Andra veckan.

Andra skolveckan nu och jag trivs som fisken i vattnet med både läxor, klasskompisar & lärare.
Dock är den ganska psykiskt jobbig, för att kunna hjälpa andra måste man känna sig själv utan o innan först o det är det vi håller på med nu.
Lära känna oss själva, hitta ömma punkter, gå in på djupet o bryta ner och analysera allt som har format oss till de människor vi är idag.
Låter det flummigt?! Det är psykologi =)

Helgen har ju som bekant spenderats i Skåne o där bjöds det på både det ena och det andra. Kräftskiva, bröllop & vinkväll med vänner. Man hinner mkt på 40 timmar =)

 

Bilderna vill inte idag. Jag får fortsätta imorgon. Då ska ni få se en bild på vår nya familje medlem: Glenn =)


I Skåne <3

Förlåt (igen) för att jag varit en dålig bloggare (igen).
Jag har faktiskt tänkt på o göra det flera gånger men dom senaste dagarna har varit hektiska o att pendla så långt gör mig väldigt trött. Är dock väldigt glad att jag har Ellie som också pendlar från J-kpng <3

Nu är jag nere hos mamma. Jag o J körde ner igår o idag gifter ju min pappa sig. vad jag tycker om det är väl ingen hemlighet direkt men jag går på festen ändå för jag vet att pappa blir glad!!
Mamma är inte hemma så vi har lägenheten för oss själva, FF yeaaaaaaaaaah ;)
Hon är på kurs på Öland med jobbet men kommer hem idag, då ska hon på fest med Peter o sover sen där så vi blir själva inatt med =)

Imorgon hade Wilma bestämt att vi ska ha kräftskiva innan vi åker hem, sööt =)
Så det blir en kräftskiva utan snaps o mitt på dan, men vem behöver sprit för att ha kul, inte jag!!

Igår kväll när vi kom så var där en lapp på bordet:
"Till bella.
Ha det så bra.
Kram Wilma."

Hälften stora o hälften små bokstäver =) Ni ska få se den sen men mammas dator vill inte nu!!
Jag älskar verkligen min lilla fis. Är så glad att ha en mamma skaffade en sladdis.
Imorgon får jag pussa henne igen!!

Nu ska jag gå o hoppa lite i sängen så J vaknar. Han är ALLTID så morgontrött, lite drygt då jag är tvärtom!!

Puss


Skol bekymmer!!

Äntilgen slipper man "luktarjättejävlailla" datorn o den vanliga är på plats igen.

Imorgon är det skola igen o det ska faktiskt bli rätt skönt. Tråkigt o gå hemma o inte göra så mycket.
Trodde ju hemtjänsten skulle ringa om jobb eftersom jag ringde till dom o sa jag kunde jobba dag tis, ons denna veckan men nopp.
 Däremot har dom ringt o frågat om jag kan jobba ikväll två gånger.
Säger man man kan jobba dag- frågar dom om kväll och vice versa.
Suck...

Jag vill göra om bloggen, J har sagt att han ska göra det flera gånger men va fan, man ska ju ha tid också.

Btw: igår ringde dom från skolan som jag från början helst ville in på o sa att dom hade en plats över då ngn hoppat av och om jag fortf var intresserad så kanske den var för mig. Det var bahandlingsassitent i Tranås, 1 års utbildning.

Men efter "inte särskilt långt" funderande så har jag bestämt mig för att stanna i Värnamo:

*Klassen verkade trevlig
*Jag vet var det ligger
*2 år är längre än 1 men det innebär kanske också skillnaden på att få ett jobb.
*Behandlingspedagog är bättre än Behandlingassistent.
*Där finns många snygga killar i Värnamo (haha, jag bara skoja, har ju redan en ;) )

Idag ska jag in till stan o köpa skolgrejer. Bananfodral, pennskrin, gympapåse, bokpapper osv ;) 
Hehe, vi får nog se vad det blir!!!


Jag o Robbie Williams i Berlin!!

En PF kväll!!!

Ikväll har jag alltså haft PF (pojkväns fritt).
Min PF kväll blev i o för sig inte så innehållsrik.
Jag var inte hemma från fikan med Lovisa förrän kl 19.30 o sen har jag bara ätit o traggat i telefon =/

Annars gillar jag faktiskt att ha ensamtid ibland. Det är inte fel. Ingen som tjatar en i örat o man kan bara ligga o fisa i soffan o sappa så mycket man vill på Tv:n =)

Dagen började ju tidigt o efter att hela lägenheten var städad redan vid 8.30 så visste jag inte vad jag skulle göra.
Typiskt mig, vill va ledig men sen när jag väl är det så vaknar jag tidigt o vet inte vad jag ska göra, Rastlös AB!!

Så istället för att börja om o städa en gång till som mamma föreslog så städade jag kylskåpet. Jisses!!
Det var inte kul, under fruktlådan längst ner såg det för jäkligt ut, någonting som en gång förmodligen hade varit en tomat var nu en påse ketchup längst in =(
Ska bespara er resten av historien men f.r.o.m nu så ska kylskåpet städas minst en gång i månaden.

Jovisst, who am I kidding, like that´s gonna happen!!

Här kommer en fin mobilbild som jag har som bakgrund i mobben:


Me and my Love i Berlin =)

Tidig morgon!!

Fortfarande skräpdatorn. Fortfarande inga bilder :(
Inte för att det funnits så mycket idag att ta bilder på men, men.
Min kille måste vara klumpigast i stan.
Och jag är sjukt lättväckt..

Dock vaknar jag inte av hans alarm längre på morgnarna. Men imorse vaknar jag av ett oljud (som sagt, är väldigt lättväckt).
Då hade alarmet på J:s klocka ringt o jag vaknade inte, han hade gått upp, jag vaknade inte o vad gör han sen. Tappar nycklarna rätt ner i golvet GAAAAHHHH!! Dom hade visst legat i hans byxficka o när han tog byxorna åkte dom ur.

Där var min skönhetssömn förstörd :( Jag kan inte somna om, det går inte efter halv 6 typ.
Så 10 över 6 var jag uppe o efter att ha tittat på TV, läst osv. gick jag upp vid 7.30 o började städa.
Så nu är här rent o fint!!
Har dammsugit hela lyan o torkat golven samt städat kylskåpet.
Nu är jag uttråkad o väntar på att kl blir 16 så jag kan köra till trafikskolan!

Visst man får mkt gjort när man går upp tidigt men dagen blir också fruktansvärt låååååååång!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tror jag ska slänga mig lite på sängen innan jag ska iväg.¨


Första skoldagen =)

Jaha, blir inga bilder idag iaf.
J håller på o grejja med vår dator så jag använder hans gamla nu.
Den är äcklig, luktar verkstad o skitdålig!!
Han fick tydligen den när han gick fordon i gymnasiet o det märks, den kan nog va med på antikrundan!!

Ville mest meddela att första dagen i skolan gick bra. Imorgon kommer jag inte kunna gå eftersom jag har körlektion o jag vill inte missa nån nu då det snart är dags för uppkörning, när säger jag inte ;)
Pendlingen till skolan är dock inte rolig, 1h & 20 min tog det enkel resa =(
Visst det var inte så farligt idag men tanken på att göra det 4 dgr i veckan i 2 år känns sjukt jobbig!!!

En annan jättetrevlig tjej som också pendlade från jönköping till värnamo & som ska gå i samma klass som mej kom med lite ideér.
Vi får se helt enkelt.

Nu ska jag gå o kela lite med min stora starka karl innan det är dags för sängen. Har saknat han idag =)

Tack återigen ni som kommenterar. Ni är bäst <3

http://www.lund.se/upload/BSN%20Lunds%20stad/Ugglebilder-webb/Teckning-Ugglor-p%C3%A5-v%C3%A4g-till-skola.jpg


Fredags festen =)

Förlåt att jag varit en skitdålig bloggare i helgen men i Fredags hade vi fest (förfest som blev Fest eftersom ingen drog ut innan 1)
Det var SÅ kul, längesen jag hade så roligt att det faktiskt var värt huvudvärk igår.
ALLA var fulla&odrägliga o alla hade nog jäkligt kul.
Speciellt en person bjöd på sig själv.

Igår gick hela dagen åt att ha ont i huvudet o vi gjorde INGENTING mer än äta, sova, städa!!
Idag har vi varit i Värnamo o kollat in skolan som ju börjar imorgon.

Här kommer lite bilder:



     





Det var så jäkla roligt, vi spelade queen o J:s kompis rockade loss med sopkvasten HAHAHA, jag låg dubbel.
Längesen det var så jävla värt det dagen efter =)
Längesen folk ringde o berättade hur kul dom hade haft.
Vänner <3

Livet väntar inte.

Såna här dagar när det händer nåt speciellt o man har ringt runt till hela familjen+ vänner o berättat att teorin är avklarad så börjar jag ofta tänka på hon som inte finns i familjen längre.
Saknar henne så mkt.
Jag kan helt ärligt säga så här nästan 7 år efter hennes död att jag fortfarande tänker på henne i princip varenda dag.
Den 15 December för snart 7 år sen var den värsta dagen i mitt hittills relativt korta liv.
Tiden därefter tvivlade jag på allt jag någonsin trott var sant.
Men livet går vidare, lite fattigare & lite gråare men det går vidare.
Man lär sig att inget är för alltid o att inte ta något för givet.

Jag kan helt ärligt säga att jag njuter av livet som det är just nu o försöker ta till vara på varje dag.
Jag tar inte för givet att jag blir gammal & grå o dör en stilla död av ålderdom.
Jag tänker inte "Nej men det kan vänta, det kan jag göra sen". Jag ser till att förverkliga det jag vill o uppfylla mina drömmar.
Det är jag som bestämmer om det ska förbli drömmar eller inte.

Trist att tänka så?!
Det tycker jag inte, jag tar tillvara på livet o inser att det är en gåva som inte kan vänta.
Jag vet att jag lever just nu o att jag mår bra men 10 år framåt, who knows.
Jag vill känna att jag lever, ja jävlar vad jag vill leva, varenda dag =)



Det handlar om att leva och om att finnas till
varför all min oro blir kvar här inuti
därute blåser vinden kallt
därute har jag sökt dig överallt

Timmen den är sen snart, är nu, igår
och tiden sen imorgon, säg finns vi då
Kan du säga mej hur man gör
hjälp mig att leva, svara om du hör

Min Gud, var finns du nu
jag undrar bara var, säg var finns du
så kom, kan jag få ro
i mitt sinne kom, kom ge mej mod

 /"Min Gud"


Jag gjorde det!!

Gissa vem som klarade körkortsteorin idag:

I did, I did, I did!!!!!!!!!!!

59 av 65, godkänt var 52. Jihoooooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!

Nu är det visserligen den värsta delen kvar men idag ska jag bara vara glad =)


Kalas på G!


Min älskling/ födelsedagsgrisen vispar grädde till min hembakade kladdkaka =)

Här hemma förbereds för kalas =) Eller det är bara päronen o ena systern som kommer men ändå, Hade fler bilder att visa er men jisses vad segt det är att ladda upp idag =(
Får bli sen isf.

Hoppas ni haft en fin dag. Stor kram!!

Saknar..

Visst är det roligt när nya bloggläsare ger sig till känna. Det tycker jag, har bestämt att från o med nu så ska jag fan i mej bli bättre på o lämna spår efter mig på dom bloggar jag läser.
Nåväl, tar en liten paus i pluggandet nu. Satte klockan på 6 imorse då min älskling fyller år o i min familj har vi alltid fått frukost på sängen o ja må hon leva sång oavsett ålder o veckodag =)
Den traditionen för jag vidare ;)

Då min sambo inte är nån frukostmänniska gjorde jag enklast möjliga med en mugg yoghurt o lite juice till honom.
Glad blev han iallafall =)

Jag tog bild på frukostbrickan o mig imorse men ser verkligen ut som en skräcködla så blunda för fasen om ni har lätt att må illa:


Morgonfrilla de luxe men va fan, den bjuder jag på!!

Jag köpte present från mamma m. familj till J igår. Jag frågade vad han önskade sig "nej, inget. Jag har allt jag behöver".
Mmmm... lätt att hitta på.
Jag bestämde mig iaf för att köpa nåt vi behöver då, till lägenheten.
En hängare o en magnettavla till hallen som vi tidigare titta på men då inte hade pengar till blev det. Han fick det redan igår eftersom jag känner honom o vet att han vill hinna sätta upp det innan hans päron m.fl. kommer idag:




Snyggt eller hur?!

Åh vad jag längtar till nästa helg nu, har inte träffat min Mamma, Pappa o mina syskon på nästan 2 månader =(
Det negativa med o bo på långt avstånd. Å andra sidan så njuter jag av varje sekund när vi väl ses.


Världens 3 bästa brudar =)

Enformig dag!!

Har inte mycket roligt att förtälja idag tyvärr =(
Det har mest bestått utav pluggande o körlektion. Allt kretsar ju kring det nu när det är nära.
Inte ens nåt bakande hann jag med så min Honey står i köket nu o bakar muffins =)
Köpte så söta formar idag med leopardmönster så det kommer bli riktiga kalaskakor :P

Vad jag däremot hann med var ett besök hos paret jag var kontaktperson hos i H-tjänsten o som jag tyckte så mycket om. Som hon själv säger: "Vi har ju sån fin kemi"..
Dom bjöd på ostkaka med grädde o sylt, gott som tusan men inte nyttigt minsann.

Igår var vi ju hos veterinären med Ossy, husets herre =)
Han hade fått två stora knutor i pälsen som vi inte lyckades reda ut trots många försök med både rakning, kamning, klippning & bad.
Så då återstod bara veterinären. Han var så duktig vår lille kille. När klippmaskinen åkte fram så klappade vi honom o det gick hur bra som helst:



Ha, ha min lilla nazikatt =)

Mm.. nu luktar det gott här.

Ps. pratade med mamma innan, allt hade varit som vanligt igen med WIlma o hennes bästis.

Barn vill INTE vara ensamma!!

Vilket intresse ni hade för mina köttbullar =) Kanske ska bli kock o starta en matblogg istället :P

Idag ska jag faktiskt baka. J fyller år imorrn.

Det blir inget stort, bara hans föräldrar som kommer hit.

Blir nog nåt viktväktaraktigt så jag med kan frossa lite ;)

Igår innan jag skulle krypa ner pratade jag i vanlig ordning med mamma.
Hon berättade att lillasyster (wilma) hade varit själv idag när mamma kom o hämtade henne.
Hon hade suttit ensam o läst vid ett bord.
Tydligen hade W:s bästa kompis (som hon avgudar) bestämt sig för o va med nån annan igår o W fick inte va med.

Mamma tyckte det var så hemskt.
"Jag blir så ledsen när jag se sånt, du var också mkt själv när du var liten & jag minns att på ett kvartssamtal så tog jag upp det med lärare att jag tyckte du var mkt ensam på rasterna & fritids" sa hon.
"Då svarade läraren att hon trodde att det var jag som  mamma som mådde sämst av det, Bella verkar inte må dåligt av det".
Jag gick o funderade på det sen. Vilken jävla idiotisk inkompetent lärare som kunde kläcka ur sig det.
Vilken unge tycker om o va ensam?!
Jag minns fortf hur hemskt det va när man hörde alla andra på lektionen viska till varandra
"Ska vi va på rasten, Ska vi va på fritan" O ingen frågade mig.
Att gå runt själv på skolgården o se när alla andra lekte.

Ett barn är inte som en vuxen, ett barn uppskattar inte ensamheten o egentid. Ett barn vill leka, hoppa hage, gunga, rita, spela spel men inte själv!!!!!!!!!!!!!!
Sitter jag själv i sitsen som min mamma gjorde då för 15 år sen o får ett likadant svar så kommer jag ta lärarens skalle slå 13 ggr i bänken framför henne, ruska om henne o säga  ett par sanningens ord.
Barn kan va så jävla elaka, att man kan vara 3 existerar inte.

Mina tankar kommer va hos WIlma idag. Jag håller alla tummarna för att det som hände igår bara var en engångsföreteelse. Fortsätter det så funderar jag på att ta den där bästisen, trycka upp henne i ett hörn bakom skolan o slå henne!! Jag älskar min Wilma <3


Mucho god middag:

Ja idag har lagat en sjuhelvetes god middag om jag får säga det själv.
Jag är ingen jävel på kärlek kanske men jag är en jävel i köket :P

J brukar fråga mig var jag får min inspiration ifrån o ja, jag vet inte. Ibland undrar jag själv (måste ju få skryta lite ;) )
Iaf så blev dagens rätt här hemma Köttbullar i tomatsås med makaroner o sallad of course.
Rolig omväxling till vanliga köttbullar.
Som vanligt glömde jag ta bild, eller rättare sagt:  Det känns så töntigt o ta bild vid matbordet när J ser så då är det smidigare att ta på matlådan även om det inte bli lika snyggt ;)





Så jäkla smidigt faktiskt:

Gjorde mina köttbullar själv på samma sätt som jag brukar göra men tillsatte lite Sambal Oelek så det skulle bli lite fräs i dom.
Tomatsåsen: Hacka 1 liten lök o fräs i ca 1 tsk olivolja i en kastrull. När löken blivit mjuk häller du i krossade tomater.
Släng i vitlök efter smak (skippade jag för jag tycker det luktar apa) o sedan krydda med oregano, peppar och salt. Ca 1 msk tomatpuré tillsatte jag med. Låt koka i ca 5 min. Släng sedan ner köttbullarna där o wooola: Done!!!

Både jag o j tittade på varandra o sa "Ja jäklar vad gott detta var". Inte onyttigt heller =)

Idag har jag grinat som en gris hela kvällen, exakt varför vill jag inte säga men det har o göra med skolan o mina val inför framtiden. Blev osäker efter att ha pratat med en vän idag om jag verkligen gjort rätt. Men efter lite tröst o pepp från min stora starka karl så kändes det bättre <3

Tack förresten ni som kommenterar. Alltid lika roligt o läsa!


Saker du inte visste om Bella!!

Jag är ju inte mycket för listor o frågor i bloggen men den här kan ju ändå va lite kul o inte överdrivet lång:

1) Jag blir orolig om jag inte pratar med min mamma varje dag.

2) Jag MÅSTE ALLTID ha ett glas vatten, papper, mobil och hostmedicin vid sängbordet. Annars kan jag inte sova.

3) Jag är uppväxt delvis hos min Farmor & Farfar.

4) Jag älskar historia & har läst många extra kurser inom det.

5) Är livrädd för spindlar & börjar nästan gråta när jag ser en.

6) Ofta när jag är ensam känner jag att min döda mormor är nära mig.

7) Jag har en konstig fobi för hål & sprickor. Spricker t.ex. en korv när jag steker den så kan jag inte äta den.


8) En av mina största drömmar är att flytta utomlands helst Afrika eller Australien (hmm, passar inte ihop med nr 5 kanske ;) )

9) Jag sätter alltid högst press på mig själv & blir ofta ledsen när jag inte lyckas uppnå det jag strävat efter.

10) Jag har drömt länge om att bli sjuksköterska men känner att det inte är rätt läge nu eftersom jag då måste läsa upp mina betyg.

11) Jag har 3 kompisar Madde, Ida & Sandra som jag känt sedan jag var max 7 år.


Salamin med halsbränna!!

Allt idag har bara kretsat kring en sak: KÖRKORTET.
Jag pluggar som en gnu (gnu? Pluggar dom?) för o inte kugga teorin o som ni säkert redan förstått så är det nära.
Dessutom hade jag körlektion kl 15.40.
O jag skuttade därifrån.
Kära C (min lärare) berömde mig o sa att jag aldrig kört så bra innan. Keep it going sa han. jIHOOOOOOOOOOO!!

Efter detta begav jag mig in till stan. I helgen fick jag så satans mkt finnar. Ser ut som en salami i ansiktet. Helt förtvivlad rusar jag in på H&M och skriker "Mayday, Mayday prickig korv på ingång"
Så här sitter jag nu:

Känner mig som Casper eller va fan det töntiga spöket hette =)


Hon kan poosa med o se gullgullgullig ut =)

Nej nu blir det vindruvor. Har haft sån jäkla halsbränna (som jag aldrig tidigare) haft så jag trodde jag skulle dö.
Konstansta uppstötningar o illamående. J den sötisen körde direkt till apoteket när han kom hem o köpte inside brus. Hjälpte faktiskt.
Mamma frågade om hon skulle bli mormor när jag sa det till henne, tydligen brukar man ha h-bränna när man är på smällen. Nope, not yet!!

1 år tillsammans =)

I'm a bad blogger.
Men va fan. så är det, Busy woman helt enkelt.
Har jobbat mina 2 sista nätter för i sommar på boendet.
Kändes faktiskt skönt att få ett avslut på det.

Jag har trivts som fisken i vattnet även om vissa nätter varit fruktansvärda så har största delen av dom varit toppen =)
O mitt schema har ju varit helt gudomligt med MYCKET lediga dagar och långledighet.
För första gången känner jag att det här är ett sommarjobb jag VILL komma tillbaka till nästa år med.

Jag o J firade att vi hade varit ihop ett år den 15.e Augusti. Vi träffades ju redan i Maj 08 men beslutet att bli tillsammans togs inte förrän lite senare =)  Han hade gjort så fint med middag och presenter dock var det ju mitt emellan 2 jobbnätter för mig så därför bestämde vi att vi skulle gå ut o äta igår o ha myskväll sen.


Jag innan vi skulle köra till restaurangen.

 



     
På Pirens åtta glas och åt Italien burger. Den bästa burgaren vi båda ätit =)


Hemma igen blev det jordgubbar doppade i choklad framför en bra film.


1 år, hoppas det blir 2 =)

Det var så mysigt igår. Som jag sa innan så befinner jag mig i nåt slags rus o känner mig så nykär i min pojkvän.
Ja det har faktiskt hållt sig kvar sen Berlin o nu vill jag aldrig att det ska försvinna. Men eftersom vardagen snart knackar på med skola o jobba o allt vad det innebär så lär väl normaliteten lägga sig även där.
Blir lite jobbigt o gå runt med fjärilar i magen hela tiden o bara tänka på att man vill hm o krypa ner bredvid J :)

Herrdoft hela vägen!!

När vi skulle åka till Berlin så åkte vi ju med Ryan Air. 
Vi valde att checka in en väska och ha varsitt handbagage eftersom vi bara skulle va iväg i 4 dgr.
Kostade 440:- extra (för EN väska)
Som ni säkert alla vet så har dom ju dessutom helt sjuka priser för övervikt.
15 euro per kilo skulle dom ha om man hade bagage som vägde mer än 15 kg.

Vi var livrädda, plattången fick stanna hemma. J fick i princip bara ta med sig kalsonger så mina skor och våra lakan kunde få plats.
Då det var dax att packa ner shampoo/balsam/duschtvål insåg jag att det skulle bli ohållbart så jag bad J sticka till Affären och handla en 2 in 1.
Det sista jag sa innan han körde var: "Ta nu ingen som luktar kille".
Han kommer hem med den här:



Testat den? Gör för fan inte det annars. Jag luktade HERRE från topp till tå hela resan.
Jag nästan grät o sa till J "Folk kommer för fan tro att jag är transa".
Tydligen hade det ändå varit den som luktade minst manligt.
Summan av kardemumman är alltså?
Varför görs 2 in 1 bara för män?

Är fördomarna sådana att en tjej inte kan leva utan sitt silkesshampoo eller dyra balsam?

En överraskning för pojkvännen!

Ja, jag hade rätt. Nästa resa är bokad hi,hi.
Jag har gått o lurat länge på vad jag ska ge min J i födelsedags present.
Han fyller år på Torsdag.
Frågade honom om det var nåt speciellt han ville ha:
"Nä" sa han. "Jag har allt jag behöver".
"En överraskning då" sa jag.
"Ja det är ju alltid kul" svarade han.

En upplevelse tänkte jag. Jag velade mellan en weekend eller en heldag för bara honom o mig typ spa eller liknande.
Men nej va fan, jag har haft världens tur o träffat J som älskar o resa precis lika mkt som jag så jag surfade in på Ryan Airs hemsida och där såg jag att dom hade erbjudande på 55:- enkel resa.
Så igår när jag kom hem avslöjade jag min plan.
"Jag vill berätta om din present från mig så du kan va med o bestämma när det ska hända".
"Jaha, vad skoj".
"Ja, jag tänkte bjuda dig till Riga i höst".

Han blev jätteglad min baby. Så igår bokade vi flyget. 660:- med en incheckad väska tur o retur blev det.
Billigt eller hur :) !
Dagen blev lite lättare och hösten känns inte lika farlig även om vi bara ska vara där i 4 dgr.
Vi slog 2 flugor i en smäll o bokade den över min födelsedag så traditionen håller i sig. Inte i Sverige på min födelsedag i år heller, förra året var  vi ju i Tunisien då =)

         
Fikapaus på vägen till V-vik



Vid vårt B&B. Ska gå ut o äta lite.

   

Eftermiddagen blev det 1 glas vin o en cider på Harrys men vid 22 drog vi oss hemåt och kröp ner.

   
Sista dagen på vår minsemester. Detta B&B måste besökas igen.

   


På vägen hem från V-vik tog vi det lugnt o stannade för kaffe i Vimmerby. Sen var vi en snabbvisit o kollade på bullerbyn också =)

Så gott folk det var det. Visar inte ALLA bilder. En del vill vi ju ha för oss själva =)
Nu ska jag se till o få igång körskoleprogrammet.
Inatt är det nattjobb så eftermiddagen spenderas i sängen. Bäst att få nåt gjort nu då!
Puss o kram.

Det där med resor =)

Jag fullkomligt älskar den här låten och videon. Blir så glad av att höra den.
Min reslust växer dessutom ännu mer.
Jag längtar redan till nästa äventyr med min J.
Känner jag oss rätt så lär den väl vara bokad innan veckans slut =)

Så skönt o ha en morot o något att se fram emot. Det behöver inte vara märkvärdigare än Berlin. Weekend är perfekt när man inte har så tjock plånbok tycker jag.
Vi gjorde inte av med speciellt mkt och flyget dit kostade inte mer än 1100 per person, tur o retur.
Inte farligt tycker jag.

Nåväl fortättning på bilderna var det ja,


   

 
J uppe i tv-tornet.

Nä nu bara hänger sig datorn. TYPISKT!! Får återkomma med resten.

Puss

Back from Berlin!!

Hemma igen, skönt med sin säng, dusch och egen toa såklart men annars vet ej tusan om nån av oss längtat hem.
Jag o min J kan bråka så det står härliga till här hemma. Det flyger grejer o smälls i dörrar och skriks och självklart blir vi sams ganska fort igen men ändå. Mest beror det nóg på mitt jävla humör och min korta stubin.
Allmänt känt i familjen Håkansson/Persson att jag har sjuhelsikes humör.

Det jag ville komma till iaf var att alltid när vi är iväg, jag o J så har vi det så jäkla bra.
Jag känner mig alltid nykär o har fjärilar i magen när vi är iväg o precis när vi kommit hem <3
Känns som vardagsproblem o gnabb har så mkt skuld i våra tjafs.
För när det väl gäller o man måste umgås 24*7 då är det nemas problemas!!

Resan till Berlin var inget undantag. Vi har haft det så jaeeeevla gutt =)
O det bästa är att vi har så jäkla roligt tillsammans.

Efter planets landning på Skavsta igår så styrde vi kosan mot Västervik istället för att åka hem.
O vilket Bed&Breakfeast, vilken stad och villken sommaridyll, wohoo ;)

Nog med tragg här kommer lite av det jag vet ni väntar på :)

   
På flygplatsen                  Alexanderplatz      Kartläsaren


Myser i en park, helt slut efter en dag i bilen, på flyg och tåg.

   
Man måste skoja lite       I <3 Starbucks!    Vid U-bahn


Bild från Checkpoint Charlie, I år var det 20 år sen muren revs!! Denna bild berörde mig mkt!


Ja, ni kan ju gissa hur mkt jag köpte i denna affär, just det: NADA!!

   
Vi                              Mys                         På hardrockcafé

Nej minsann, nu ska jag lägga mig bredvid den bästa reskamraten som finns o snacka igenom allt som hänt dom senaste dagarna. Mer pics får jag återkomma med.
Puss o kram, skumbanan!!

Das ist gut!!

Har varit dålig på update här o det vet jag, sorry Micke ;). Har ju haft fullt upp med folk som hälsat på till höger o vänster =)
Superkul men tiden bara springer iväg.
Inatt sov en av mina "äldsta" vänner och hennes kille här.
Dom skulle göra en "roadtrip" i en del av Sverige och självklart kom dom o hälsa på oss =)
Så roligt, fina Ida.
Nu har två av mina absolut bästa vänner varit här och sett den omtalade staden, lyan och omgivningen. Ania och Ida <3

Inatt vid 2 bär det av med röda faran igen.
Då sticker jag o Mr J till Berlin.
Vi åker Ryan Air från Skavsta så därav den tidiga uppgången =)
Ca 25 mil o eftersom J alltid ska va ute i god tid (bra egenskap oftast) så åker vi vid 2.

Ett annat kärt återseende inträffade idag. Min älskade Dessi har kommit hem från sin jävla Europa roadtrip.
9 länder hade dom kört í på 21 dgr.
Säkert jättekul för henne men jag har saknat henne som galen.
Hon är ju bland det bästa o viktigaste jag har här.

Så tjingeling då. Ich bien gå o lägga mig.
Ok, jag erkänner min tyska är väl lite ringrostig =)


Nej killen bredvid Ida är inte bög fast han läser Allt om män. Han är bara sambo med Ida ;)



LOVE TO ALL MY PEOPLE =)

auf wiedersehn!

On and on..

Vet inte vem jag bloggar för, vet inte hur många som läser nu i semestertider. Men skitsamma, jag bloggar nog mest för mig själv ändå. Bloggglusten är back =)

Idag har jag varit duktig igen och suttit med teorin. Först hemma i 1 och en halv timme sen på körskolan lika länge.
Mitt pluggande ger iaf resultat, märker att jag kan mkt mer när jag gör testerna på körskoledatorn.

Inatt är det jobb igen för mig och jag tänkte varit i säng kl 13, hur det gick ser ni ju själva hehe.
Känner inte för o jobba. Hade hellre varit ledig lite mer.
Men är det inte det som är det perfekta med sommar jobb?! lagom tills du börjar lessna så är ditt vik över =)
O jag ska ju inte gnälla. Har haft Sveriges goaste schema i sommar =)

Innan ja stack till körskolan så lekte jag Starke adolf framför spegeln:


J måste visa mig hur f*n man får bort blixten. Ni ser ju inte mitt ljuva tryne =)


Lurarna i på väg till Körskolan.

Nej minsann, nu MÅSTE tant Bella gå o lägga sig.
Ska ta fram körskoleboken, säkert sömnmedel =)
På Onsdag kommer min Ida hit o på Fredag sticker jag o J till Berlin.

FACKING GITT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag är kär i en annan..

Ja, jag är iaf kär i två stycken, den ena är ju som ni redan vet min sambo J.
Den andra är numera också min sambo, han heter Bosch =)


He's good looking, he's big, his name i Bosch :P


Oh la la.


Han kysser kanske snäppet sämre än J men gör mycket mer hemma så det väger upp :P


Ser ni mina hur mina ögon tindrar av kärlek. I<3U for life Bosch!!

Vi var alltså på Onoff här i Jkpg o fyndade denna skönheten. Hade tänkt oss en bänkdisk men fick en smaldisk som är så mkt större för bara 700 spänn mer =)
J vägrar att ta bort klistermärket på framsidan "Då ser den ju inte lika ny ut längre" HAHA.
Det var guld värt o ha den i helgen eftersom vi var 5 pers med familjen Lövquist då =)

Har suttit med körkortsprogrammet från 10-17.30 idag så mina ögon känns aningen ansträngda nu.
Men så är det, snart är denna persen förhoppningsvis över o då jävlar ska denna kvinnan köra bil.

Nej nu ska jag pussa på mina killar, lite på J men mest på Bosch.


Strike a pose!!!!!!!

Barnfamilj tog över lägenhet!

Long time no see och det har ju sina förklaringar.
Dom 2 senaste dagarna har varit fyllda med fullt ös =)
Min vän Ania och hennes man var här o hälsade på med sin lilla 1-åring Maximilian.
Söt som socker o vild som ja, jag vet inte vad.






   
Nej nu vågar jag inte lägga upp mer bilder på Fam Löv här. Micke tjatar jämt om min blogg o ditten o datten men nu fick jag minsann höra från hans hustru att han tjuvläser den.
Så vi säger väl hej till honom "Hej hej micke"
Han hotade att om ja la upp bilder på honom så skulle nånting hända o nu vet han ju var vi bor också, eller hans GPS vet iaf. :S
Nöj er med ett par egopics istället:

Väntar på att blöjbyte ska bli färdigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ania kör upp sitt finger så jag ska hålla käft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =)


Michael Jacksons lillebror står på alla 4, ska snart resa sig upp skrika "Aouuuuuuuuuuhhwww" och köra moonwalk!! Ha, ha. Nej det är naturligtvis Max i namnlös pose iklädd min peruk!!

RSS 2.0