott folk.


Min älskling!!

Min älskling har fixat lite med bloggen här. Lite mer personlig och roligare att se nu.
Han är bäst!!!


Helgen i korta drag =)

I helgen har jag tagit helg från min blogg också.
Har varkens haft tid eller lust att blogga. Så är det ibland men nu är jag tillbaka.
Helgen bestod ju av fest på fredag med Dessi och att säga att vi blev lite fulla 'är en ingen överdrivning.
Duktiga runda om fötterna båda två men det kunde ja ju räkna ut med r*ven att ja skulle bli o dessan med eftersom det var längesen vi festade.

Igår tog vi det lugnt o va bakis. J var också ute i fredes.
På kvällen åkte vi o hälsade på J:s mormor. Sån gullig tant =)
Och sen åkte vi till mitt favorit hak här "pallas Athena" och käkade god, god mat.

Imorse vaknade jag o J av att klockan ringde vid 6. Då gick vi upp, gjorde vid oss och körde bilen mot Ullared.
Fick handlat en hel del julklappar o en hel del annat med.
Är så nöjd.

Helgen i korta drag det, imorrn ska ja träna med Vanessa och sen blir det ut o käka med jobbet :P

Nu ska jag nog gå o göra mig redo för sängen, är RIKTIGT trött.


Nattipuss från oss =) Min sambo har inte lite knullrufs här ;)

Gonatt bloggen =)

Återigen bloggar ja sent på kvällen precis innan bedtime.
Jag har inte gjort mkt idag. Men jag har inte sovit mkt natten som gick heller så idag har jag garanterat gäspat min 200 ggr.
J håller på o vänder och vrider sig och snurrar i sängen. Snarkar mig i örat och knuffar ner mig på golvet. GAHHHHHHHH!!!
Så jobbat, hem o tvättat, lagat lovely lasagne till mig o J. Inte lika god som förra gången dock men det berpdde nog på att jag försökte göra den lite "smalare". Inte en massa fett o ost i.
Fett är gott, det måste vara så.

Efter det har kvällen bestått av traggande och mys med min sambo.
Ikväll ahr avrit en bra kväll och därför ska den avslutas bra med tidigt sänggående.
Imorgon är det ju tänkt att ja o Dessan ska "ut o härja" =)


Älsklingen kom hem och hade köpt en söt liten julblomma till mig :)




Bedtime!!

Jobbat kväll.... IGEN!!
Tredje kvällen på 5 dagar. Inte kul.
Så nu har jag lagat mat till morgondagen eftersom min käraste inte hunnit med det idag.
Känner mig duktig.
Kan dessutom berätta att jag känner mig riktigt stolt för att jag o J pallrade oss iväg till spinningen igår. 
Äntligen har man börjat komma in på rätt spår igen och det känns WONDERFUL!!

Nej sängläge nu, det är en dag, förlåt jag menar JOBBdag imorgon också.


Ni borstar väl "gaddarna" innan ni går o nanar ; ) ???????????

Ny adventsljusstake inhandlad!!

Så precis hemkommen från en liten shoppingtur på A6 med Dessi. Blev lite smått o gott.
Hade kameran med mig för jag tänkte ta kort på mej o Dessan men tror ni jag kom ihåg det, självklart inte.
Har knappt några kort på oss, synd för det är henne jag spenderar mest tid med här =) Oxå är hon ju så söt också :)

Om 3 timmar står vi på friskis o ska gå in på spinningen, hoppas det blir skoj för ja är riktigt laddad. Vill verkligen komma igång nu.
Älskade Ania ringde idag, fick höra gullungen i bakgrunden o vad jag längtade efter dom, ändå är det bara en vecka sen jag var nere.
3 veckor till sen får man se dom igen.

Nej ni kanske vill se min fina adventsljusstake jag shoppade idag. är så nöjd och bara 99 :-, de kallar jag fynd




 Klänningen jag kollade på igår men aldrig köpte fick följa med hem idag istället. I love it!!!


Försökte ta en bild på mej själv och fönstret med adventsljusstaken i ( konstigt flin jag har).
Det är så mysigt med ljus i vintermörkret.



J skrattar alltid åt mej när han kollar igenom kameran och ser mina s.k bloggbilder.
Har försökt förklara för honom att det faktiskt är roligare att läsa en blogg med egobilder i än en utanmen han hajjar inte poängen!!

Nu ska ja ta tag i disken sen laga matlådor till morgondagen. J hade städat lägenheten igår när jag kom hem från jobbet så han är värd lite vila min fina sambo =)

RSS 2.0