Blommor med kärlek

Det ekar verkligen tomt efter Lina.
Hon var här i fyra dagar och det var så skönt att få ha henne hos mig så länge.
Visst är det helt underbart att spendera tid men människor som känner en så väl och som förstår utan att allt behövs sägas verbalt.
Att bara kunna sitta i soffan o kolla film utan att prata och utan att det känns konstigt att inte prata.
Det är härligt.

Jag blev så glad idag när jag kom hem o möttes av denna fina bukett som J ställt i en vas på bordet.
Lina hade skickat blombud och tackade för dagarna ihop med oss!!






Tack min fina, fina Linus Ida ;)


Den gör mig glad

Ja låten alltså.
Snygg kille med o fina färger och lycklig tjej :




Offline

Egentligen orkar ja inte skriva det här men som ni märker gör jag det ändå :P
Det har varit lite dåligt bloggande de sista dagarna och det lär eventuellt hålla i sig.
Påbörjade första dagen av 10 veckors praktik idag.

Efter att ha lämnat av älskade systern vid tåget kl 12 så gick jag mot praktikplatsen och började 13.00.
Fram till 22 då jag slutade var det i ett o ett o ett, non stop!!

Det var full rulle och massa nya intryck, namn o personer.
Rast finns inte, de säger att om man sätter sig ner 5 minuter så får man räkna det som rast, keh??!!
Trots detta intensiva så var första intrycket jättepositivt.
Förra praktiken innebar extremt mycket sittande och dötid och nu kan jag verkligen säga att jag är så glad för att detta stället verkar vara tvärtom.
Dagen sprang iväg o vips var klockan 17.30, poff så var den 20.15 o poff igen så var den 22 o det var dags att gå hem!!!

Mycket att smälta och mycket att ta in o lära sig.
Men det bästa är att jag fick en gooood feeling o det slår allt.

På återseende o godnatt från en halvdöd Bella


*Saknar min syster SÅ MYCKET!!*


Lugn dag

Denna dagen har varit betydligt lugnare.
Efter att ja o syrran varit o hämtat ett par undanhängda byxor till mig på A6 så bestämde vi oss för att vi dra hemåt o ta en promenix i friska luften.
Tji fick vi, det har öst ner hela dagen!!

Istället blev det slappande framför tv:n o datorn.
Nu står en köttfärspaj i ugnen o vi inväntar J den stackarn.
Han har tyvärr fått spendera hela dagen med vårt satansjävlahelvetes bil.
Sönder igen, vad är det 456:e gången o vi har inte ens haft den ett år?!

Ikväll väntas part med sis och goda vänner.
Detta är livet!!!


I turkiet, augusti -10


Lugn dag

Denna dagen har varit betydligt lugnare.
Efter att ja o syrran varit o hämtat ett par undanhängda byxor till mig på A6 så bestämde vi oss för att vi dra hemåt o ta en promenix i friska luften.
Tji fick vi, det har öst ner hela dagen!!

Istället blev det slappande framför tv:n o datorn.
Nu står en köttfärspaj i ugnen o vi inväntar J den stackarn.
Han har tyvärr fått spendera hela dagen med vårt satansjävlahelvetes bil.
Sönder igen, vad är det 456:e gången o vi har inte ens haft den ett år?!

Ikväll väntas part med sis och goda vänner.
Detta är livet!!!


I turkiet, augusti -10


Min kisse


I ett o ett o ett.

Anki: Jag har så lång lugg så jag gör bara e fläta på sidan som jag sedan fäster med en klämma, övning ger färdighet =)
Tack alla ni andra för att ni tar er tid att kommentera, underbart!!


Dagen har gått i ett.
Startade med ett välbehövligt frisörbesök kl 11.
Efter det var det som alltid när tjejerna i familjen är här, dags för ett obligatoriskt besök på Gina.
Inte mycket i min smak men en fin tröja blev det.

Sen rändes det runt i x antal affärer på A6 o äntligen fick jag tummarna ur röva och gick in på telenor o fick en ny telefon ( den gamla hade fått spel).
Helt matta o trötta beslöt vi oss för att trots allt ta vägen förbi Ikea och köpa ett nytt fint soffbord till mig o J.
Har inte hunnit ta kort men det blir ett senare projekt.

Det är så härligt o ha fina syster som sällskap och tänk att vi som en gång bråkade o skrek på varandra kan ha så fin relation idag.
När man var yngre o hörde alla säga "När du blir äldre kommer du ha så mkt glädje av din syster" kunde man inte fatta att den irriterande lilla jäkeln skulle bli en bästa vän <3

Nu inväntar vi J här som är är o handlar.
När han kommit hem o duschat bär det av till stan igen för lite god mat på Tandoori=)
Indiskt, mums!!!


Önskar alla läsare en fin o härlig Fredagkväll =)


Första skoldagen

Hoho, är ni här?! ;)

Idag har jag varit i skolan.
Vi har intro nu för ettorna så vi var på Laserbalze (liknande laserdome).
Tyvärr kunde ju inte jag vara med efterom jag har epelepsi.

Efter 2 timmars väntan på att alla andra skulle bli färdiga, så gick vi ut på stan i Värnamo.
Där käkades det lunch.
I Värnamo pågår nu Värnamodagarna så det var en hel massa tält med både langos, pasta, wookad älg, munkar, sockervadd, godis osv.
Mys att sitta o äta i ett öltält o alla kunde ändå välja olika.

Nu väntar jag på att klockan ska gå så syster är här.
Hon sitter på tåget nu o är framme 17.35 =)
MYS!!!


Hade ny fin tröja på mig från H&M


Psst..hurra

Såg nu att bloggen fyllde 3 år för 2 dagar sen :D
Här finns minsann en hel del dokumenterat.

Grattis bloggen och grattis till mig som hållt den vid liv mer eller mindre intensivt så länge =)





En spännande värld

Ikväll har J:s farmor o farfar varit här.
Killade på Indien bilder och på Turkiet bilder.
Tog sin lilla tid minsann.
De åker till Kreta för typ 50:e gången i övermorgon.
What´s so special about that Island?!
Nej, jag kommer aldrig förstå mig på folk som åker till samma ställe år efter år när det finns så mycket att se.
O det gäller inte bara utomlands.
Det finns mer än ett ställe i Sverige också ;)

När jag jobbade i kyrkan för flera år sen så fick jag privilegiet att åka upp till Jukkasjärvi med ungdomarna där.
De hade samlat pengar i flera år o jag hade turen att vikariera just det halvåret resa skulle ske, o dessutom få betalt för det =)

Det var minst sagt en upplevelse att åka tåg i 28 timmar, fortf vara i samma land o stiga av på något som kändes som en annan världsdel.
Kiruna som är en stor stad till ytan är ändå skrattretade klen befolkat ochjag upplevde det som ganska "öde".
Kanske var det bara norrlänningarna som höll sig inne då de såg en hel skock med skåingar utanför fönstret =)

Det jag skryter mest med från den resan är mitt besök på Ishotellet.
Vadå imponerande ;)
Synd att jag inte har några bilder från resan.
Ska nog ta och kolla igenom andra datorn med.

Nehepp, nu blir det sängen.
Äntligen skola imorgon :D


Här satt jag och drack blåbärssoppa ur isglas =)


Fit for fight.. nästan.

Hemma idag med men nu får det fan i mej vara sista dagen.
Fortfarande känner jag mig inte helt hundra men tror nog att jag ska klara av att gå till skolan imorgon.

Fick genom chatt på FB med en klasskompis reda på att det blir "Laserdome" imorgon.
Kul- tänker ni.
Eller inte- säger jag.
Epeleptiker får nämligen inte spela (heter det spela?) laserdome.
Ja, ja får väl snällt stå bredvid o kolla på.
Vill ju träffa alla klasskompisar och inte minst ettorna som börjat nu.

Nästa vecka drar ju tvåorna ut på praktik.
10 VECKOR
Gulp..


Häromdagen tog jag detta kortet, innan jag blev sjuk.


Sjuk och ostabil

Usch, känner mig sämre på kvällen och morgonen.
När fan ska detta gå över?!
Jag har inte varit utanför dörren sen i Lördags med undantag för 2 ggr när jag snabbt åkt till Maxi och handlat en tidning. Jag blri sjukt rastlös av att bara sitta hemma o glo men de 2 ggr jag varit i affären har fullkomligt sugit musten ur mig.
Slut i rutan!!


Känner mig deppig och läste lusen av J när han kom hem idag och sen började jag gråta :(
Vadå labil?!
Jag hatar att va sjuk och blir dum i huvudet av o inte göra nåt även om ja inte orkar nåt annat.
Jag tycker väldigt synd om mig själv just nu.
Missar ju första dagarna i skolan med.

Muntrar upp mig med tanken på att Lina kommer på Torsdag kväll =)
Fina, fina syster.
Längtar!!!

Jag MÅSTE va bättre då!


Lina slumrade visst till på flyget :P


Blommor till killen.

Igår när J kom hem hade jag städat lägenheten =)
På kvällen laga de jag mat och efter jag varit en snabbsi på Maxi för o köpa en tidning så kom jag hem med en bukett blommor till honom. De står nu fint i en vas på köksbordet:




Buketten hette Safari och jag tyckte den var jättefin och passande till en kille ;)

Ni som läser här frevent vet att jag då o då köper blommor till J.
Jag köper givetvis annat också till honom men det är väl mer "accepterat".
Jag har jäkligt många tjejkompisar som gnäller över att deras killar inte är romantiska, aldrig kommer hem med blommor, aldrig låter tjejen få komma hem till ett nystädat hem osv.

Då brukar jag fråga om de någonsin gör samma sak för sina killar?
Visst, alla killar uppskattar inte att få blommor (J gör det som tur är) men har de provat?

Jag menar inte heller att det är kvinnans plikt att städa utan vad jag menar är att det är ett lika ansvar att visa att man värdesätter och bryr sig om varann.

Jag gillar den lilla gesten som får en tråkig vardag att kännas lite extra mysig.
Det kan räcka med att J kommer hem och har köpt min favorit, Läkerol när han varit o handlat.

Jag tycker inte att J är speciellt romantisk men det är nog inte jag heller.
Inte överdrivet utan lite sådär lagom.

Däremot tycker jag inte att man ska kasta sten i glashus och klaga förrän man har rannsakat sig själv.
Lever jag som jag lär?!

GE OCH TA!!


Ammar en 8-åring.

Fortfarande sjuk, isället för o bli bättre känna det som det blir värre.
Börjar bli riktigt jobbigt att inte få sova och att sitta instängd här i lägenheten :(

Vaknade vid 6 o har sen dess roat mig med youtube bland annat.

Hittade denna, minns att den gick på tv som dokumentär för något år sen:



Tycker verkligen det är sjukt, nästan lite pervo.
Ungarna verkar ju minst sagt besatta av det.


Efterrätts tips.

Jag har ju helt glömt bort att visa er den fina chokladmoussen som J gjorde till sitt födelsedagskalas.
Vit chokladmousse alltså som vi toppade med hallon och "finger choklad" :)





Enkelt och smaskigt. MYCKET godare än tårta också.
Jag gillar inte tårta o jämt på mina egna födelsedagar önskade jag paj, glass eller nåt annat. Bara inte tårta!!
Minns inte vilken sajt vi hittade moussen på men det kryllar av recept på nätet och vi använde oss av den enklare varianten med vispgrädde, äggulor & choklad!


Brända broar?!

Det finns en låt som går varm här hemma just nu.
Eländes elände dock att den inte finns på spotify.
Får ju springa fram o tillbaka hela tiden och sätta på den på youtube!!
Jag har verkligen musik på hela 22/ 24 timmar hemma.
Bäst är det om det är jättehögt.
Bor man i hyresrätt så får man ju dock tänka på sina "kära" grannar.

Ah, den är så bra. Ger mig rysningar....


All the bridges that you burn
Come back one day to haunt you
One day you'll find you're walking
Lonely


Baby I
Never meant to hurt you
Sometimes the best intentions
Still don't make things right




Bad day

Jag varit en riktigt usel bloggare idag, jag vet.
Fortfarande är inte hälsan riktigt på topp så det lutar åt att stanna hemma första skoldagen (d.v.s imorgon).
Förkyld som tusan men magen är iaf bättre.
Sänder en kram och en stor krya på dig puss till syster Lina som ligger hemma och är riktigt dålig, poor thing!!

Som mamma sa, "Synd när resan var så rolig och vi hade det så bra, att detta skulle komma nu". Det tog liksom bort lite av allt det som  var så bra med Side resan 2010.

I helgen har Sagan om ringen triologin gått på tv och nu kollar vi in nummer 3.
De är riktigt bra och den sista är utan tvekan min favorit.

Haha, skulle bjuda på en bild från Lord of the rings o googlade.
Detta var en jag fick:



Slående likt, eller hur =)

Kvällens mat

Jag har inte gjort många knop idag kan jag säga.
Sledna Allan- det är jag det!!
Ont i magen, konstant toanödig, förkyld och allmänt ont i kroppen.

J har varit duktig och tvättat idag, dessutom var han på apoteket och köpte alvedon och ikväll har han grillat.
Jag fixade lite tillbehör i form av kikärtsröra med curry smak.
Superlätt att göra och riktigt, riktigt gott.
This is how you do it:

Kikärtor, lök och curry.
Stek upp löken så den mjuknar, på med kikärtorna. Fräs dem något så de blir varma och sen på med massa curry- Done!!!


 I bea-såsen (som är pulver), tar jag ibland i lite ketchup för att få lite annan god smak =)


Sista semesterbilderna

Uff, jag mår inte alls bra idag.
Turkmage och fökylning, inte så skoj direkt.
Redan igårkväll under kalaset för J började det för mig.
Fick jätteont i magen och fick lägga mig på golvet i fosterställning mitt när gästerna var här :/
Nåväl, det får bli en lugn hemmadag med nära till toaletten.

I övrigt var det succe på gårdagens kalas.
Vi bjöd på 3 olika sorters pastasallader: Tonfisk, Crabsticks och kräftstjärtar!
Till efterrätt hade J gjort egen vit chokladmousse med hallon i.
Den var god men nästa gång skulle han nog göra lite annorlunda då det blev mer som kräm än mousse.
En bra och god födelsedag blev det iaf enligt honom <3


Gamla Sides ruiner ligger längs med nya Sides gator =) Smidigt o kolla då.




Blev en del slappande


Som sagt...


Lilla fialisa på stranden i solnedgång




Fin bild på Mamma o Pidde


På båtutfykt till Manavgat


Båten vi åkte med som la till vid bräckt vatten. På ena sidan 10 grader på andra sidan 30 =)
Gissa var jag valde att bada;)


J tog kort på oss från båten, Han är en kylling på o bada :P




Sköldarna sover


Sista kvällen på favvo restaurangen Sunshine


Mamma äter Pizza, för andra gången under resan. Hon fastnade verkligen för deras "Pide blandad" =)


Gör mig redo för flygbussen som tar oss tillbaka mot Antalya :(


W gjorde fina flätor i Side =)

sÅ nu har jag bjussat på de flesta av bilderna från supersemestern i Side.
Vissa behåller jag för mig själv.

Hope you enjoyed it!


Hjärtats födelsedag.

Idag är ingen vanlig dag för idag är det J:s födelsedag =)

Stort grattis till en mycket snäll, omtänksam och kärleksfull pojkvän på födelsedagen <3
Kärlek!


En favoritbild från Turkiet!!


Fler Turkiet-bilder!

Först: Tack Jajja för din kommentar. Det har varit riktigt jäkla roligt att va iväg med la familia. Lätt en av de bästa resor jag gjort!!

Jag hade först tänkt att gå upp tidigt imorse och göra frulle på sängen till J men glömde ställa klockan.
När J:s klocka sen ringer och jag slår upp mina blå så är jag så trött att jag verkligen inte orkar :S

Ja, ja. Han kommer minsann få en hejdundrade födelsedag iaf.
Ikväll kommer hela hans familj hit och vi bestämde oss igår för att bjuda på sallad och sen ska J göra en gpd efterrätt. Han är riktigt duktig på att baka och göra desserter.
Själv tycker jag det är roligare med matlagning.

Jag fortsätter och bjuda på lite bilder från resan. Och hörrni, glöm inte kommentera. Många som läser men jävligt få som lämnar spår:


Lunchdax, J drar inte Wilma i håret men jag vet att ser ut som det här :P


Resten av gänget


Systrarna H


Hela gänget äter middag på favvorestaurangen i Kumköy


Wilma o Baltsar fick varsin liten Kidscoktail =)


Haha, Jag fick på mig Baltsars små simglas :P


Poolhäng =)


Glass är gott


JAJAMEN


Hela familjen på mamma o Piddes balkong


J solar


Blev alltid fördrink hos mamma o Pidde som bodde en våning under oss


Mitt hjärta











Nähäpp, dags för lite frukost kanske. Sen har jag minsann att göra. Dock är det naturligtvis inte färdigt med bilder än. Har minst ett inlägg till =)

Ha en fin dag


En för tidig födelsedag

Imorgon fyller min J år.
24 jordsnurr blir han och eftersom hans familj kommer imorrn och vi har fullt upp med att förbereda mat, efterrätt, städa osv då så fick han sin present redan idag.
Han var nämligen tvungen att va med när jag köpte den då han själv skulle få välja.

Vad han fick?!
Nåt han längtat efter o tjatat om sen vi träffades men aldrig skulle kosta på sig själv att köpa.
Den mannen är otroligt generös mot andra men en riktig snåljåp när det kommer till han själv.
Nej, ego kan man inte beskylla honom för att vara.

Han fick ett par: CONVERSE!

Jag orkar verkligen inte fota dom men det var exakt ett par såna här:


Svarta, enkla i tyg.
Mest användbara enligt honom och jag håller med.
Vi gjorde dessutom ett riktigt kap genom att köpa de på Stadium och inte Scorett (som jag tänkt då jag fick presentkort därifrån). 489 spänn gav vi när de skulle kostat 699:-
Detta eftersom dom hade 20% rabatt på alla skor just nu plus att hans storlek bara fanns i ett visningspar så då lyckades vi tragga till oss 100 spänn rabatt p.g.a det =)

Om han blev glad?!
Nej, han blev överlycklig!!!!


Från turkiet till Smauland

Nu är jag hemma igen. 
Resan har varit helt suverän, det var så jäkla kul att resa tillsammans.
Min familj är det bästa som finns. 
Temperaturen låg varje dag mellan 35-40 grader.
Både havet och poolen höll en temperatur på strax över 30 grader skulle jag tro.
Riktigt skönt.
Håller på o framkallar kort nu.
Där finns en hel del.


På flygplatsen


På planet


På väg till hotellet


På bussen


Balle Jallajalla


Love you


Baddags


Kul med kamera som kan ta under vatten

 




På väg till Hammam


Världens finaste systrar <3

Nej, nu måste jag ta tag i dagen. Återkommer med mer bilder.
Hörs och syns.


Nu drar vi

Nähä, det finns kanppt tid att sitta här.
Full rulle redan.
Kommer ha sår i öronen efter en vecka med familjen :P
Både mamma och ungarna traggar i ett ;)

Ska bli så jaevla kul detta.
Klockan har krypit fram sen imorse och vi har avverkat en film, frukost och fika m.m.
Snart kommer J:s mamma och kompis och hämtar upp oss.
Åh jag längtar.
Nu blir det stek i solen en vecka.

Hörs när ja kommer hem. Förhoppningsvis full av fina minnen, en full kamera och laddad med energi och kärlek =)

Kram


3 av mina favvotjjer o jag <3


I väntan på

Nu är snart packningen färdig.
En maskin tvätt är på G innehållande det sista som ska med!
Nu ska jag rusa in i duschen och sen blir det ÖB i jakt på en bäddmadrass, willys (handla till tjejerna som ska va hos Ossy) och jakt på ett par solglasögon (hmm.. kanske bättre o köpa det där)

Ikväll kommer Mamma och company och sover över.
Flyget går 17 imorrn så vi kan ta det lugnt.
Längtar efter dom <3


I AM HAPPY =D


Slutjobbat

Yes, nu är jag fri som en fågel igen.
Slutjobbat på äldreboendet.
Blev en lugn sista natt.
Nu är det full fokus på semestern och jag tänker försöka koppla bort alla måsten totalt!
Skolan som jag längtade så mycket till i början av sommaren känns inte så lockande nu längre.
Visst ska det bli kul o träffa alla igen men jag vet ju också att bara en vecka efter skolstart väntar praktik.
100% går jag ju på då och det kommer bli tufft.

Dessutom har jag inte samma "Good feeling" detta året för min praktikplats.
Hoppas det blir bättre!

Idag ska jag hämta upp J efter jobbet sen ska vi in till stan o shoppa det sista inför resan.
Skoj!!
Ska hålla utkik efter skor, nån tischa och eventuellt en bikini överdel.
Tycker det är lyx att få ha nåt nytt att sätta på sig på sin efterlängtade semester.

Over and out!


Sista natten och bebisbilder =)

Sista natten, yes yes yes !
Nu är jag trött på jobbet!
Imorse var hemskt. Väldigt lugn natt och sen när klockan blev 5.45 larmade ALLA på en gång.
Var nog 10 stycken som larmade samtidigt :/
Medicin, toabesök, "kan du lägga på filten", "kan du ta mitt blodsocker", "stäng fönstret det är kallt" osv.
Inte blev det bättre heller när jag skulle koka risgrynsgröt (som de har på söndagar).
Det tar en jävla tid att koka egen och man måste röra hela tiden annars bränner den vid.

När jag således äntligen är färdig, ska bara röra om en sista gång så ser jag en svart ganska stor bit i gröten.
Jag fiskar upp den i tron om att det är en bränd "flaga" och vet ni vad det var:
EN SPYFLUGA!!!!

eN spyfluga hade alltså fått lida digerdöden att kokas ihjäl i en kastrull med 16 portioner risgrynsgröt.
Plågsamt sätt att dö ;)

Det var bara att slänga skiten och göra en ny sats.
Det värsta var att jag hade provsmakat den så efteråt stod jag med fingrarna i halsen vid vasken.
Linda kollade lite frågande på mig när hon kom in =)

Nu ska jag kika in "Valentines Day" en stund innan det är dags att göra "sista natten med gänget".


Jag med lilla N i Torsdags =)


J matar, J & C tyckte vi behövde öva o det är väl alltid nyttigt =)


Söta lilla grynet =)


Semester i sinnet

Såklart kunde jag inte somna igår heller.
2.30 verkar vara nya sovtiden för mej oavsett om jag gått upp tidigt eller ej.
Efter att ha vänt och vridit mig i sängen till klockan 23.45 gick jag upp, slog på datorn igen och sen fick Kanal 5 play göra mig sällskap.
Kollade på ett "Arga snickaren" avsnitt, mamma pratade nämligen om honom i helgen och jag har ju aldrig sett det programmet. Men nu så =)

Nu väntar sista helgen på nattjobbet och i tankarna är jag redan i Turkiet trots att det är 5 dagar till vi lyfter.
Allt känns så pirrigt och förväntansfullt <3
Jag sa till J för ett tag sen att det är så mycket jag älskar med resandet men en jäkligt mäktig känsla som slår det mesta är när man stiger av planet och sätter fötterna på "okänd mark".
Man nästan bubblar över av förväntan och första intryck.
Det ger mig en kick, som jag inte får genom nåt annat.


Nu ska jag gå o försöka vila, har varit i stan idag igen och bytte tröjan som jag nämnde igår.
Det blev (återigen) helt andra grejer jag bytte den mot.
Kan visa sen om ni vill se.
Lite höstfint ska väl jag med vara värd ;)



5 Augusti

Nu har vi haft besök av gulligaste familjen Wigenmark/ Larsson.
Nellie är så go och glad <3
Även om hon va lite kinkig idag, men så är det.
Går i perioder och tydligen hade det varit mycket idag o då blev väl lilla N trött.

Tidigare idag var jag ju på stan med Eva.
Tog en fika och sprang in på H&M för att byta en skjorta.
Jag tog en t-shirt istället och blev måttligt sur då jag kom hem och såg en maska på den :(
Visst det är bara en maska men en maska blir lätt ett hål sen.
Riktigt trist.

I helgen jobbar jag mina sista 3 nätter på boendet och sen är det: SEMESTER!
Efter semestern drar skolan igång igen.
Fick papper om första veckan idag.
Känns sådär.
Vart tog sommarlovet vägen?!


Lilla sötkatten kollar tv :)


Att jobba natt

Det här med att jobba natt knäcker mig.
Jag trivs väldigt bra med att jobba natt i sig men jag är i någon typ av konstant dvala.
Inatt somnade jag 2.30 igen.
O när klockan ringde vid 10 var jag D.Ö.D!

Har masat mig in i duschen och borde åka o handla nu inför ikväll.
J & C kommer hit med lilla Nellie.
Men jag orkar inte, jag är helt slut.
Bara gäspar och gäspar och mår illa.
Orkar inte ens sätta på kaffe.
Vad är detta?!

Nu ska jag se till att skriva ut mitt utdrag ur polisregistret inför kommande praktikplats o sen måste jag pallra mig till Willys.
På återseende.


Bild från sist när jag mös med Nellie.


Blåbärs brudar

I helgen plockade vi ju blåbär också.
Vi var utanför Kristianstad på ett ställe och där fanns MASSVIS av di blaua smau beren!


Lite vildhallon fick vi också tag på


Mamma har flinka fingrar när det gäller att rensa bär.


MASSOR

Av alla bären blev det sedan 2 blåbärspajer och lite frystes in med.
Jag är väl inget jättefan av paj men visst var den god.
J däremot blev helt salig av lycka när mamma skickade med mig en matlåda hem med halva pajen som blev kvar.
Han smällde i sig allt på en gång :P

Verkligen en favorit för honom ;)

Ps. Visst har jag världens finaste mamma btw =)


Mammas kattunge

Mamma o Wilma skaffade ju kattunge förr, förra veckan och nu i helgen fick jag äntligen träffa det lilla yrvädret.
Hon var allt annat än lugn.
Men söt- som socker!


Får jag presentera Flurry (fullavenergi)





Också en bild på min lilla myse:

I alla våra lägenheter har Ossy intagit handfatet som sovplats


Mohahaha

Har aldrig fått någon taskig kommentar eller ja, jag har nog inte ens fått någon kommentar som inte är gullig och söt.
Fast idag, då loggade jag in och läste:

anna om Han gör mig CRAZY!:
du verkar ju inte riktigt klok! Stackars din pojkvän!! :O

Jaha, tänkte jag, så kanske man kan uppfattas när man  säger nåt som inte är strålande vackert och superduper gulligt om sin kille. Även om man älskar varandra och har det bra så vore det ju lögn att säga att det inte finns saker man irriterar sig på eller saker man har skilda åsikter om, det finns det alltid. 


Inatt låg jag vaken till klockan 02.30 och "imorse" vaknade jag 12!!
Gulp!

Lite sent för min del.
Snart till D och kolla film.
Hade tänkt att cykla men det regnar ute :(
Då blir det bilen!


Så här glad är vi när vi är ihop <3


Idag

Kameran kom inte på laddning förrän nu ikväll så bilderna får vänta.

Imorgon ska jag till Dessi o kolla rulle.
Inte P- rulle utan Gökboet (osäker på stavningen)
Mys <3

Men nu är det dags för nåt som jag verkligen längtat efter: SÄNGEN!!

Bjuder på ett klockrent citat:

"My momma always said life's like a box of chocolate, you never know what you're gonna get"
Forrest_Gump_2.jpg image by Pixie1970 


Han gör mig CRAZY!

Jag känner mig ju ganska sådär lyckligt lottad med min kille oftast.
Tycker han är ganska romantisk "för att va kille".
Vi bråkar aldrig om klassiker som pengar eller svartsjukedrama.
Han hatar otrohet över allt annat, jag har alltså no need to worry.
Han tycker det är kul o laga mat och han dammsuger nog oftare än vad jag gör hemma.
One of a kind tänker ni.

Men ibland, ibland är han så jävla typisk man!
Jag har insett att detta är mer regler än undantag hos dom andra.
Detta med att inte slutföra, inte göra det logiskt.
Några exempel på typiska situationer som kan driva mig till vansinne:

*Tar han en ny tandborste så lämnar han den gamla kvar i tandborstmuggen tills jag blir irriterad för att där står 3 varav 1 inte längre används..

* Torkar han golvet så lämnar han alltid kvar skurspannen med vatten och moppen i, den kan stå i flera dar (jag har testat)

*Tar han sista yooghurten så lämnar han självklart kvar papperspaketet i kylen.

*När vi varit och handlat och han ska packa upp så slänger han bara in allt i kylen utan o kolla om det kanske är nåt gammalt som behöver slängas.

* Kläderna är behändigast att dra av sig vid sängkanten sen får dom lägga där tills en förbannad flickvän plockar upp dom när det ska dammsugas.

* Betalda räkningar lägger vi på bordet sen får dom ligga där o samla hög i ett par månader innan de sätts in i pärmar och nästa månad läggs på bordet .

*Han kommer in i lägenheten och konstaterar att det är smutsigt o skulle behöva dammsugas sen är det bra med det och datan sätts på.

Ha, ha. Jag slår vad om att många av ni brudar som läser känner igen er. Har fattat att detta är ett manligt syndrom när jag pratar med tjejkompisarna om det.

Någon berättade att jorden inte kommer att gå under 2012 utan att människan från och med då ska födas intelligentare och med en ny förståelse för saker och ting

Jag vet vilket kön jag tycker de borde börja med!!


F*ck it!

När jag blir riktigt arg eller irriterad brukar jag säga ett fult ord som börjar på K och slutar på K och har en smått u-ringad bokstav i mitten.
Tänk er för er själva att jag säger det just nu, för det gör jag.
Är trött, irriterad och skulle bjuda er på ett inlägg med lite "helg bilder" för att muntra upp både er och mig men fan heller.
Kameran har legat på hela tiden så batteriet dött och då går det heller inte att föra över bilder.

Piss!

Går o lägger mig istället, o drar nåt gammalt över mig.
Har trots allt jobbat hela natten.
Extrajobb=extracash=extragladbella

Men nu är jag sur.
Har inte ens en bok att läsa för den läste jag ut inatt.
O den sög, hela boken!


SKITBOK!

Bäst jag sätter punkt här.
Suck..


Ta tillvara på nuet

Ibland behövs saker som får en att reflektera över hur bra man egentligen har det.
Jag har en underbar kille, en fin lägenhet, en pågående bra utbildning och reser som en tok, vilket jag älskar =)
Man "vänjer" sig gärna vid tanken på hur man själv har det och jämför sig hela tiden med andra som kanske verkar ha det ännu bättre.
Mycket vill ha mer right ;)

Från och med nu ska jag bli bättre på o se vad jag har och inte vad jag hela tiden vill uppnå.
Jag ska till vara på det som är här och nu.
Det är bra att ha framtidsdrömmar men glöm inte vad du faktiskt redan uppnått.

Detta mötte mig igår när jag klev innanför dörren:




Han är för gullig min J


Syndernas bekännelse.

Hemma från Skåne och back we're I belong.
Har haft en fantastisk helg med några av människorna som betyder mest för mig.
I Fredags kväll var jag o mamma hemma hos Peter och åt god middag, drack lite vin och hade det mysigt.
Sen på Lördagen åkte vi till skogen och plockade blåbär.
Det var nostalgiskt.
Det har jag inte gjort sen jag var liten och efter våra 2 och en halv liter rensats så blev det blåbärspaj <3

På kvällen i Lördags var vi ute och jag måste erkänna.
Det blev way to much alcohol for me!
Egentligen handlar det nog mest om att jag inte druckit på länge.
Usch vad full jag blev och jag ångrar en hel del av vad jag gjorde o sa.

Samtidigt kan jag inte tycka synd om mig själv eftersom det var jag själv som drack så mycket!
Nu blir det nyktert ett bra tag framöver och helgerna kommer ägnas åt jobb och kvalitetstid min älskade J.
Han är en pärla, en klippa som alltid finns där för mig!

Nu är jag ledig från jobbet i en vecka.
Denna vecka ska jag försöka hinna med att umgås lite med mina vänner som blivit en aning försummad nu när jag jobbat natt!
Love <3


Ingen är så fin som du J!


RSS 2.0