Längtan

Jag gillar inte att gå runt och gnälla om småsaker.
En förkylning är en baggis jämfört med mycket annat (jag om någon vet det).
Men ett BIG MEN, Det är så jädra tråkigt att bara sitta hemma och glo.
Jag känner mig "för pigg" för att inte orka göra något men för kass för att vilja träffa någon, prata en massa eller träna osv.
Så nu har jag T.R.Å.K.I.G.T!
J är i skolan och vi städade hela lägenheten i förmiddags.
Snart ska jag gå den lilla svängen bort till Ica för att köpa ingredienser till Kvällen tonfisk&räk sallad.
Det är såna här dagar jag längtar som en tok till vår resa i Augusti.
BaliBaliBaliBaliBaliBaliBaliBaliBaliBaliBaliBaliBaliBaliBaliBaliBaliBaliBaliBaliBaliBaliBali
Jag längtar vansinnigt mycket efter att få lära känna dig.
Bada, sola, lufta bikinin, äventyr och allt detta med en av mina bästa reskompisar, Mr J ;)
Spana in bilderna nedan, Jealous huh?
2__mountain_bali_large
Bild
Amazing-places-tanah-lot-bali-1_large
Bild
Bali_tempel4_large
Bild
Jisses vad jag längtar!!!!!!!

Lilla systern

Hon är familjens stolthet, så älskad så viktig. Det bästa som hänt!
För tre veckor sen fyllde hon 11 år♥
Jag har läst att man märker att åren går på sina barn.
Jag märker att åren går på vår lillalilla plutt syster som blir stor så fort.
Wilma fick Fiskspa behandling av mamma och fick lite "kalla fötter" haha
Ganska omgående efter middagen tog fredags tröttheten ut sin rätt och W slocknade fortare än kvickt.
När vi sen väckte henne för fika såg det ut såhär!!!!!
Vi älskar dej alla oändligt W och jag önskar dig alla lycka, mod och lovar att alltid låta dig få veta hur värdefull du är. Du kan bli och göra allt vad du önskar!!!

ett-to- te!

Någon gång ska det ske.
Vi har hitills haft lyxen att ha balkong i alla våra gemensamma lägenheter.
3 och ½ år med balkong alltså.
3 och ½ år med en dröm att ha en grönskande, sprudlande, färgglad balkong.
Som en mini trädgård.
Och igår började projektet, nu jäklar ska det bli fjutt på ballisen.
Tyvärr har ballefjongen fått agera förråd i brist på förvaringsutrymme men i helgen blir det piskan på ryggen och källaren ska rensas ut och städas.
Allt "skit" ska ner där.
Som vanligt har jag storslagna planer och vi får väl hur det hela slutar ;)
Budgeten är inte så hög så i helgen blir det besök på second hand.
Utmaning att få plats med massa grönt och samtidigt kunna få plats att sitta där.
Ja, lite fint har det ju hunnit bli :)
Återkommer med update.

Ibland chockar jag mig själv

Med att gilla musik som inte alls är min typ egentligen.
I just denna tror jag det är det sköna gunget som är "boven" i dramat ;)
Sen tycker jag faktiskt att Sean Paul är en rätt härlig typ :)
Men säg inte det till nån...

Dan före dan

Imorgon börjar jag banta igen. Idag moffar jag i mig så mycket det bara går, helst inte för kalori rikt dock.
Vill ju inte ha fler kilo att behöva gå ner.
Imorgon börjar också min högskolekurs och denna veckan har jag försökt förbereda mig lite genom att plugga på.
När jag pluggar sitter jag gärna och småtuggar på nåt.
Godis nej nej... Hittade ett bra substitut:
Vuxenbebis äter barnsnacks.
Majskrokar är bra för att:
1. dom smakar ingenting eftersom dom inte innhåller någonting.
2. Man kan trycka in 20 på en gång
3. Man kan roa sig massor med dom när man vill ta en paus i pluggandet.
Tillexempel kan man låtsas att man röker
Man kan klä ut sig till monster och se farlig ut och helst ska man Bröööööööla också. Det gör det hela mer effektfullt.
Man kan låtsas att man fått jättelånga tänder och hejja på sig själv.
Majskrokar är det nya!

Hormail.se

Jag har skrivit fel när jag ska gå in på min mail ett par gånger, bland annat på jobbet så varenda gång när jag nu ska gå in och checka den och börjar skriva "www.Ho" så kommer hormail.se upp och varenda gång glömmer jag det och har bråttom och trycker enter.
:s Hoppas inte chefen gör en genomgång på datorn snart. Hon lär bli skeptisk.
Och från det ena till det andra har jag precis krängt fiskbujare nu.
Världens godaste fiskbujare.
Hos mig och J heter det fiskbujare efter som J säger så eftersom J är från JUONKOUPING.
Det skulle kunnat heta Toskbujare men tosk äter vi ju inte för det är inge bra.
Här hittar ni receptet på våra goda fiskbujare.
Om ni vill ha de lika goda som våra så skippar ni potatismoset och tar en skiva grekist lantbröd till som ni steker lite i olja i stekpannan och kör som hambujarbröd.
Mycket gott.
Också lättmajonäs istället för remoulad.
Muhuhumma!
Och vill ni läsa mer om personen/ firren på bilden så kan ni trycka här för en tämligen gripande berättelse.
Simma lugnt.

bildkälla

I-lands Bekymmer

8.15 körde jag hemifrån igår men hann inte mer än rulla några meter innan jag insåg att betterilampan inte tänkte slockna " !"¤%&/((/&%#".
Ringer hem och väcker J från sin skönhetssömn och frågar what to do.
"Nada- bara vända och köra hem igen" fick jag till svar.
Mina tankar och ord var allt annat än vackra just då.
Det var bara att göra som Slim sa till mig och köra tillbaka den lilla bit jag kommit på vägen.
Ut ur porten kommer en yrvaken/ rufsig/ sur som citron, J och svär lika mycket åt bilen som jag gör.
Stackarn, inte ultimat att starta dagen såhär:
Diagnosen var "okänd sjudom" och det var bara att ta fram den lena sammetsrösten, ringa till mamma och fråga om jag fick låna bilen för att ta mig till jobbmöte snabbare än du hinner släppa din första morgonfis.
Tur man har en snäll mamma, slutet gott hälften gott.
Under eftermiddagen visade det sig nämligen att generatorn på bilen lämnat in sin avskedsansökan och ersättning för detta blir nog tämligen dyr.
Behöver jag tillägga att den bilen satt sitt sista hjulspår i mitt liv!!!!!!!!!!!

Sicken daaa!!!

Började uruselt och jag rabblade nog de flesta svordomar och fula ord som finns i min lilla ärthjärna.
Jaja det tar vi sen.
Nu försöker jag bli på lattjo humör igen och känner mig lyckligt lottad när jag tittar på det här och inser att jag inte är den sjukaste människan som går i ett par skor!
INTE PÅ LÅNGA VÄGAR!!!!!!!!!
"Sila snacket nu" Haha

Pluggtime

Ja, det går sådär. Som ni märker.
Irriterande att det är så svårt att hållla koncentrationen när ämnet i sig ändå är väldigt intressant.
Nästnästa vecka startar en distanskurs i Social Psychology och jag hoppas kunna fullfölja den.
Det kommer bli tufft att plugga 50% och jobba 75 men den tanken gör mig bara mer motiverad.
Nu är kursen dessutom på engelska och även om jag betraktat mig som duktig i engelska så inser jag under tiden jag läser att psykologiska termer som kan vara svåra nog på mitt modersmål blir obegripliga på engelska.
Min bästa vän just nu finns här.
SLut på detta tramset nu. Minst 5 sidor till ska läsas innan jag med gott samvete kan njuta av den bästa boken i bingen!
Don't let the bed bugs bite!

Jag har inget mer än mina tankar

Svalkar vinden- värmer solen?
Ser jag något bakom molnen?
Känner jag lyckan genom sorgen?
Jag har inget mer än mina tankar....
Jag saknar det som inte finns och sprider ut mig själv i vinden
Ingen annan kan bära det som gör så ont inuti mig...

Så var det klippt.

7 månader sen jag klippte det sist, visst ser det friskt och fint ut nu.
Nej, jag ska inte låtsas.
Bryr sällan min hjärna med att fundera över håret.
Finns betydligt viktigare saker att tänka på anser jag.
Miljön till exempel, eller hälsan.
Därför färgar jag inte håret.
Hårfärg kan ge allvarlig allergi och alla kemikalier lyckas inte reningsverket få bort så det kommer ut i det renade vattnet.
Ja och sen känns det onödigt med, iallafall nu innan jag blivit gråhårig.
Sen får vi väl se om det bli någon "ekofärgning".
Iallafall berömde frissan min hårfärg och frågade om det verkligen var naturligt.
"Ja" *stolt som en tupp*.
Nu åker denna nyklippta snorvalpen till Willys för att handla.
Guldvädret ute lockar betydligt mer just nu men vad gör man.
Surfa säkert.
Kram

Tacksamhet

Jag läser och hör om fruktansvärda händelser.
Hur människor förlorar sitt allt.
Den senaste tiden har jag funderat så mycket, varit rädd och orolig och jag blir arg.
På mig själv.
Hur kan jag slösa bort timmar, minuter, dagar på att gå runt och vara rädd.
Jag måste bli bättre på att leva här och nu.
Inte skjuta upp allting till morgondagen.
Inte planera allting.
Göra det nu, i denna stund.
Det är nu jag lever, andas och mitt hjärta slår.
Längta inte bort, om du vill någonstans så åk dit NU.
Om du vill säga något- gör det NU.
Om du vill göra något- NU!
Stå för den du är och var ärlig.
På så vis vet alla hur och vem du är.
En morgon i Thailand
"Var dag är en sällsam gåva, en skimrande möjlighet"

Det här var ju tråkigt

Till min tandläkare: Du skulle varit stolt om du såg mig det senaste halvåret.
Varje kväll (utom när jag jobbar natt, nåja ingen är perfekt) tar jag med tandtråd precis som du sagt åt mig och sen g..urrglar (Svårt stavningsord, gurglar eller gurrglar?) jag med munvatten precis som du sa.
Du tror min inte, kolla nu:

HA, vad sa du nu då! Biatch!
Har haft hål en gång i mitt liv och med denna livstilen kommer jag aldrig få det igen.
Ikväll har vi varit på David Batras show "Det här var ju tråkigt".
Och nej den var inte tråkig, inte alls.
I övrigt så jobbar jag och läker och pysslar med sånt här vardagstrams.
Så därför blir det inte mycket att skriva om, som sagt "Det här var ju tråkigt".
Besparar er resten!
Kram

Nyheter

Jag lever.
Har varit en tuff och kämpig månad och många saker har vänts upp och ner.
Jag har varit på botten och har fortfarande inte kravlat mig upp.
Jag har inte haft lust och kommer inte att skriva mer om det än såhär.
Den senaste veckan har det däremot äntligen hänt lite roligare saker, därav mitt inlägg.
Bland annat har jag och J bokat vår nästa resa.
Det blir förhoppningsvis rekordlångt iväg (om allt går som det ska).
Bara flygtiden är nästan 20 timmar =)
Några gissningar?
Måste rusa berätta mer nästa gång.
Kram och ta hand om varandra♥

RSS 2.0