Överraskningen

Sitter nere hos mammsen.
That's the surprise.
Jag överraskade mamma igår med att komma ner till SKåne.
När hon kom hem till Peter igår hoppas jag ut från ett rum.
Haha, ni skulle sett minen.

Hon bara kolla på mig sen sa hon : "Va fan gör du här".
Haha
Mysigt o va hos mammsen.
Idag har vi varit ute o plockat blåbär o nu står en paj färdig i köket.
Nej, nu vill jag inte sitta här längre.
Hörs imorrn när ja kommer hem!

tissel, tassel.

Har en hemlis på G idag.
Jag vill så gärna skriva det här men vågar inte av rädsla att personen som det gäller ska läsa.
Får updatera imorgon.

Jobbat 5 nätter nu av 7 på äldreboende.
Alltså fre, lör, sön- ledig Mån, tis natt och jobbade ons, tor natt.
Det blir 5 nätter på en vecka.
Inte kul.

Nu har jag bara 3 nätter kvar där o sen åker vi på semester sen är det dax för skolan igen.
Fuckin amazing.
Time flies!


Du fuckin skoja!

Namngenerator

Vad ska ditt barn heta? Testa vår namngenerator

Detta är en namnslumpgenerator som föreslår namn utifrån vad föräldrarna heter. Ett enkelt och kul sätt att få namnförslag.
Matas inga namn in så blir det helt slumpmässigt.
Mammas namn:
Pappas namn:
Flicka    Pojke   

Kent

Placering på namntoppen 2009: Inte i topp 100
Namnsdag: 22 Mars
Antal män med namnet i Sverige: 31762
Namnbetydelse
Kent är ett mansnamn, en kortform av Kennet som har använts i Sverige sedan 1920-talet.Namnet var mycket populärt på 1950-talet och 1960-talet.Den 31 december 2005 fanns det totalt 32199 personer i Sverige med namnet kb,varav 19150 med det som tilltalsnamn 2003 fick 157 pojkar namnet, varav 7 fick det som tilltalsnamn.kbNamnsdag: 22 mars. (1986-1992: 13 januari, 1993-2000: 29 april).
Källa: Axel    Uppdaterad: 2009-06-28


KAN FAN INTE SMÄLTA DETTA.
HA,HA.
Kent- ett jävla fyllonamn!!

Testet gör ni här: http://svenskanamn.alltforforaldrar.se/

Let me go home

Blev kär i både låten och videon:


Både jag o J älskar ju att resa som ni säkerligen förstått :P
En av J:s drömresa är att åka från kust till kust via Route 66.
Jag måste säga att den här videon gör mig ännu mer sugen =)

"Home is wherever I'm with you"


Bröllop?!

Jag fick frågan om när vi ska gifta oss av en vän häromdagen.
Såhär ligger det till och jag reserverar mig för evetuella ändringar men så här går min tankar just nu i livet.

Jag tror inte på äktenskapet.
Det är ett jättefint jippo att gifta sig (sannerligen också anledningen till att många gör det), kul att ha vänner runt om  sig och få stå i fin klänning osv.
Men vad betyder det egentligen.
Förr var det först när man blev man och hustru som "det var fritt fram".
Att "göka", skaffa barn, flytta ihop osv.

Så är det inte längre.
Vi lever i ett samhälle med privilegiet att själva få välja vem vi ska älska.
De flesta av oss i varje fall.

Hur ska jag kunna lova inför Gud att jag ska älska J för alltid?!
Jag kanske slutar älska honom eller kanske ngn av oss börjar älska någon annan.
Då har jag ju brutit ett löfte? Jag som alltid förösker hålla vad jag lovar.
Jag är kristen, jag tror på Gud och jag älskar J, nu.
Men jag kan inte lova att jag alltid kommer göra det.

Den enda anledningen som jag ser som jättebra att gifta sig just nu.
Det är att man får rättigheter till varandra om något skulle hända.
Dessutom blir det enklare med papper osv, har jag hört.
Men det är fel anledning tycker jag, om inte fel så en konstig anledning.

Det hela handlar mycket om att folk tycker det är fint att gifta sig.
Att få ha en ring på fingret, ett visa att ens hjärta tillhör ngn annan, att få ha en stor fest med folk man älskar och att få ha en kärleksdag att minnas för alltid.
Att få kalla varandra för man och fru.
Att dela efternamn osv.

J är min man oavsett bevis på ett papper eller ej.
Jag skulle gärna förlova mig ngn dag för att ha "en symbol för vår kärlek".
Jag kan ha en stor förlovningsfest om jag känner för det.
Och fin klänning.
Jag älskar honom nu!!

All bröllops hysteri har lite tvärtom effekt på mig =)
Och jag har all respekt för er som tänker annorlunda, detta är mina tankar och mina åsikter.




Det som är godast

Blir jäkligt glad när posten kommer och detta ligger i ett kuvert:



Gratis biobiljett =)
Vad är det, den 6:e jag lyckats få gratis?!

Ja, jag vet. Jag är jävlig =)


Mina blå ögon

Det här med att va ledig 2 nätter efter 3 nätters jobb och sen jobba 2 nätter till känns meningslöst.
Det är ju fan inte lönt att vända dygnet tillbaka för 2 ynka nätter.
Därför sitter jag uppe än.
Och har inget att göra.
Och sitter man uppe utan nåt att göra, ja vad gör man då?!
Just det, man tar massa egopics och tror att ni här i bloggen ska gilla det.
Fast det gör ni säkert inte.

Men va fan, min blogg, mitt beslut, mitt nylle
.
Så enjoy:








Taxfree

Vad glad man blir när man loggar in och ser att man fått lite nya kommentarer.
Some of you are really good at it, and some of you are BAD!!

Jag har nyss suttit och beställt varor på taxfreen till Turkiet resan.
Känns galet att skriva det men imorgon är det ynka 2 veckor tills vi åker.
Can't wait!
Det var fyra månader när vi beställde och svisch, så är vi nästan där.
Åh vad jag längtar efter att ha ledigt och spendera tid med de bästa personerna jag vet: MIN FAMILJ!!

Det blev inte så mycket på taxfreen men en flaska whisky ( of course) till J och en bag in box vitt vin till mej.
Dessutom blev det en bag in box på nerresan.
Vi måste ju ha lite att fira med där nere med =)


Love to love you


Black and white

Kände mig fin idag.
Fick piffa upp mitt trötta ansikte med nåt snyggt.
Så blev det fika på centralkonditoriet med Dessi.

Fröken Svart vit:








Insåg senare att jag faktiskt till och med hade svart- vita trosor och svart behå.
Nice o stilrent ska det va ;)


Mmm..

Lyx för mig är att ha grädde i kaffet.
Som fredagsmys fast utan massa sött.
Idag har jag fredagsmys, på en måndag.
Måndagsmys, just det.
Det får man ha om man jobbat hela helgen =)


Ett jävla liv

Ja, jag är ledsen men det är som en dvala när man jobbar natt.
Man har fan inget liv.
Sover när alla andra är vakna och vice versa.
Jag älskar verkligen schemat på nattjobbet men nåt socialt liv ( eller förresten, nåt liv överhuvudtaget) kan man inte begära.

Jag har fortf inte kommit i säng efter nattens jobb.
Känner mig relativt pigg men ska ta en varm dusch och sen krypa ner.


En sak som står högt på min önskelista just nu det är att slå nåt hårt i huvet på grannarna under oss.
Jag vaknade av de häromdagen trots att jag hade öronproppar på mig.
Helt sjukt vad dom väsnas.
Klampar i golv och slår i dörrar? eller skåp?, skriker i trapphuset och i lägenheten och dunkar och väsnas HELA tiden.
O vad fan kan jag göra? Inte ett dugg, det är ju mitt på dagen men min enda sovtid.
Ni kanske tycker jag låter gnällig nu men tro mig, det är helt sjukt hur mycket om väsnas.
Jag vet att det är 2 barn och en pappa, mamman har ja inte sett.
Trots att det är "mitt på dagen" borde man väl tänka lite på ljudnivån när man bor i lägenhet?!
GRANNFEJDEN NÄSTA!

Enda gången jag längtat efter hus, det är tyst när man vill!!!


Har lust att sätta en sån här buske utanför deras dörr :P


Red rygg

Det trodde jag inte men jag har sovit sjuuuuuuuukt bra idag.
Första natten igår o jag sov knappt en timme innan.
Men det gick bra och trots att jag kände mig pigg imorse när jag kom hem så var jag uppenbarligen inte det.
La mig 8 vaknade 9 o kissade.
Somnade om och vaknade igen 14.40!!
Yeah!!


Gick upp men var fortf trött och la mig igen vid 16.45 o sov en timme =)
Känns gött eftersom jag vatt så orolig att jag inte ska kunna sova.
Andra gången jag la mig nu så la jag mig dock på nåt o när jag vakande upp så sved min rygg ordentligt:


SPIKMATTAN!!!

Nu väntar ytterligare 2 nätter innan jag är ledig. Riktigt tufft på natten just nu o sover är det sista dom gör :P


2 år

När vi är i Turkiet mellan den 11:e och den 18:e är det inte bara semester, det är en speciell dag till.
Jag o J "firar" 2 år tillsammans.
Kan inte fatta att det är 2 år sen vi tog belutet att försöka fortsätta genom livet som ett par.
På ett sätt känns det jättelängesen, på ett annat sätt känns det som igår.

Mycket har vi gått igenom och mycket skulle jag gjort annorlunda idag om jag fått möjligheten att börja om med vårt förhållande.
Förhålalndet är absolut inget jag ångrar men visst gör man misstag i ett föhållande med.

Men fortfarande är det vi.
Ít makes me happy!!

image123


Känslo kaos.

Jag fattar det inte riktigt själv.
Mitt inre kan nog liknas vid någon slags berg och dalbana =)
När jag borde va glad är jag ledsen och tvärtom.

Just nu känner jag mig lycklig.
Trots att jag kanske borde må sämre.
Det är rörigt runt om mig och imorgon börjar jag jobbet jag absolut inte ser fram emot.
Äldrevården- nej tack!!
Måtte detta va sista sommaren!

Well, i vilket fall som helst är jag glad och det är jag glad för ;)
Njuter så länge det varar :)

 




Livets lotter

Jag gjorde en spännande grej på Facebook.
Eller jag hittade den på FB men det är Rädda Barnen.
Livets lotteri kallas det.
Du drar en lott för att se var du skulle blivit född om du blivit född på nytt.

Visste ni exempelvis att det bara är 0,08% chans att du föds i Sverige?!
Indien som är det land som har störst befolkningsmängd hade år 2009 ofattbara: 1 160 813 000 invånare.
Galet!

När vi var i Indien fick jag mig en riktig tankeställare.
Hur jävla lyckligt lottad och vilka möjligheter vi har i Sverige.
Du kan bli precis vad du vill, det kvittar vad din mamma eller pappa jobbar med.
Min mamma är vårdbiträde men jag kan bli advokat om ja vill.
Tack vare suveräna CSN och tack vare våra levnadsvillkor.

I Indien finns inte alls dom möjligheterna.
Är mamma städare blir du med stor sannolikhet också det.
Ett männsikoliv i indien är inte värt ett piss.
I stora delar av Indien ( den sk. slummen) är mord och våldtäckt ett dagligt inslag.
Visst är det hemskt men ett ryck på axlarna och ett "så länge det inte drababr mig" är nog.

Jag börjar inse hur lyckligt lottad jag är som drog Sverige i mitt Lotteri 1986.


Max the master !!

Nu är vi på hemmaplan igen och imorgon kväll drar allvaret igång igen med nattjobb.
Talesättet "Home is where your heart is" stämmer verkligen.
Jag känner mig så hemma där nere.
På samma sätt känner jag mig hemma här med.
Bara jag har de jag älskar runt om mig så är jag hemma<3

Därför ska jag njuta extra mycket när vi om 3 veckor befinner oss i Side.
Jag, J och Mamma & company.
Underbart!!


Nu ska ni få lite bilder från helgen.


Jag o Max


Max "dansade" för Jim =)


Skulle lära MAx o "hytta med näven" när han kör.


Han blev godkänd ( fast du bör nog överväga att se lite sur ut med Max ) :P


J klarade det han med =)


Stora kliv :P


Max var en riktig "Bella- gris" i helgen. Känns bra =)


J saknade jobbet, så han hjälpte Max med hans traktor.

Ania och hennes 2 M + jag o J åkte in till K-dagarna för lunch på Lördagen.
Väl inne så hade såklart vi glömt kameran i bilen som stod låååångt ifrån där vi var så det blev inga kort men jag kan säga att den dagen jag får barn så kan jag skippa bebistiden :P

En tvååring direkt tack.
Max är så jäkla rolig just nu, inte alls blyg och man kan leka på ett helt annat sätt.
Att han dessutom gillar att kramas och pussas och får en att känna sig lite speciell genom "Bejja" när han vill att man ska göra nåt.
Då duger det inte med nån annan, han bestämmer och han vet vad han vill den lille Bossen.

På Lördagskvällen grillade vi ju hos Mammas P o sen på Söndagen var det kalas hos Farmor. Men det får bli nästa inlägg. Nu ska jag snart våldgästa Dessi o hennes kompanjon ala Menno!!


Livstecken

Ville mest säga att jag lever.
Dagarna bara springer förbi och imorgon sticker vi mot Malmö.
Ska möta upp Ida och Christoffer för en lunch sen får vi ju låna deras lägenhet.
Toppen!!

I Fredags var vi med familjen Lövqvist och igår grillade vi med familjen hos P.
Jag var chaufför så för mig blev det vatten men för de andra blev det lite alkohol =)
Ingen var dock speciellt bakis imorse så det blev Åhus och en tur till Morfar idag.
Ikväll har vi varit hos Farmor på kalas.
Pappa och hans familj var också där och det var riktigt mys att få träffa de.
Nyss hemkomna från Berlin var de.

Åh, snart reser vi med.

Ursäkta för lite rörigt och flummigt inlägg men ja är något disträ!
Film på tv och familjen tjattrande i örat :P




Vår hjälte!

Det brukar ju inte bli så frekvent bloggande i Skåne så räkna inte med för mycket aktivitet här inne de närmsta 5 dygnen =)
Som ni såg på mitt lilla "schema" så förstår säkert att vi har annat att pyssla med på Skåntripparna.

Jag är så tacksam att vi kan göra detta trots att vi har ett litet vilddjur här hemma som behöver passning.
Hade aldrig haft denna möjligheten om det inte vore för J:s syrra.
Fina Louice har ställt upp varenda gång när vi åkt iväg.
O Ossy brukar vara mer än nöjd när vi kommer hem.

Det ser man på kaggen om inte annat ;)


Tack pärlan Louice för att du alltid hjälper oss. Det är guld värt <3

HAHA, denna bilden är ju för rolig!!

Nu ska jag hoppa in i duschen sen väcka min sömntuta! Snart är vi på väg igen, Jihooooooooo =)


Sommar schema :)

Imorgon är det äntligen dagen jag längtat efter sen det blev bestämt.
Vi åker till Skåne o stannar i 5 dagar.
Back in Småland på Onsdag igen och med hem följer en ny diskmaskine om allt går som planerat.

Förra sommaren blev det ingen "längre" Skåne resa men året innan det ( när jag o J precis blivit ihop) var jag nere en vecka.
Man hinner så mycket mer på 1 vecka än på en helg.
Nu blev det tyvärr inte en hel vecka denna gången men 5 dagar är betydligt bättre än 2-3.

Mycket ska vi hinna med o detta är vad som är bestämt än så länge.

Fre- åker direkt till Lövqvistarna och grillar o myser med dom, Nattar sen där.
Lör- Grilla med Mamma, Peter och Lina på kvällen ( på dan hoppas vi hinna in till K-dagarna)
Sön
- Födelsedagsfika hos Farmor och Farfar
Mån- Åker till Malmö på förmiddagen för en fika med Ida och hennes C? o sen lånar vi deras lägenhet o sover i.
Tis- Åker till Köpenhamn på dagen o sen hem till K- stad på kvällen
Ons- Hem till Jkpg o på vägen hem hämta nya diskmaskinen.

Ser nästan ut som ett schema =)

Ja ni ser, det är verkligen full rulle när man är nere o man har att göra från mogon till kväll.
Jag hoppas hinna klämma in en fika med en vän också som jag längtat länge efter att träffa.
Oftast så går det ändå rätt bra när man väl är där och vi hoppas kunna få några timmar fria för att bara åka ner till Åhus o strosa eller ta en fika på stan.

Dessutom är jag ju glad o tacksam över att ha så många underbara fina männsikor runt mig som vill träffa oss.
Some are lucky ;)


Hos P sommaren 2009 när vi hade kräftskiva =)


Sista måltiden.

Nu far jag och gör sista kvällen på gruppboendet.
Har köpt kaffe och sticker inom Ica o köper en kaoga =)
Har kjol och "nästan" utsläppt hår, det har jag bara när det är festligt :P



Medistore.

www.medistore.se är en sida som säljer läkemedel, hjälpmedel, hälsokost och mycket annat på nätet.

Jag har varit inne o kollat runt lite och om jag ska vara helt ärlig så var jag först skeptisk eftersom jag inte förstår poängen med att handla receptfria läkemedel på nätet när det finns apotek i vart och vartannat hörn.
Dessutom har ju nu många affärer och bensinmackar de vanligaste läkemedlena såsom Ipren, Alvedon och nässpray.

Sen tänkte jag att detta är ju säkert utmärkt för den som har svårt att ta sig någonstans.
Inte bara handikappade utan människor med panikångest eller social fobi.
Tänk vad smidigt att då kunna gå snabbt in och hämta ut sitt paket.

Men den största fördelen tycker jag verkar vara de hjälpmedel som säljs.
Såna saker som nässköljare, Bråckband och Stödstrumpor finns lätt tillgängligt på Medistores hemsida.

En del saker kan ju rent av vara "pinsamt" att köpa med inför folk.
Exemplevis gravtest eller knipkulor :)
Varför inte göra det smidigt för sig och beställa det på nätet då.

Ett jättebra produktregister finns här.

Att de har bra erbjudande är också en fördel och det är så man blir lite sugen på den söta värmedyna med bob byggare på =)


Saknad och sand.

Jag måste erkänna en sak, och det är inget jag är stolt över.
Jag saknar verkligen jättemycket att röka nu på sommaren.
Dessa ljusa sommarkväller med ljuvliga vyer och en drömbalkong, då saknar jag att gå ut på ballisen, sätta mig ner i lugn och ro, tända en cigg o känna lugnet som sprider sig i kroppen av första blosset och bara njuta av utsikten och tystnaden.

Jag vet, det är farligt och det är dyrt och det är onödigt.
Det är därför jag inte gör det men det finns få saker som ger en sådan njutning som en cigg en sommarkväll.
Ännu hellre i goda vänners sällskap eller med sin älskade och ett glas rosé.

Usch, jag skäms verkligen när jag beskriver det men så är det ju.
Rökning innbeär mycket dåliga grejer men hade det enbart varit negtivt hade ju inte så många gjort det.


Idag när jag slutade jobbet så satte jag igång och småpysslade här hemma direkt.
Städade och fick upp lite fler prydnadsgrejer.

Tänte visa något av en favorit här hemma som jag är mycket stolt över:


Se ni vad det är?! 2 ljusstakar köpta på Village som jag lagt sand och annat smått o gott i.


Sand och snäckor från Indien ligger i =)


Sand från Sahara och ståltråd med pärlor, från Village =)


Sand från Santorini + liten fjäril.
Ja sanden var svart och stenig eftersom det var en vulkanö.

De 3 senaste solsemestrarna vi varit på har jag plockat sand och köpt dessa ljusstakar för att lägga det i.
Tycker det är riktigt fint och minnesfullt.

Blir dock dyrt att köpa nya ljusstakar för 120-150 spänn varenda gång :P


Nu grönskar det.


Balkongens grönska

Den vita pricken är förhoppningsvis början till en paprika.


Dagen började med värme och sol och nästan, (men bara nästan) jobbigt varmt.
Jag var med en boende och handlade och jag höll på att dö av värmeslag på vägen hem.

Mot eftermiddagen vände det oväntat nog, åska, blixtar och regn!
J muttrade nåt om skitväder när vi snackade i telefon men då blev jag förbannad o sa att det här behövdes minsann verkligen ;)
Är det något jag försvarar så är det vädret.

Det är vi människor som förstör för klimatet, inte tvärtom!!!


Fit in

Hej vänner, glöm inte bort att ibland skriva nån upplyftande kommentar till mig bara för att det är sommar ;)

Sitter här med kaffet och klockan tickar mot jobbedax.
Idag fick jag göra kaffe 2 ggr för första gången jag kom ut o skulle hälla upp så var det bara brunt vatten.
Filtret hade vikit sig :P

Igår när jag o J satt o pratade om nästa år så skrev jag sen rubriken "Planerar för framtiden" på FB.
8 stycken hade gillat det men inte en enda kommentar.
Jag kan inte låta bli att undra vad dom tror att vi sitter och gör när vi "planerar för framtiden".
Pratar barn? Hus? Jobb? Hund?
Så jävla fel!!!!

Framtiden o drömmarna ser verkligen helt olika ut från människa till människa.
Villa, volvo, vovve går bort just nu.

Jag har äntligen hittat mig själv i allt det här och ska göra det jag vill och inte vad alla andra tycker eller gör.
Man har bara ett liv och ingen tackar dig för att du gör massa uppoffringar för att passa in i normen eller vara andra till lags!!




Ha en bra dag!!


Plugget.

Det blev två bad idag ;)
Härligt.
Ett i Axamosjön och ett i Tahesjön.
Ett med kompis och ett med kille.


Det gäller att passa på att njuta av solen och värmen de dagar man är ledig, som student har man ju inte privilegiet med semester på sommaren.
 Men det är också i princip det enda jag saknar med att jobba :P
Jag älskar ju livet som student nu när jag är äldre och verkligen vet vad jag vill.

På tal om student så kom ju antagningsbesked 1 idag.
Jag stod som reserv på distanskursen jag sökt vilket var lite "chocking".
Trodde faktiskt jag skulle komma in.

Men så är det väl många sökande med när det gäller utbildningar i sex och samlevnad =)
Det gjorde i ärlighetens namn inte så mkt att jag inte kom in, jag har ändå varit tveksam till om jag verkligen ska plugga dubbelt i höst med.
Dels så ska jag ju gå en kurs i akupunktur och sen har ja lite småplaner för nästa år så det räcker kanske gott och väl?!

Även om utbildningen är viktig och jag satsar 100% i allt jag gör där så måste man ju tänka på hälsan med.
Vill inte ha tillbaka min epelepsi!!

Nu ska jag nog krypa ner i sängen.
Man blir matt av värmen även om jag älskar den<3


Loving the sun.

Idag var jag o tog mitt andra dopp för detta året i Sverige.
Jag vet det är skamligt att vi inte badat mer.
Därför funderar jag på att ta igen lite av sommaren genom att åka o bada igen när J kommer hem.

Jäklar vad svårt det är att få till bilder i solljus. Man kisar liksom så där supermega mycket.
Fast det kan va rätt sött det med ;P



Gött med sol!!


Sitta på jobbet

Sorry för väldigt kass update igår.

Jag jobbade helgen och det var så jäkla tråkigt på jobbet så jag blev helt slut av att inte göra någonting.
Det är nästan alltid lugnt på jobbet o speciellt om ngn är inlagd vilket ngn ganska ofta är.
När en person blir inlagd är de ofta iväg ganska länge, vi snackar månader.

Igår åkte några hem med så det slutade med att 2 av 5 stycken var kvar på boendet.
Och där satt vi, 2 personal och bara glodde.

Jag ändrade uppfattning litegrann om mitt jobb efter denna helgen.
Det brukar som sagt vara lugnt och det är ju bra för det betyder ju att de boende är självständiga och inte behöver oss så mycket.
Men fy fan vad tiden gick långsamt denna helgen.

Jag är inte typen som bara tycker om att sitta heller.
Det känns fel att sitta framför tv:n eller att läsa Allers i 3 timmar bara för att få tiden att gå så man kan få komma hem.
Dessutom har jag sjukt ont i min axel efter denna helgen.
Den gör sig alltid påmind när jag suttit mycket.


Nej, fy för katten.
Jag vill känna att jag gör nåt när jag arbetar. Inte bara sitta o glo!!


Minns ni detta vita landskap för ynka 6 månader sen ;)



Mina resor.

Idag när jag kom ut på ballisen på jobbet så var det som en tropisk hetta slog emot mitt ansikte.
Fast jag klagar inte.
Älskar värme, blir väl så när man reser mycket.

O efter denna "käftsmäll" av hetta började jag naturligtvis fundera på resor.
När o var vill vi nästa gång och tillåter vår ekonomi det.
Hmm.. kanske ska vänta tills efter Turkiet innan jag planerar nästa :P


Här är länderna jag hittills vandrat i mitt liv:

*Sverige
*Danmark ( många ggr)
*Tyskland
*Polen ( 2ggr)
*Irland
*Rumänien
*Egypten
*Marocko
*Tunisien
*Lettland
*Grekland ( 2 ggr)
*Indien


Grekland/ Paros, Juni 2009


Berlin, Augusti 09


Riga, November 09


Indien, Maj -10

Snart kan jag ju lägga ännu ett land på listan för nu är det ganska exakt en månad tills vi åker till Turkiet =)
Längtan är stor.


Plågsamma nätter.

För över 7 år sen förlorade jag en bit av mig själv.
Jag var med om det värsta här i livet.
Att förlora någon man älskar.
En av de viktigaste personerna i mitt liv försvann från jorden.

På ett sätt känns det som så länge sen, på ett annat sätt minns jag det som igår.
Sekunden när jag fick höra att hon hade gått bort har etsat sig fast som en envis och smärtfull tagg i mitt hjärta.

Det tuffa som fortfarande, ständigt gör sig påmind är mina drömmar.
Jag drömmer ofta om henne.
Och det är inga fina och roliga drömmar.
Det är hemska och fruktansvärda drömmar.

I veckan gjorde jag det igen.
Denna gång handlade drömmen om att hon dog, igen.
Jag vaknade av att jag skrek och hade hjärtklappning.
Panik.

Jag vill inte dra några detaljer här om handlingen i drömmarna men en del är vidriga.
Fyllda av skräck och plågor.
Och varje natt när jag drömt nåt sånt här så kan jag inte släppa det.
Jag får ett tryck över bröstet och en förtvivlan.
Varför?

Jag vill drömma fina drömmar.
Om ängar, blommor och djur.
Om när hon och jag dansade i köket, eller när vi poppade 10 liter popcorn eller när vi gick ut till hönorna som låg på ägg och jag fick äran att lyfta på locket för att kolla om kycklingarna kläckts än.
Jag vill minnas henne med värme och glädje.
Och jag vill gärna att hon besöker mig i drömmarna men inte på detta sättet.

Oavsett vad man tror om livet efter döden så undrar man.

Jag har länge funderat på att gå till ett medium.
Men jag blir liksom aldrig färdig och när dessa drömmar kommer blir jag nästan rädd för att göra det.
Tänk om jag får höra nåt jag inte vill höra.

Jag älskade henne så ofantligt mycket och ingen kommer någonsin ta hennes plats.
Det finns inga tvivel.
Men detta skrämmer mig.


Är sur.

Ja det är jag idag.
O pissed off.
På allt och alla, eller inget och ingen om ni föredrar det.
Ingen bra dag.
Så jag lämnar det här.

Ok bjussar på en bild först:



Hey, jag sa en. Get the fuck out of here!

Min irritation har en förklarlig anledning i den där nödvändiga saken jag skrev att jag var tvungen att påbörja häromdagen.


Jobb

Nu drar allt igång igen, har varit ledig i 3 dagar men nu jobbar jag hela helgen + idag o nästa vecka är min sista vecka på detta jobbet.
Sen har jag ledigt över en vecka och åker ner till Skåne <3

Efter det går jag på o jobbar natt på boendet en period.
Inget jag ser fram emot men det är ett jobb iaf.
Får va tacksam för det!

Nehepp, cykla var det ja!


Längtar efter att få umgås o mysa med den här mannen<3


Skräck tips.

Fan vad jag längtar nu.
Vill bara att denna veckan ska gå galet fort.
Jobb hela helgen, ledig Måndag o sen jobb tis, ons, tors o på Fredag bär det av.

Älskade Skåne, älskade familj, älskade vänner, älskade K-stadblomster/Pflanze30.gif



Nu till mitt filmtips, hmm..
fast bara för er som gillar skräckisar:



Min syrra sa att hon alltid tyckte det var extra läbbigt när det handlar om barn som är "De onda".
Kan delvis hålla med.
Filmen var ibland lite överdriven men jag tyckte storyn var bra.
Man kan liksom inte lista ut den o det är ju ett stort +.
3 ½ av 5 toast!!


Jag o min polare

Det började med att jag skulle ta ett kort på överkastet vi köpte i Indien för löjligt billiga 75 spänn men slutade med en mindre fotosession =)
Ossy ville göra ett besök här i bloggen:







 


Jag o en av mina bästa vänner<3


These days

Kanske inte bästa kvaliteten och bästa soundet men på Spotify finns den i High quality =)
Love this song:


Sommar planer.

Det är i mitten på Juli och efter flera veckor med besök här och där så har nu ingen planerat att komma upp.
Det känns lite trist och lite tomt.
Jag trodde det skulle bli jobbigt att ha så mycket folk här men det har det definitivt inte varit.
Det har varit super och det har fått mig på andra tankar, bättre tankar.
I'M A LUCKY GIRL,
Som har så många fina människor runt sig som älskar och värdesätter mig så högt.

Dessutom är ju inte sommaren slut än, den 16:e Juli åker jag o J ner till Skåne och sen stannar vi till den 21:e =)
På de 5 dagarna ska mycket hinnas med som vanligt.
Många männsikor som ska hälsas på och många platser om jag vill besöka.
Man har ju sina små smultronställen<3

Inte nog med det för om ganska exakt en månad tar jag familjen med mig och sticker till Turkiet.
Alla längtar som galningar dit =)
6 dagar (en dags resande räknar jag bort) där vi bara kan rå om varandra ooch ha vansinnigt roligt ihop!!
Can't wait!!


Sommaren med alla roliga grejer är ju inte alls slut än.
Ibland gäller det att påminna sig själv om allt bra och roligt och se det svart på vitt för att inse hur
 Jävla bra man har det!


Saknar min kompis.

Har haft två helt underbara dagar med syster här.
När vi väl umgås och bara är så har vi så jävla kul
Vi har precis samma galna humor och samma sätt.
J berättade i bilen när vi lämnat av Lina att ha tycker vi är så lika till sättet!!

Haha, tänk om man skulle veta hur roligt man skulle ha ihop med syrran, när man var 12-13 och hade en 2 år yngre syster som man tyckte var pest och som man spöade skiten ur när det inte passade :P

Igår var vi ju på Eclipse och vi var så jävla nöjda!!!
Jag är absolut en Team Edward, Lina är nog lite mer ambivalent.
Hon tycker Jacob är hot.
Jag tycker han ser så pojkig ut.
Fast han är en sjukt bra kille o söt, speciellt som varulv :P


Fick en underbart fin tröja av Lina från Gina Tricot. Söt va?!

Min fina Lina

Systrarna fjant =)

Me

Biomys

Vi bestämde igår att om det blev fint väder idag så skulle vi till stranden.
Vid 11.30 drog vi dit.
Men sen hopade sig molnen så det slutade med att Lina satt med en handduk runt axlarna och jag var askissnödig efter ungefär 1 timme så då stack vi till Hemmakväll istället och hyrde 3 filmer och hade mysigtsysterfilmmaraton Tillsammans <3
Och då sken solen igen :P

Tog en bild på vackra systern vid Vätterns kant!


Äntligen

Vad mysigt det är att ha syrran här<3
Var på stan nyss och jag fick en fin tröja av henne i inflyttnignspresent :P
HAHA, undrar vad J tycker om den inflyttningspresenten.
Ikväll är det så äntligen dags.

Som jag saknat min vampyr Edward.
Än så länge är jag nog en team Edward.
Betydligt mer min smak än Jakob.


DREGGEL..


Suck..

Fiii faaen.
Imorgon gör jag något som jag vet kommer bli asjobbigt men är ett måste.
Har lite ångest nu inför projektet men ja tror det kommer bli bra sen.
Jag vet, jag talar i gåtor men så småningom ska jag klargöra för er här.

Nu: JOBB.
Wish me luck!!


Waka waka

I'm obsessed.
Av låten alltså.
O bruden med.
Hade jag fått välja att se ut hur jag ville så hade jag fan valt att bli klonad som Shakira.
Snyggare brutta får man leta efter.



Börjar jobba om 2 timmar och sen efter jobbet kommer Lina hit <3
YEEEEY.
Det var ungefär 2 år sen hon var här själv så det ska bli galet skoj =)


JAAAA =)

Han var pigg nog för bad idag så det blev det.
Gössigt.
Vi låg vid J:s mormors stuga så där var nästan inget folk.
Gott att ha en liten ministrand för sig själva för Vätterstranden inne i stan är ALLTID fullsmockat.
Dessutom tycker jag som är van vid Åhus och Yngsjö strand att Vätterstranden är "piss i nilen" och sjukt överskattad.

Summan av kardemumman så är jag verkligen nöjd med denna helgen.
Det har varit underbart med sällskap av familjen L och grådagskvällen hos Eva var ju supermysig.
En lugn och alkoholfri helg men nog så rolig.
Nästa helg blir det jobb och helgen efter det blir det Skåne =)
*Längtar*


Men första av allt längtar jag till imorgon för då kommer Syster.
På Tisdag går vi o kollar in vad hälften av alla bloggar skrivit om i veckan:
ECLIPSE!!


J idag

Och jag :)


Lugn Lördag

Det blev en kväll i lugnets tecken.
Film, snacks och skitsnack hos Eva.
En bra kväll precis i min smak.

När jag kom hem nyss slog dock ölstanken emot mig.
J har haft några vänner här på förfest och nu är dom ute o slirar.
Good for him.
Han umgås (enligt min mening) med sina vänner för lite.
Skyller på tidsbrist och att han sin lediga tid vill va med mig men,
 vänner ska man alltid ha tid för (enligt mig igen)


Vi kollade iaf på en film som jag redan sett ikväll "Heard about the Morgans".
Mysig, rolig film med bra budskap.
Jag o J såg den på bio och Eva tyckte den var lika bra som vi =)



Sov dags nu.
Imorgon ska vi åka o bada, har inte gjort det än i år ( i Sverige) så det är verkligen på tiden.
Hoppas inte J har en alltför hård baksmälla =)

Natti natt


Ett underbart besök

Hade en sjukt rolig "minihelg" när Lövqvistarna var här.
Inte mycket som gjordes utan mest hemma gående men däremot så var det fullt ös på den nyblivna 2-åringen =)
Har inte träffat lillen på ett par månader och OMG vad det hade hänt grejer sen sist.

Han har börjat prata nåt enormt mycket och bra och han är mycket mer "med" nu än sist.
Man kan faktikst säga "nej Max, gör inte så" och han lyssnar och tar åt sig.

Annat var det förra sommaren när de var på besök och en orkan gick genom lägenheten och efteråt satt jag o J o tittade på varann och undrade vad som hände.
HAHA, Nu överdriver jag men vilde hilding var han verkligen för ett år sen =)


Fina familjen

Vår födelsedagspresent till Max var en gunggrej från Ikea =)


Bye


Nu sticker jag mot jubbet.
När jag kommer hem här det förhoppningsvis fullt hus =)
Nästan som om man kom hem till en familj fast 2 av barnen är äldre än jag själv :P


Jag gör mig glad

Jag säger till mig själv: "Nu får du fan rycka upp dig. Sluta tänka så tråkiga tankar, sluta tycka synd om dig själv, du är inte ensam, sluta, sluta, sluta".

Om det hjälper?

Nja, lite faktiskt!

Man måste ju försöka.

Tänker på min fina familj och min fina Ania o hennes lilla familj som kommer idag.

O syster kommer på Måndag, då ska vi Eclipse.

Känns det bättre?!

Nja, lite faktiskt!

O så lyssnar vi på denna för den är en "jagblirjävligtglad" låt.



Och så kollar jag på detta kortet.
Då blir jag också lite gladare:


RSS 2.0