En gåva


Svalka sig

Jag funderar på att ta mig upp till Axamo idag.
Axamo ligger kanske max 1 mil hemifrån mig.

Det är där jag brukar springa, då de har jättehärliga märkta löprundor där.
Precis bredvid spåren ligger sjön, där brukar vara fullt med solande, badande semesterfirare så här års.
Igår pratade jag med J om hur gött det hade varit att ta sig upp, springa en runda i värmen, hämta andan en kort stund och ha med sig badkläder som man sen byter om till och kastar sig i vattnet.

Jag tror jag ska förverkliga den idén idag =)
När man kokar efter en jäkligt varm springtur är det ju drömmen att få kasta sig i vattnet =)
BOMBEN, Ungefär så här kommer det se ut:


Bella badar sommaren 2010


Fläta till mig

Igår både gympade jag och var ute och sprang.
Därav träningsvärk i benen.

Idag gjorde jag den här.
Därav träningsvärk i armarna



Jag gjorde den runt hela hoed och jag började om ungefär 33 ggr.
Jag säger bara: Gym- släng er i väggen!!

Men ahh.. visst blev den bra.
Kom igen




Att vara i trygg i det man inte vet..

Kommer ni ihåg att jag för ett tag sen skrev om Anette Axmacher?
Då bloggade hon på Metrobloggen men sen började hon istället blogga för nuvarande Sydsvenskan.
Anette har en hjärntumör och har bloggat om sin resa från beskedet.
Det bästa och mest intresseranta som fångat mitt intresse är att hon bloggat om sin resa ur ett bredare perspektiv.
Hon har inte bara bloggat om hjärntumören, hur den påverkat och hur smärtsamt det är.
Utan hon har bloggat om hela påverkan på livet, hon har vägrat sitta hemma och tycka synd om sig själv och bara vänta på att döden ska knacka på dörren.
Hon har rest, överallt och hela tiden, gift sig, opererats, cellgifts behandlingar, fyllt vardagarna med kärlek från både make och döttrar.

Jag hade förstått om reaktionen på beskedet hade varit just förtvivlan och uppgivenhet. Jag kan bara tänka mig vilken mardröm hon går igenom.
Men jag har verkligen imponerats av denna persons livsgnista, hur hon hållt glöden vi liv trots att andra runt henne brutit ihop.
Jag ser upp till hennes sätt att förhålla sig till livets slut.
Om jag bara kunde få en gnutta av det lugn hon har haft, den dagen det är min tur så vore jag tacksam.


Nu är hon dålig och ligger på sjukhus.
Hon kommer inte bli bättre..


Sydsvenskan har gjor en sista intervju med henne här.


DE FRUKTAR DÖDEN MINST, VARS LIV ÄR MEST VÄRDA /Immanuel Kant



Funderingar

Denna dagen tar nog priset i onödigt tänkande och reflekterande.

Idag har jag hittills kommit fram till:

1) 97% av alla Odd Molly plagg ser ut som antingen ihopsydda gardinbitar eller nattlinnen:






2) Att sola är skittråkigt och äckligt. Man blir genomsvettigt och om man ska sola framsidan (vilket man vill eftersom det är det enda som syns typ) så kan man inte göra nåt under tiden (som läsa, prata i telefon, sova osv) Det enda som är "kul" med att sola är att man blir brun och det är därför jag gör det ibland.

3) Alla som vill få sig ett gott skratt ikväll kan komma till Vätterstranden och kolla när jag kör afrodans ikväll. Förra gången trampade jag tre personer på tårna eftersom jag gick till höger när alla andra gick till vänster och vice versa.


En trött och understimulerade skåning gör nu och lägger sig på soffan och hoppas man kan bli brun genom fönstret med!!

Fin fint

Vill bara meddela att ni snart förmodligen är väkomna på inflyttningsfest här:

 

Det råder viss bostadsbrist, men vi lyckades.
Det blir väl trevlig och så ska vi dansa nån timme till "Ska vi riva hela haket" tills vi har gjort det!!

Redovisning

Mett och trett är vad jag är nu.
Har varit duktig som tusan idag städat, lagat mat, umgåtts med Vän, Cyklat =)
Ja också har jag förstås suttit på lägenhets hemsidan och uppdaterat om och om igen.. Mindre skoj.

I övrigt är det inte mycket att förtälja.
Vill tacka solen som visat sig från sin bästa sida idag :)

Nej, bjuder på en låt istället. En härlig kärlekslåt♥


Skenet bedrar


NR 1:
Japp, det är inte fun light här i.
Det är min egen hemgjorda Fläderblomssaft =D
Stolt som en tupp för den var väldans god.
Ska köpa en fin glasflaska nu i stan och ge J:s föräldrar en flarra.


NR 2: Ser ni att jag är lite prickig kanske. Inte?


Nu då..
Det är inte finnar. Nope.
Det är myggbett, grabbarna på jobbet spelade fotboLlssmatch häromkvällen och som en vänlig själ och duktig personal stod jag brevid och hejjade.
Det gjorde inte myggorna, de hade fullt upp med att suga ut allt mitt blod..

Sola lagom

Nu ska jag gå ner och pressa lite.
Men solskydd ska på!!
Är livrädd för hudcancer, ja och all annan cancer med.



Kolla vad läskigt det ser ut om man sträcker fram handen så här. Ser ut som en monsterhand ju:


HEY YOU, Yes I Mean YOU!!!

Tvinnad

Dött och trist har det varit här.
Jag har haft har ångest utan dess like.
Ja- från midsommar.
Så.
Nu pratar vi inte mer om det.

Annars är det mest lägenhet som snurrar i mitt huvud.
Ska vi ta eller ska vi inte ta.
Safe:a eller chansa??
That´s the question.
Imorgon ska jag lämna besked.
Om vi bestämt oss?
Nej.
Eller jo kanske.
Eller nej förresten.
Suck..


Glasögonormar med väldans dålig förmåga att fatta beslut


Inte glasögonormar men i övrigt samma beskrivning.

Just nu känns livet mest snurrigt och komplicerat.
Men snart, snart är jag nog Back on track!!

En sommarhälsning


Från midsommar till midsommar

Midsommar är lite som nyår: Man inser hur fort året har gått.
Det lustiga med tid är att trots att många dagar kan gå såååå långsamt så känns det i efterhand alltid som att det sprungit iväg.
Tänk att en dag egentligen bara är 24 timmar.
Och i genomsnitt lever en männsika 29 220 dagar
Vad sjukt att man då bara ägnar ett ynka dygn (eller egentligen oftast bara några timmar) till att fira många speciella och minnesvärda dagar såsom bröllop, födelsedagar, examen osv..


Jag har idag levt i 8 994 dagar.
De kommande 365 dagarna ska jag se till att utnyttja till max.
Och jag ska se till att göra ett ännu bättre och mer minnesvärt år av de kommande :)
Samtidigt är jag väldans nöjd med året som gått.
Inte minst när jag ser tillbaka på förra årets midsommarkort och inser vilken resa jag gjort sedan dess..







-18 kg på utsidan men på insidan hoppas jag att det ser ungefär likadant ut :)

Kram och Trevlig midsommar på er♥

Räkna ut hur många dagar du levt här.

Rörig framtid

Jag är i en väldans lustig situation just nu.
Jag ska förmodligen flytta till ett ställe och en lägenhet som jag inte vill flytta till..
Jag söker jobb i Skåne på alla möjliga sätllen eftersom jag vet inte riktigt 100 var jag kommer bo.
Jag ska åka utomlands i 6 veckor om ett par månader och jag har verkligen ingen aning om vad jag kommer hem till..

Konstigt men spännande.
Jag försöker se det positiva.
Det är ju faktiskt spännande att inte veta riktigt hur grunden i ens liv kommer se ut ;P
J nojjar sig och är orolig och målar upp värsta tänkbara scenariot.
Det brukar jag med göra, men inte nu.
Nope!!

Är ganska lugn faktiskt, inget blir bättre av att stressa upp sig.
Det lär nog lösa sig!



Idag är en bra dag =)

Inte?
Då tycker jag vi ser till att göra det till det.
Vi släpper allt skit, lämnar det bakom oss och tar ett djupt andetag och bestämmer oss.
Inga problem ska få sabba för mej idag.


Idag lovar jag mig själv och er ett försöka att inte hänga upp mig på negativa saker utan fokusera på vardagens guldkorn =)

Det här har jag att vara glad över idag:


Jag ska jobba ikväll (älskar att jobba med de fina grabbarna)

Jag och Lina bokade mer delar i vårt äventyr igår.

Jag sov länge imorse (
positivt för mig)

Det är uppehåll ute (inget regn) och även om det inte är så varmt så ger solen sig till känna =)

Jag är frisk och mår bra


Och säkert en massa saker mer men vi börjar här.

Också ska jag sprida min glädje idag.
Det bästa sättet att göra det på är genom att le och vara glad.

Personen jag ska jobba med ikväll har jobbat sen i Söndags (dygnet runt) så hon behöver nog en liten glädjespridare och positiv energi ;)





IDAG MÖTER VI VÄRLDEN MED ETT LEENDE.
Problemen tar vi en annan dag!!

Africa, Jamaica =)

När jag var yngre (säg 14-15) hade jag en klar idol och favorit i musikväg.
Jag älskade honom, hade planscher och karakteriska gul, röd gröna saker överallt.
Han var den enda för mig!

Inte så svårt att gissa kanske: Just det BOB MARLEY♥
Ja, jisses vad jag spelade sönder de skivorna.
Repeat, repeat, repeat!!
Jag har favoritskivan kvar men hälften av låtarna (de bästa) går inte lyssna på längre för de är sönderrepade!

Detta var en av favoriterna:



Livet är en lång väg med mängder av tecken.
Så när åker runt ska du inte komplicera allt.
Fly från hat, misslyckanden och avundsjuka.
Begrav inte dina tankar, gör din vision till din verklighet.
Vakna upp och lev!

/Bob Marley

Jag kanske inte håller med fullständigt, alla misstag är saker man lär sig av och jag reflekterar hellre över de än flyr från de men visst.
Livet är nog lite för kort för en massa eftertänksamheter ändå ;)

I vilket fall som helst gillar jag denna låten skarpt och den påminde mig om min älskade reagge period med Bob Marley på högsta prispallen♥


Sometimes I feel like throwing my hands up in the air =)

Jag är fyrkantig i skallen och börjar få riktig spänningshuvudvärk.
AirAsia ville inte alls som jag och Lina idag men till slut så gick det.
Således är flyg från Thailand till Vietnam bokat :D

Dessutom bokades 3 nätter på Koh Samet in.
Har hört massa om den ön och nu ska man äntligen få uppleva det.
Just nu är det nog tur att det är "så mycket" omkring mej.
Annars hade jag nog inte tänk på annat är Vietnam och Thailand.

Dock kan jag erkänna att min resa "ställer till det en del" eftersom jag inte kan jobba då och dessutom blir jag ju arbetslös i Augusti.
Men jag har inga tvivel att det kommer vara så värt det i efterhand!

Detta kommer bli en sån jävla häftig resa.
Jag ska verkligen få känna att jag lever :D





















KOH SAMET.

Någon som varit där?


Asien- snart ses vi igen =)

Tack vare er ;)

Kolla vad jag har på mej idag.
Thank's to you guys.
Tycker ni fortfarande jag klär i den??





Nu står jag och trampar 21 i hallen och inväntar J så vi kan dra vidare till NH.
Jag har bakat en rabarberpaj men den blev väldigt platt...
Förra gången jag bakade rabarberpaj glömde jag ha i mjölet ;P
Men det blev faktiskt gott ändå :D

Power girl!






Just do it!

Oj, jag sov som en prinsessa inatt.
Och vaknade inte förrän 9.40 :D
Härligt!!
Nu får jag bara se upp så jag inte blir beroende av det möget!
Och Anki: Jag tror att det du säger kan stämma, det är liksom datorn som gör att timmarna springer iväg på natten..

Idag ska jag ta tag i en massa måsten.
Ska börja med att ringa och jaga på ABK, sen ska jag ringa Arbetsförmedlingen.
Jag och Lina ska planera resan mer (inlägg om det kommer sen).
Sortergården ska besökas för att slänga massa skräp.
Mail till eventuella timvik ska skickas ut.

Ja, också ska jag gärna hinna slänga ihop en rabarberpaj med.
Det var väl typ det ;)

Igår var också en sån dag där jag fick en hel del "tråkiga saker" gjorda.
Besök på banken för att fixa med mitt VISA kort och på kvällen hjälpte J mig med att göra ett jättesnyggt CV.
Ibland är det bra att vara ihop med en datanörd ;)



Ja just det; Jag la en ansiksmask med.


Guling, guling kom nu lilla fuling.


Detta pysslade jag med under tiden J:


Tvättäkta Neard!!

Men bra blev det, Tack baby♥

jagjagjag

Inatt/ Imorse låg jag ju vaken till 03.30.
Idag var jag på apoteket och köpte Valerina Natt.
Man kunde ta 1 till 4.
Jag tog 2.
Jag gäspar.
Jag tror det funkar!

Imorgon ska jag ta 3 och sen 4 kvällen därpå.
Varför?
Därför att jag vill känna på hur det är att vara riktigt jävla sömnig innan 02 på natten.
SÅDESÅ.

Jag har en besatthet av läkemedel, fascineras av det.
Men mer om det imorrn.

NATTI!


JAGLÄGGERMIG!!!

fucked up

Hela jävla förmiddagen gick åt till att sova eftersom jag somnade 3.30 imorse.
Helt sjukt, det gick inte.
Till slut gick jag upp, åt några riskakor och läste i en bok.
Och J snurrade i sängen ja jävlar!!

Nu ska jag sticka och köpa snus och sen funderar jag på om jag ska ta mig in till banken för o grejja med mitt VISA.
Det funkar inte när jag ska betala på nätet längre.
Nån kod som jag skrivit in fel 3 ggr förmodligen ;)







Japp, svårt att klä sig idag.
Molnigt men termometern visar 20 grader!!

Ikväll ska jag och Linus Ida prata mer om resan. Wihooooooooooo!

My kind of music!

Några av mina favoritartister:

Adele
Edward sharpe and the magnetic Zeros
The Vaccines
Ray Lamontagne


Så... vilken "musikstil"/ "typ av musik" gillar jag?

SÅ jävla svårt, för dessa påminner ändå lite om varandra men jag vet inte vilken genre det tillhör
Do you guys know???









Nu laddar vi här hemma inför biobesök :)

No energi!

En tröööööööööööög och seg morgon.
Vaknade 11.30, ooops ;)
Jag är sleten men J, han är ännu slitnare.

Ska bara slappa idag.
Och ikväll, då blir det denna =)





Slöfock i morgonrock!

Outgang

Nu har jag försökt göra mig lite tjusig inför utgång ikväll.
Men först får jag finfint besök utav Emma och hennes nya kille =)


Nej jag "bystar inte upp mig", har stora pattar och har alltid haft :D



Måste nog göra nåt åt håret inser jag nu ;)

Farsi

Jag måste nog fortsätta jobba med ensamkommande.
Annars kommer jag förlora mina kunskaper i farsi (persiska) ;)

Killarna har den senaste månaden lärt mig en del ord på farsi så jag kan förklara enstaka ord för killarna som kommer och inte kan ett ord svenska.
Här är vad jag hittills lyckats snappa upp:

Alla veckodagar
Räkna från 1-10
Min ålder (24)
Ja, Nej
Stol, Äpple, sand, lök.
Hej, hejdå, tack, varsågod, Hur mår du, Bra, Jättebra
Idag, Igår, Imorgon

Tycker jag är ganska bra jobbat på bara några veckor ;)
Grabbarna är så roliga för de säger att jag kan prata farsi nu HAHAHA.
Det är la lite till att överdriva eller vad säger ni.
Däremot är jag sugen på att lära mig, alltså gå och läsa det.
Om det går, det vet jag inte.
Dessutom är det väldigt knepigt eftersom allt är helt annorlunda, man både skriver och läser ju "baklänges".

Vi får väl se om det stannar vid en dröm eller inte!


Den här killen ska jag pussa massor på i helgen.
Vi har knappt sett varandra den senaste veckan ♥


Fatso ring







Superfin tycker jag, har kollat på den många gånger men en ring känns liksom ALLTID onödigt att köpa.
Såvida det inte är förlovning eller vigsel då. Tror jag.
Men idag tyckte jag att jag var värd att unna mig nåt riktigt fint!
Och onödigt!

Dessutom har jag inga ringar, bara den jag ALLTID har på långfingret på vänster hand.
Har tydligen krafitgt överviktiga fingrar.
Eftersom varenda jävla ring är för liten för mig!
ViktVäktar dax för tummetott, slickepott, långeman gullebrand? och inte så lille vickevire!!

Lika som sär?

Försökte vara lite vitsig med rubriken ;)
Både jag och syrran är ju ja.. sär ibland ;)

Jag fick iallafall höra i helgen på min fest att jag och Lina blivit så lika på sistone.
Vet inte om det kan ha med min viktnedgång att göra.
Lina är ju något av ett träningsfreak så hennes figur är det knappast "nåt tjockt på".

Är vi lika?













Jag vill gärna va lik henne eller mja... egentligen borde det ju vara hon som är lik mig.
Bra, för jag tänkte just skriva "för att hon är så söt".
Gött då är det så att hon är söt efter mig, bra så säger vi.

Och på tal om söt:


♥Lilla Busfia♥

Kiwi fika



Sitter och mumsar på en gul Kiwi.
Har ni testat det?
Mycket godare än grön.

Försöker vänja mig av vid att ta kort från ett och samma håll hela tiden.
Har inte nästan alla en "fotosida" från vilken de är snyggast??!!

Faller fritt.



När jag var yngre och bodde hemma hos pappa så brukade jag ta hans skivor och spela på högsta volym med dörren öppen ;)
Speciellt om han inte var hemma, vi har ganska lik musiksmak jag och han!

Denna var en av favoriterna!!

Bob be natural

Jag hoppas på att få bli testpilot av BOB:s Be natural hos Smartson=)
Produkter helt i min smak utan konserveringsmedel och tillagat helt på naturliga ingredienser.
Det skulle verkligen passa mig ;)

Här läser ni mer om det.
Och passa på att ansöka Du med.


Morsgris

Ojojoj, vad jag saknar min mamma.
Och mina syskon förstås.
Och mammas sambo förstås.
Och pappa. Förstås.
ALLA.

De där 3 dygnen som spenderades där nere förra veckan satte tydligen sina spår.
Har grym hemlängtan.
Tur jag får en skymt av de redan till helgen (mamma jobbar).
Blir en väldig snabbvisit, hoppas kunna åka hem redan på Lördagen.


Julen 2010 (men hur har jag sminkat mig, ser ut som två blåklockor ju...)


In Jönköping för 3 veckor sen :)

Nu måste jag tydligen åka och köpa snus.
Slutade kl 8.30 imorse- for hem men lämnade uppenbarligen snuset kvar på jubbet.
SUCK!

Äntligen jobbdax!

Nu är det jobb, över 2 veckor sen jag jobbade sist.
På 2 veckor hinner det hända mycket på mitt jobb.
Bara hoppas att ingen av killarna flyttat.
Älskar att jobba med dem, ♥de är bääääst♥ även om de kan vara så jobbiga också ;)
Tålamod är A och O på mitt arbete.


Ännu en bild från pickniken i Söndags.

Jag har expressbakat några kladdkakemuffins till sambon nu.
Idag när jag skulle plocka in lite tvätt så jag att han satt ett spännband (ett sånt av plast ni vet) i några hällor på ett par byxor.
Haha.
Antar att det var en nödlösning på jobbet.
Men han är redan så smal så han behöver knappast gå ner i vikt, snarare tvärtom!!
Och ja, jag vet att kakor och sötsaker inte är någon bra lösning på det problemet men han uppskattar det verkligen ;)
Vi får nog prata om detta, kanske dags att tillsätta lite mer fett i hans kost igen.

Nehepp, nu måste jag cykla om jag ska hinna inom och köpa snus med!!!

Det enkla kan sannerligen vara det bästa ibland.

I Söndags innan jag skulle köra hem så bestämde vi oss för att ha picnick.
Det var jag, Lina, Mamma, Wilma och Baltzar.
Eftersom jag skulle köra hem mot Jönköping i hyfsad tid beslöt vi oss för att inte åka för långt.

Jag önskade att få åka till ett ställe som jag minns att vi var vid med skolan när jag var liten.
Vaktestugan i Köpinge.
Hela Köpinge kryllar av minnen och jag älskar att vara där ute.
Det är nostalgi och minnen från både den bästa (bortsett från nu) tiden och en del från den lite tuffare tiden av mitt liv.
Vid så många vägar, husknutar, träddungar har betydelsefulla och mindre viktiga händelser från mitt liv etsat sig fast i mitt minne.

Vi hade några jättefina timmar med gotte och solning i en underskön omgivning.


W frös så hon fick dela kofta med mig.



W ville ha bebismat och fast de smakade typ Ingenting så åt vi allihopa ;)

Jag, W och en underbar omgivning


Haha, B ser ut att göra någon exorcisten grej


Vaktestugan, där vi hade vår picknik =)


Wind in my hair♥

4,2.

Joggade jag idag
Ja, det var rekordet tror jag.
Inte så vidare långt för vissa men väldans bra tycker jag =)

Har haft 5 km som mål och i början av våren känns det väldigt långt borta då ja höll på att avlida efter 2.
Nu känns det lite mycket närmare.
Var faktiskt inte ens "helt slut" efter denna distansen idag.
Men ja ska skynda långsamt så inte den dumma hälseneinflammationen kommer tillbaka ;)

Mår så jäkla bra rent kroppsligt nu!
Feeling Strong

Löplängtan

Det är sjukt hur mycket jag längtat efter att springa.
Och NU, nu stack jag!





Om en stund kommer jag säkerligen tänka "HUr fan kunde jag längta efter detta" haha

Examensfesten och sådär =)

De senaste dygnen har bara sprungit förbi.
Det har inte funnts många minuter över att slå ihjäl och defintivt inte genom att sitta framför skärmen.

Jag har haft en suverän examensfest tack vare min Högt Älskade Mamma, Hennes Genomsnälla Peter och Min syster.
De har verkligen gjort så mycket för att jag skulle få en fin och minnesvärd examensfest i Fredags♥
Det har varit en hektisk, slitsam, stressig helg.
MEN.
Så många kärleksfulla, oförglömliga stunder som kommer arkiveras i mitt hjärta och plockas fram då och då när livet känns grått och strävsamt..

Stunder som dessa ger insikter om hur männsikorna och relationerna man har runt sig spelar tusenfalt större roll än miljö, tillfälle och materiella ting.
Utan er och den känslan av stolthet, värme och kärlek ni inger- hade min examensfest, min helg, min tillvaro, varit fattig och innehållslös.
Tack Alla som Var delaktiga i min fina helg.
Speciellt tack till familjen, ni är Allt♥


Nu börjar det snart

Me


Presentöppning


2 av mina gullegrisar


Morbror, Pappa, Morfar och lillebror som leker med Max


Farfar, Mamma, Farmor och Moster

Mot sommarmiddag

Sommar middag på skolan, sket i klänning och körde lite indisk stil med pösiga byxor istället ;)









INTE MÖD MAN SER NÄR MAN FOTAR MED WEBCAMEN :)
Men som vanligt är kamera betteriet urladdat!!

"Värdelös" to be

Dagen kickades igång vid 9.30.
Frisörbesök, stanbesök 1, visning av lägenhet, stanbesök 2 och en jävla massa blocketuppdateringar är bara lite av det som hunnits med.
Jag blir galen, knäpp, craaaajssy.
Om 2 ½ månad är vi bostadslösa och har ingenstans att ta vägen...

Och om 1 månad får alla sina intagningar till högskolan, då kan vi säga bajbaj till lediga lägenheter 3 månader fram!
PANIC AB!

Japp, denna veckan tar jag examen- snart är jag arbetslös, rastlös och bostadslös.
På Fredag ska vi fira detta!


PÅ Min Ballis I Fredags!


Sporty spice ;)

Jag har förvandlats till någon form av konstant sporttjej.
Min outfit skriker liksom träning ;)
Nu ska jag cykla in till stan, då blir det bekvämt för cyklingens skull..






Cykelbyxor, linne, t shirt!

Fast jag gilla't.
Att jag rör mig ska jag ju va stolt över!
Like my new bigger ass muscles hehehehe

Ett träd spretar åt olika håll, precis som jag!

Har nyss sett filmen "The tree" eller "trädet" som den heter på Svenska
Väldans mysig film.
Får mig att längta hem. Eller till ett hem.
Nåt som känns stabilt, att känna långt inne i mig att "Här hör jag hemma".

Undrar om jag nånsin kommer göra det?!
Eller om jag är en sån som inte har en fast punkt som hemma, utan hemma är hur jag känner mig inombords och vilka jag har runt mig osv.
Jag har nog alltid varit lite mycket rädd för att känna det, att känna att jag vill stanna på ett ställe.
Min största skräck är att bli fast.
Att inte komma någon vart, att sitta på ett och samma ställe hela livet och tro att jag befinner mig i metropolen.
Alla platser, alla möten, fascinerande natur man skulle missat.

Ja ni hör, nu börjar jag igen.
Nåväl, på något sätt har ändå en längtan om något lite, lite, lite mer permanent börjat infinna sig.
Fast det är svårt att erkänna det.
Speciellt idag när vi ska flytta om 2 månader men inte ens vet var vi ska ta vägen.
Då känns den där längtan bitter att klänga sig fast vid..

Skulle kunna älta detta i evighet men sätter punkt och delar istället med mig av filmens absolut bästa låt♥

WEAK - Asaf Avidan & the Mojos - Awesome video clips here

Note to myselg

RÖD DAG= STÄNGDA AFFÄRER!!!
Kul. Verkligen.

Note to myselg

RÖD DAG= STÄNGDA AFFÄRER!!!
Kul. Verkligen.

Presenter

Drar mot staden för att fixa presenter till Lärarna.
Blir inget märkvärdigt..
Hatar egentligen att vara ansvarig över sånt eftersom de flesa är så kassa på att ge pengar och sen lägger man ut stålar man aldrig ser röken av igen.
Men ja, nu var det min tur!
Och de flesta har faktiskt redan gett :D

Kör på bara ben idag med =)
Det är för fasen 30 grader så allt annat vore skam!
Mer avvikande att gå i långa byxor eller strumpeballs då för fan!








Utnyttjar läget!

Man brukar ju prata om sjukdomsvinst.
Hur du på olika sätt kan "dra nytta" av din sjukdom alltså.

Ofta blir det ju bara dumt.
Som med min epelepsi.
Även om jag fått vara hemma från skolan eller sluppit delta i vissa mindre roliga saker för att jag inte kunnat.

Men med tanke på alla baksidor, alla negativa saker det fört med sig, att inte veta var jag är, vem jag är, hallucinera, svimma, krampa, riskera hjärnskador, medicinera flera gånger per dag, inte kunna gå på disco, att inte få ta körkort, migränanfall etc.

Ja då blir sjukdomsvinsten ganska löjlig och obetydlig.

Men.. nu har jag kommit på en sjukdomsvinst med min Perniosis.
Att ha en jävligt bra orsak att ALLTID gå i de här fula sakerna:



Fula men Sköna, jag får som en fot- orgasm när jag drar på dem :)


Ikväll är det fest =)





Ni är jag laddad för PAAAAAAAAAAAARTY.
Tant Röd bestämde sig för att komma på besök just idag men vi kör på ändå.
Ont ska med ont fördrivas ;)

Detta året ska mina ben få synas

Japp, nu har jag bestämt mig.
Efter år efter år av gömda ben under leggings, långa sommarbyxor och strumpebralls så ska mina ben äntligen få vad de förtjänar: SYNAS!

De ska få sol, luft och blickar :)

Häromdagen pratade jag och en vän om det där med shorts, jag berättade att jag gått i shorts för första gången på stan på flera år.
Hon berättade att hon ALDRIG visade benen.
De var fula.

Hmm..
Och visst har jag tänkt likadant.
Mina ben har varit FÖR feta, FÖR fula, FÖR bleka, FÖR fulla med ärr etc.

Men nu har jag iakttagit och funderat.
90% av alla ben ser ut så.
Ärr, Celluliter, större, spinkiga, bleka, håriga.
Dags att acceptera och ignorera!
Acceptera att dina ben är som de är och ignorera vad alla andra tycker.
Visa de, dina helt normala ben.

Detta året ska jag vara stolt över mina ben, mina helt naturliga fina ben som bär mig varje dag.
Min starka, underbara ben som gör att jag kan gå, springa och cykla.
I år ska jag vara stolt över er




Mitt stora födelsemärke, min sjukdom på fötterna som märkt mina låååånga spinkiga tår!
Men va fan, this is reality- natural beauty!!!


Nu ska jag försöka reda ut mitt nyduschad burr och snart ska jag möta upp Dessi som ska spendera helgen med oss♥

Firande

Jag, J och hans föräldrar begav oss in till Piren idag för att äta en excellent middag.
Och ja, det var ju tur att jag var ute och sprang igår + gick en låång promenad i solskenet i eftermiddags.
Maten var goood, och jag åt alldeles för mycket (ändå åt jag nog knappt upp hälften).
Mår fortfarande illa..

Men det var mysigt.
Också fick jag present med, presentkort på massage.
Mmm.. ska in och boka redan imorgon =)









EGOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO ;)


Kristianstad och Christiania =)

I Söndags följde jag med kompaniet hem till SKåne.
Fick äran att spendera natten i Piddes och mamas nya hus =)
Finfint men framförallt coooosy.
Ett hus i min stil (även om jag inte drömmer om husägande).
Lite äldre och "möjsigt".

Slängde ut Pidde på lufmadrass och sov som en kung i hans halva av dubbelsängen :P
Nåja, han erbjöd sig själv så va fan (don't blame me).

I Måndags spenderade jag större delen av dagen i ryggläge på Mojjans gräsmatta och insöp soool.
Sen kom Linslusen och vi for iväg till Öb och Willys och inhandlade diverse nödvändigheter till festen som äger rum nästa helg (Examensfest).
Papptallrika, plastglas, snacks, pappersduk etc.
Tacka Gud för ÖB :D

På kvällen slaggade jag hos sis i stan och körde en favorit i repris: Jag i sängen och L på soffa MOHAHAHA.
Ett råd: Flytta långt ifrån släkten så blir ni behandlade som en kung när ni kommer och hälsar på.
Familjen uppoffrar till och med sina älskade sovplatser för Mästarens skull, helt frivilligt ;)

I Tisdags ringde den förbannade klockan redan 7.15. DÅ var det dags att bege sig till tåget som tog mig mot Malmö och där väntade hela (Nåväl halva, eftersom andra halvan bangat) klassen och sen blev det en dag bestående av studiebesök på Aluma och inspekterande av Christiania =)

Ja och det sistnämnda då.
Hmm.. vet inte hur jag ska beskriva det.
Överraskande och bisarrt?

Runt om i Chritiania fanns underbara hus i alla de former och jag rekommenderar definitivt er att besöka stället.
Låt dock barnen stanna hemma, då det vimlar av tanter, ungdomar, gubbar och alla sorters människor som röker fetingar i vartenda hörn.
Men som sagt, se det:









Jag har fler bilder men vill inte lägga ut på klassen eftersom jag inte vet vad de tycker om det..

Mamma helg =)

Ojojoj, det var flera dagar sen sist.
Och mycket har hänt.

I helgen hade jag finfint besök av min kära moder och "systrarna galenskap" =)
Vi tog det mest lugnt, en viss mamma behövde det efter en hektisk vecka bestående av att kånka flyttkartonger och packa upp...

Således blev det 3 filmer, 1 restaurangbesök och shopping =)
En eminent helg enligt mig ;)

Jag mummy och Linus Ida har ett gemensamt intresse: Ut och gå!
Lördagen skulle vi kickstarta med en promenix men vi hann inte långt.
Jag och Lina "tramsade oss" och sprang upp och ner för en backe.
När Lina sprang neråt och satte i vänster foten knakade till och nästa gång ja vände mig- låg hon på marken och kved.

En rejäl stukning :/
Stackarn.
Halta Lotta..

Ja, nu ger jag er lite bilder istället.
Men jag har mer att berätta så titta in senare.

Ossy invigde sitt katträd i helgen. Det har hängt på väggen i 1 år...


2 trötta tjejer ♥


Don´t ask :P


Lina fick ha frysta ärtor på sin fot hehe


2 fina tjejer på restaurang


Andra sidan bordet =)



Girl talk, iaf en av oss är intresserad ;)



En trött fining♥

RSS 2.0