Fasa

Jag bloggar inte alls.
Jag kan inte skriva någonting roligt och kul så då låter jag bli att skriva (förutom nu då).
Hela min kropp skriker, mitt hjärta håller sig krampaktigt kvar, mitt huvud skriker "vad fan håller du på med".

Jag har inget emot att flytta (jo lite för jag vill inte lämna jobbet) men det känns som att jag backar.
Backar tillbaka mitt liv som hunnit så långt, som gått en lång tuff väg sen sist, men nu äntligen läkt.
Ångest sitter i gatorna där, märken efter mina jobbigaste, tuffaste perioder i livet, salta tårar som torkat fast i kullerstenen. Som torkat men lämnar fläckar av påminnelse.

Jag är faktiskt lite rädd också, rädd för hur det ska bli.
Jag har ingen kontroll, vet inte hur jag reagerar utan distansen.
Panik? Depression? Lycka?
Ingen aning och det skrämmer mig.

Och min familj, min J...
Alla människor som tolkar det fel och tar åt sig.
Vem kan jag prata med som inte tar åt sig.
Prata med om ett förakt som inte är riktat mot de utan sitter mycket ytligare.

Som att vara på väg och drunkna och därefter vara livrädd för vatten.
Så enkelt att förstå men så svårt att redogöra för..
Jag spelar teater för att göra publiken hyfsat nöjd.


Tuffa tider

Uff vad lissen jag är idag :(
Har varit på tack och hejdå fika på jobbet.
Nutella semifreddon var mycket uppskattad och jag fick även en fin present av älskade kollegorna.
Tårarna brände bak ögonlocken.

De kommande veckorna kommer vara sååå tuffa.
Jag ska ta avsked av en massa saker som står mig nära.
En del av de får jag återse igen om ett tag.
Andra avsked är permanenta.

"När en dörr stängs öppnas en annan"
eller hur?

Jag hoppas och försöker fokusera på alla nya spännande möten som väntar.
Men jag börjar liksom tröttna på "nytt".
Jag har gjort det så många gånger och börjar känna mig färdig med den biten för ett tag framåt iallafall.
Nä, idag är det en jobbig och deppig dag och så får det va!



Gotte

Nej, har ångrat mig. Vill inte stå halva dagen framför spisen så det blir denna tårtan till jobbet imorgon. Billig, smidig och kan nog passa!
Smaken ska tydligen påminna om Nogger glassen. Den hade jag dille på som liten ;) Kan inte gå fel!

GB Glace Nogger Classic



Nu blir det sortergården för att tömma massa skit som ligger i bilen, sen handla och sist hem och baka =)

Ikväll blir det dessutom supergod middag. Vegetariska wraps.
MUMMA =)


Fika favvo.

På torsdag ska jag bjuda på "hejdåfika" på jobbet.
Jag slutar ju inte förrän veckan därpå men då är inte all personal där så jag tar det denna veckan istället.
Funderar på att köra på en favorit.
Pajen jag bjöd på på min examen:


PECANNÖTSPAJ.

Det blev verkligen succe och till och med ungarna (som vi trodde skulle rata den) åt så det stod härliga till.
Sen kör jag nog på en utan nötter, In case of..

Jag är usel

Jag känner mig iallafall usel.
Hade starkt bestämt mig för att idag prioritera bort allt annat och ta tag i mitt sociala liv igen.
Skulle ringa A innan hon sticker till Polen med sin familj och sen ringa D.
Men först skulle jag ringa mamma.

Så långt bra.
Ringer mamma.
En stunds prat tills:

Mamma säger "Men skulle inte jag hämta nyckeln till er lägenhet idag?"
Jag: "Ehh jo, hade du glömt det?"

Försöker låtsas att inte jag också glömt det för jag kom faktiskt ihåg det ända till igår...

Mamma: Ja det hade jag och jag börjar snart jobba.. Vart hämtar jag den förresten??

Där någonstans börjar helvetet.
Vi lägger på, jag ringer till hyresvärd, hyresvärd fattar nada, säger att mamma inte får hämta nyckeln om hon inte har fullmakt och kontrakt med sig och hänvisar till fastighetsskötare.
Jag försöker förklara att jag faktiskt bor långt ifrån och har kontraktet här hemma.
Dessutom sa den förra tjejen jag pratade med inget om att mamma måste ha med sig detta.
Hyresvärd fattar fortfarande nada och jag ger upp.
Ringer till fastighetsskötare som har telefontid i 1 timme.. mellan 12.30-13.30
Klockan var 13.50!

Jag börjar gråta, skiter i allt och blåser av det med morsan.

Efter ytterligare ett samtal med mamma, lite gråt och en dusch var det dags att åka till jobbet..

Mitt liv är kaos just nu, precis som mitt hem:









Möjs kväll

Igår var både jag och J super effektiva. Fick massor gjort!
Packade, städade, rensade ut, packade, rensade ut, städade, packade st.. ja ni hajjar.
Sjukt tråkigt men skönt när det är gjort, dessutom betydlgit lättare att göra´t när man är 2.

På kvällen belönade vi oss med kräftor och vitt vin.
Och sen gjorde vi det jag gillar bäst.
Satte oss i soffan, slurpade god dricka och pratade.
Pratade, pratade, pratade om både viktigheter och strunt.
Och mös i massor.

Jag älskar såna kvällar, det är mina favoriter framför allt annat.
Halv ett vaknade jag i J:s armar i soffan.
Då pep vi in och la oss i sängen istället♥


kräftor, tomat, sallad, aoli, hemgjord dressing och bröd.

F**king good!


Pappa kräfta och mamma kräfta kuckelurar
"Jihaaaaaaaaaaaaaa..."

Samma himmel

Jag blev förvisad in till sovrummet ikväll.
J har vänner här på utflyttningsfest.
Så jag hänger här inne och kollar på "Mitt Afrika" på SVT 1.
En film jag länge velat se men ja.. det har inte blivit av.

Annars längtar jag till imorgon.
◊Då ska jag och J äta kräftor◊

Till J
Min älskade J, tanken på att vara ifrån dej, ditt sätt, din röst. din kropp- i 6 veckor.
Att inte få ligga bredvid dig på natten, lyssna till dina tunga andetag när du sover.
Närheten, kyssarna, kramarna du ger mig- flera gånger om dagen, hur ska jag klara mig utan det?
Hur ska jag kunna somna på natten utan att pussa på din rygg och lägga armen om dej?
Världens mest kärleksfulla, godhjärtade, mest älskvärda J♥

Min största rädsla är att det ska hända någonting med någon av oss när vi är så långt ifrån varandra..
Hur ska jag klara mig utan dej bredvid?

Det kommer jag klara- jag MÅSTE klara det.
Detta är min dröm, inte din.
Du är du och jag är jag och tillsammans är vi underbarast.

Fast vi är långt ifrån varandra delar vi samma jord och lever under samma himmel.



Många, många gånger om dagen ska jag tänka varma, kärleksfulla tankar om dej.
Många många gånger om dagen ska jag titta upp på himlen och fundera på om du gör det samma.
Många, många år till hoppas jag få älska dej och vara din♥

Älskar varandra









Skulle jobbat kväll igår men då en av kollegorna kände sig risig så ryckte jag in och jobbade natt också.
En av mina sambor blev som ni ser MYCKET glad när jag kom hem imorse♥

Ännu ett check på listan

CDON had det perfekta erbjudandet för mej =)
3 pocket för 99:-
Pocket är perfekt när man måste tänka på vikten ;)

Det blev
"En dag".

"Kokain- drogen som fick medelklassen att börja knarka och länder att falla samman"

och  en som jag länge velat läsa:

"Skynda att älska"




Jag minns att när vi var i Indien var jag dum nog att bara ta en enda bok med mig.
Dne ahde jag läst ut inom 4 dagar och var superavis på J som hela tiden låg med nosen i sin bok.
Till slu hittade vi en sunkig gammal bok affär insprängt i ett gathörn i Candolim.
"English, german, swedish, russian- books" stod det på skylten.

Jag blev överlycklig och rusade in för att hitta 3 svenska böcker i absolut sämsta möjliga skick.
Framsidorna höll på att lossna och här och där fattades några sidor.
TIlls lut nöp jag till mig ett ex, betalade några öre och pep iväg.

Behöver jag tillägga att jag läste cirkus 20 sidor innan jag somnade...


Örongodis :)

I found a love- Etta James.
Ryser av välbehag!


Planering

Jisse vad mycket det är och fixa inför trippen.
Har precis undertecknat papper från ICA Banken som jag kommer använda mig av när jag är iväg eftersom uttag i utlandet då inte kostar något.
Med VISA kostar det runt 30 spänn per gång..

Broshyrer ska läsas igenom, avgifter betalas, samtal ringas, listor skrivas, saker inhandlas, planering och däremellan ska jag hinna med att flyttpacka, jobba, söka nya jobb osv.

Pust..






MYCKET PAPPER PÅ BORDET!!

Tränat

Jag vet inte om det var speciellt smart när man är förkyld men nu är det iaf gjort.
Jag tog det lugnt, körde inget jag blev direkt jätteanfådd av utan körde mer på gymträning.
Hantlar, situps, benövningar osv.

Min nojja över träningen och anledningen till att jag tycker att det är så viktigt är inte för att jag är rädd för att gå upp i vikt eller för att jag måste bränna kalorier utan till största delen beror det på att jag är så jäkla rädd att tappa sugen och motivationen igen.
Den har jag nämligen tappat en hel del gånger förut.

Jag vet att det är viktigt att hålla igång minimum 2 gånger i veckan i träningssyfte.
Skippar jag en vecka så är risken att det håller i sig ett bra tag- väldigt stor!
Vilken typ av träning det blir är mindre viktigt för mig.
Sätter jag upp för höga mål så vet jag att jag bara tröttnar och tappar allt istället.

Jag är glad att jag har syrran med mig på resan- sis är nämligen en väldans ihärdig motionär.
Hon har tränat regelbundet i flera år och vi har redan pratat lite löst om hur vi ska göra.
Promenader, joggingturer och gym på de hotell där det finns.

Tror det kommer funka bra.


 

Läs

Jag är en sån typ som läser mycket böcker... i perioder.
Kan plöja 3 -4 böcker på 1 ½ månad och sen går det flera veckor/ månader som det bara bläddras i meninglösa skvallerblaskor eller surfas ordbajsning på nätet..

Nu är jag inne i en sån där läsperiod och eftersom vi flyttar om 3 veckor kändes det inte lönt att låna mer på biblan. Därför for jag in på bokia igår och köpte en ny pocket:


Arbogamammans berättelse om mordet på hennes 2 barn, överfallet/ mordförsöket på henne själv och sorgen och processen efteråt.

Här kan man läsa mer om boken och syftet med den.

Om jag läser ut denna hyfsat fort så hoppas jag hinna med att läsa en lättera engelsk bok också.
Vill gärna komma in i engelskan igen eftersom det är det språk jag ska använda mig mest av snart i nästan 6 veckor.

Idag är det förresten exakt en månad tills vi åker.
Pirrigt!!


Inge vidare

Inatt höll jag på att bli knäpp.
Först kunde jag inte somna och sen när jag väl lyckades somna så vaknade jag 1 gång varanan timme av en massisv host attack.
Jag drack mängder av hostmedicin och honungsvatten men inget hjälpte.
Då vill jag dessutom tillägga att jag SATT UPP OCH SOV HELA NATTEN :(

Idag är det bätte men jag har börjat få rejält ont i mina bihålor..
Skit också.


Trots denna sorgliga natt så har jag lyckats få lite gjort här hemma nu.
Självklart stod packning och utrensning på schemat så jag har tagit tag i mina kläder idag.
Sorterat ut underkläder, badkläder och garderoben.

Nu hänger dessutom bara de nödvändigaste och mest användbara plaggen i garderoben.
Resten är nerpackade.

Skönt att få lite gjort så inte allt kommer på en gång sen.


Så här har jag suttit och sovit inatt :/


DRYGARE ÄN YES!!


Mycket händer

På 5 dagar har jag hunnit med:

*Middag + ännu mer umgänge med kussar och morbröder.

*Jobb (of course)

* Besök av fin men smått felvaccinerad familj

*Shopping och planering inför resa ( snart exakt 1 månad kvar tills avfärd)

* Filmmys och massa skratt med skvatt galen syster

* Packning och utrensning inför flytt

*En sjujävla förkylning som numera övergått till irriterande slemhosta

* Massa god mat, dryck och onödigt intagande av kalorier ;)

Och inte ett enda jävla kort har tagits. Skamligt!!
Måste definitivt bli bättre på att kompanjera med kameran igen.

Denna veckan ska jag jobba en enda kväll. Som det ser ut nu!
Skönt för jag har massor att göra och ta tag i här hemma. Så säger jag nu!


Eftersom jag inte kan bjussa på fina kort idag så bjussar jag på trailerna till den sjukasta, roliga, snuskigaste film jag sett på länge.
Jag och syrran stundtals tappade hakorna över hur mkt olämplig svamp regissören måste intagit för att ens komma på nåt sånt här och stundtals kiknade av skratt.


Grrr..

Den sista idioten är verkligen inte född.
På ett tågspår brukar det väl komma ehhh... TÅG??!?!?!?!

Borde vara körkort på att få skaffa barn!!


My, my time flies!!

Jag hinner verkligen inte med.
Det har varit fullt ös från morgon till kväll och jag måste erkänna att jag längtar en smula efter att få vara ensam med J här hemma en HEL kväll och gärna en HEL dag med.

Det är väldans roligt med folk på besök men det går minsann åt en del energi och saker som borde göras får så snällt vänta ett tag till..

Men nästa vecka.
Nästa helg ska vi inte planera in ett endaste Jota har vi bestämt.
Vi ska bara vara tillsammans hela helgen och förhoppningsvis njuta av varandra.

Idag har jag varit ute på Lovsjöbadens Camping där morbror med familj för tillfället huserar i sin husvagn!!
Vi har badat, solat och bara tjabbat.
Superskönt.
Och imorgon ska jag ta med de på en sightseeing i Jönköping City.
Some shopping I guess ;)

Ikväll hadde jag rumpan i biostolen och kollade på Bridesmaids med Emma och Eva.
Väldigt rolig.
Ett hett tips.

Nu slänger jag hoed på kudden och drar täcket över mig.
Sagolikt trött var namnet!!!


iNGEN RUBRIK

Just nu är det så mycket praktiskt saker som snurrar i mitt huvud.
Jobb, flytt och resa.
Det är i princip det enda jag tänker på tventifår säven!!

Jag har stängt av all form av annan aktivitet i min lilla ärthjärna.
Imorse kom jag på att J fyller år om cirkus 3 veckor och om 2 veckor firar vi 3 år tillsammans.
Just nu har jag noll koll på vad jag ska hitta på både i födelsedags present till honom♥ och vad vi ska hitta på när vi firar kärleken.

Vi kör vartannat år när det gäller våra årsdagar och jag her bestämt för mej att det är min tur nu.
Ska nog spana in lite inspiration på nätet nu.

Klockan 14 väntar jobb i vanlig ordning.
Jag jobbar väldigt mycket just nu och ändå känns det knappt som ett jobb.
Hur kan man ha så roligt på ett jobb som jag har?!?!

Jobbigt att jobba?
NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ


Me and U

RSS 2.0