In the name of the lord.

Nu är ordningen återställd här hemma med alla 2 (jag o J ) familjemedlemmar på plats =)
Jag fick en jättefin sjal som jag borde fotat men det har jag såklart glömt.
Nu ska jag krypa i säng. Ínatt sov jag 4 och en halv timme så jag borde va trött men det är jag inte.
Jag tror och hoppas det var myset med J som jag saknat nu när han inte va hemma så ikväll ska jag gosa in mig ordentligt när vi ska sova.



Denna låten spelades på Bongo bar igår när vi var där och jag tyckte den var så bra så jag memorerade texten o nu googlade jag o såg att det var denna. Skönt gung ju:



Ps. är lite extra happy idag för jag hade fått svar på första rapporten i distanskursen.
Godkänt (man kunde bara få G eller IG) så det känns skönt. 2 hp avklarade, 5,5 kvar =)

Dagens lunch.

Har precis avnjutit en god lunch.
När J är borta orkar jag inte anstränga mig speciellt mycket när det gäller matlagningen.
Älsklingen köpte hem 2 paket strimlad skinka i fredags och båda dom paketen är nästan slut ;)
Mycket som är enkelt och gott som går o göra med skinka.
Dessutom är det ju nyttigt med :D

Detta blev dagens lunch:




Omelett med körsbärsbärstomater och purjolök i. Till det en röra på skinka & creme fraiche och tärnad paprika =)

Gott, gott, gott i kistan!!

Party place!

Nu ska vi gå iväg, jag o vinet alltså ;)
Dax i dra till dessan på lite Ferre.


Nu när jag väl köpt batterier till kameran så har ju såklart J den med sig till El Stockholmo.
Med andra ord: Mobil it is!!


Min gode vän Aussie och jag :


Självklart ska ni få min "GÖRA VID MIG FÖR FEST" låt.


Our song ;)

Jag saknar J så himla mycket redan.
Det känns som halva jag är borta.
Jag vänder mig hela tiden om och ingen är där.


Jag är glad och ledsen på samma gång.
Glad för att vi efter 2 år känner sån stark kärlek till varann.
Ledsen för att han fattas mej.
Hoppas det går jättefort till Söndag <3


Till mitt hjärta:

Som hittat.

Var på stan och köpte lite surprise till Honey.
Jag älskar att överraska dom jag älskar ;)
Att se hur dom skiner upp när dom får nåt som dom inte räknat med =)


Jag överraskade mig själv också, eller nje där ljög jag.
Jag överraskar aldrig mig själv när jag handlar åt mig själv, det är mer regel än undantag :P
Hittade ingen bra bild men den här kjolen blev det blandannat.
Och en kofta för 49 spänn på Gina och ett par Jeans på H&M.


Buhää, nu är det bara 2 timmar till älsklingen åker.
På tal om det måste ja nog hämta honom nu.


Tjingeling girlz (and boyz??).


Bjuder på en fredags-fräckis bild ;)

Ont i hjärtat..

Jag var uppe redan 7.30 imorse för J behövde skjuts till ett ställe.
Jäklar vad mycket mer man hinner när man går upp i tid.
Jag var på gymmet kvart i 9 och sen hem och duschade och nyligen var jag o vaccinerade mig.


Ska bege mig in till stan nu. Ikväll åker J till sin syrra ju o är iväg hela helgen och det gör ont i mej.
Jag vet, jag är jättelöjlig.
Men det är mycket värre att va den som är kvar själv hemma än den som åker iväg.
Jag är ju alltid den som åkt dom få gånger vi varit ifrån varandra tidigare.


Men jag vet att det är nyttigt, bra o va själv ibland. Bra men inte kul :(







Förresten vill jag säga till alla er som gnällde på snön- hoppas ni är nöjda nu. Detta är la fan piss om nåt.
Slask, underkylt och skitigt överallt. Jag gnäller på gnällarna som aldrig är nöjda!!

Trubbel i "paradiset".

Efter en låååång dag på praktiken och en bil som inte gör annat än krånglar så var det skönt o komma hem.
Bilen är trasig och stannade för mig mitt i en rondell så ingen kom förbi, där stod jag i 3 minuter o försökte få igång skiten. 3 minuter kanske låter som en kort tid men dom 3 minuterna kändes som 20 i den situationen.
KÄNN PANIKEN!!!


Uff, till slut startade den och jag lyckades ta mig hem.
Jag var så irriterad och uppgiven när jag kom hem så tårarna brände bak ögonlocken. 
Tur då att man har världens finaste pojkvän för på bordet stod en buket med dom finaste blommorna:



Gulligaste lappen låg bredvid:



FINFINA GULLET <3<3<3<3<3

Skoltjej!

Ja det händer inte mycket spänannde i mitt liv nu.
Praktiken tar upp veckorna och på helgen försöker jag ta det lugnt och njuta.
Fast i helgen åker ju min nallebjörn ifrån mig så jag är lite ledsen för det, även om det bara är 2 dagar.
Med ett eventuellt distansförhållande i höst så är det bra att "öva lite" =/


I förrgår lämnade jag in min första rapport till distanskursen. Imorgon kommer nog nästa uppgift ut.
Mycket skola nu, men det gillar ju jag =)
Framtiden, here I come!!




Time goes by!

Går kväll idag på praktiken och imorgon med.
Jag tycker visserligen mycket om sovmorgon men det är inte kul o jobba kväll 2 dagar i rad och sen åker ju J iväg :(
Ska kolla om jag kanske kan få byta och gå dag istället.


Snart är det ynka 2 månader tills vi åker till Indien. Jag kan inte förstå var tiden tar vägen ibland?!
När vi bokade kändes det som en evighet ( 6 månader) och svisch- så har 4 månader fullkomligt sprungit iväg.
Till sommaren har jag klarat av halva min utbildning, what?! Tyckte jag nyss satt på Studera.nu och valde och 2 år kändes som 10. Skulle jag verkligen orka plugga så länge. Haha.
I Juni är det 5 år sen jag tog studenten och vi ska ha återträff i tivoliparken. Stod jag inte nyss på teatern och skrek för full hals "Det har gått 3 år nu, och nu är skoltiden slut".


Det ska blir så sjukt intressant och se vad det "har blivit av alla". Många har jag ju lite smygkontakt med på Internet och man har verkligen sett hur sjukt olika håll livet dragit oss iväg på.


Det låter kanske klyschigt men tiden rusar verkligen och ibland känner man för att stanna den och säga "vänta på mig".


Älskade Wilma som snart blir 9 år <3<3<3<3

Min underbara.

Allt som vi inte fick gjort igår för att vi var så jaevla trött har vi istället gjort idag.
Det vill säga: J har städar och gjort rent i Glensans hushåll och jag har tränat.
Det är så jäkla svårt att hinna med träninge när man jobbar heltid (läs praktiserar).


Nu har jag 2 kvällar ( 12-21 ) framför mig och sen är jag ledig Fredag, dock åker My Love till sin syster i Stockholm denna helgen så ikväll är sista kvällen som jag hinner gosa riktigt med honom. Sen blir det inte förrän på Söndag.


Å ja kommer sakna min älskade älskling.
Jag är mer kär än nånsin och vårt förhållande blir verkligen bara bättre med tiden.
Visst har vi "sämre perioder och bättre" men jämför man med hur det var för ett halvår sen så kan jag verkligen säga att det går så mycket framåt för oss.
Mycket har hänt som fått mig att inse att jag har en helt underbar partner i J.
Han finns alltid där till 100%, har ett hjärta av guld och inget gör mig lyckligare än att få vara hans =)
Jag har verkligen insett att det är honom <3 jag vill vara med.



J, du är den finaste stjärnan för mig <3<3<3

En myshelg!!

Jag bloggade igår...
Joho- det gjorde jag visst men den jäveln hängde sig när jag skulle publicera så då sket jag i allt och gick därifrån :P
Sur som en citron blir jag när det inte funkar som jag vill.
Dagen har bjudit på praktik of course och sen fick jag ta ledigt på eftermiddagen för o följa med J o ta sitt vaccin för Indien trippen.
Han är så himla rädd för sprutor.
Snutten<3
Men det gick ganska bra o han överlevde det med =)


Mitt liv är en enda röra just nu.
Alla rutiner med plugg, sömn och träning har ställts upp och ner nu när praktiken är igång.
Lååånga dagar och väldigt varierande tider.


Gårdagen var SuperSöndags- mysig =)
J gick upp tidigt och bakade bullar på morgonen
Finns det nåt härligare än att vakna till doften av nybakat?
Efter god frallefrukost gick vi ut på promenad i snölandskapet.
Det blev ett stopp hos J:s farmor och farfar med lite kaffe och kaka.

På kvällen kom J:s föräldrar och lillasyster och käkade våfflor. Gott.
Jag invigde nya tröjan.

Jag igår.

Nu ska ja krypa ner i sängen brevid mitt hjärta <3<3<3<3<3<3

"Inte visste jag att alla dom dagarna som kom och gick var livet".

Usch. jag har ont i hjärtat.
Jag har just gråtit krokodiltårar till "My sisters keeper".
Den var såå bra.
Lika bra och i samma stil som "My life without me".
Ibland är det skönt o titta på snyftarfilmer, man inser att mina små problem faktiskt är just ganska små om man jämför med vad många går igenom.
Och jag blir alltid lättad när jag ser att det faktiskt finns lycka även i svåra situationer och för sjuka människor.
Livet tar ju inte slut bara för att man får diagnosen Cancer eller MS.
För en del tror jag till och med det kanske börjar mer än nånsin där, inte för alla men för en del.
Man inser hur kort livet är och hur mycket man hela tiden skjuter framför sig trots att man inte ens vet om det finns en morgondag.
Helt plötsligt blir tiden man har kvar så dyrbar att man bara vill ägna tiden till det man verkligen, verkligen vill och drömt om att göra.



Jag är en person som vill göra allt här och nu och tänker mycket på döden och att jag inte vet när den kommer. Jag är rastlös och nyfiken och vill se och göra ALLT, ALLT ALLT =)
Jag skjuter sällan upp saker till morgondagen för jag vet att jag har här och nu, vad som kommer vet jag inget om.
Från och med nu ska jag också försöka bli bättre på att se det stora i det lilla.
Allting behöver inte vara stort och märkvärdigt för att vara dyrbart.


Många har sagt till mig att det är hemskt att tänka att livet kan ta slut när man minst anar det, men jag tycker inte det.
Man ska inte gå runt och vara rädd jämt och ständigt för att livet kan ta slut när som helst, men att vara medveten om att det faktiskt kan göra det och ta tillvara på varje dag tycker jag däremot man ska.


För det händer hela tiden, människor som inte är gamla dör varje dag. Tonåringar får diagnosen lungcancer, småbarnsmammor får ALS och 55- åringar som längtat hela livet att få börja leva när pensionen kommer, där i bilolyckor. Det kan låta hemskt men det är så.


Livet kan inte vänta.

 

                

Huvudvärk och godissug!

Fy på mig vilken dålig bloggare jag varit denna lördag =)
Och min ursäkt är faktiskt att jag inte pallat.
Jag ägnade eftermiddagen åt att umgås med min pussgurka Emma R.
Skulle träffat henne ikväll med men det går inte för mitt huvud gör ont, ont, ont.


Jag har ju länge haft mer eller mindre problem med huvudvärk och nu är det lugnare än på flera år.
Men då och då gör det sig påminnt och framförallt under stress och nya omständigheter (praktiken skulle jag tro).
När det kommer är det bara att gilla läget och inta sängläge, har jag tur kan jag somna men ibland gör det för ont för att jag ska kunna sova.
Idag mådde jag så illa men nu efter en tablett känns det bättre.


Filmen igår var rolig, fast jag somnade vid halva filmen så jag fick se klart den till frukosten idag, oooops ;)
Tänkte kolla på "Allt för min syster" ikväll men än så länge har jag bara hängt här så jag ska inte lova för mycket.
Jag gjorde värsta jättejävla fyndet idag =)
Två tröjor för 49.50!!!!
Inga partyplagg utan mer vardagströjor (som man ju aldrig köper för hur kul är det).


H&M of course =)


en topp


en oversize t-shirt.


Och en ful men nöjd ägare till dessa 2 =)

Tackar återigen Gratisbio för detta billiga pris =) 50 spänn i presentkort gjorde sitt :P
Nu ska jag gå o dra på filmen, är sugen på nåt gott men både kyl o skafferi ekar tomt. Kanske lika bra det!!


Freaky friday!

Min lilla fotosession med J verkar uppskattad =)
Får locka honom till fler såna knasigheter.
Han är riktigt rolig faktikst, faktiskt ;)
Fast han inte ser rolig ut så är han det =P
Ha,ha skoja bara älskling.


Jag har bjudit min lilla plommonpaj på Restaurang ikväll.
först träning sen blev det ju "Amadeus".
Vilket klipp, gick dit på afterworken och för 2 buffé + 1 cola och 1 cider betalade jag 185 spänn.
Hehe, BILLIGT AB.


Nu ska vi mysa o pilla navelludd på varann :)
Också ska vi kolla på denna:




Den hade fått kasst betyg men trailern var rolig.


Nu jag till soffan sticker och äter godis till jag spricker. / mitt fredagsrim!!

Let it be.

Är inte detta en av världens finaste låtar?
Det tycker jag iaf.
Så fin att jag vill dela med mig.



Nu ska jag hämta J så vi kan åka o träna. Har 0/ noll lust men jag vet att det är så skönt efteråt.
När träningen är över så ska vi åka o äta.
Tror det blir Amadeus ikväll.
Mums.

Flummig och övertrött.

HAHAHA.
Jag vet att det är nyttigt för mig att komma in i vettiga dagsrutiner igen vilket man inte gör om man går 4 dgr i veckan, 5 timmar om dan i skolan.
Men sweet jesus.
Jag är så fnissig och övertrött och flamsar mest bara.
Jag ahr inte orkat med nåt annat än praktiken & hemmet dom senaste dagarna.
Och ja, träningen med.
Jag vill inte försumma träningen.
Den är verkligen högprioriterad för den får mig att må så mycket bättre.


Ja, jag vänjer mig snart vid det nya men tills dess så får J stå ut med mig när jag fnissar åt allt och senaste för en liten stund sen satt och vrålade skithögt: "ELOISE.. även vindarna kan vända."
Well, man kan väl säga så här: Min älskade är inte sen att hänga på mina crazy infall.


Vi gjorde en lite fotosession på olika miner bara för din skull ;)

Gulliga:


Ledsna:


Arga:


Glada:


Förvånade:



Nyfikna?:


Och den bästa HAr jag såklart sparat till sist för jag undrar vad J tänkte på(?)
KÅTA:




Have a nice evening. Imorgon börjar jag 6.45.
Fy fan, att det ens är tillåtet att börja så tidigt det förstår jag inte ;)

Nya rutiner.

Jag käner att jag inte riktigt hinner med bloggen på samma sätt nu när jag har praktik.
Jag känner att jag måste komma in i det och kanske landa lite först innan jag vet hur mina dagar kommer se ut.
Att dessutom gå på och jobba heltid så här är tufft.
Jag vet iaf en sak.
Heltid vill jag helst inte jobba. Lååånga dagar.


Snart är det helg. En lugn helg inplanerad med blandannat biobesök och lite mys med Johanna.
Också ska jag pussa lite extra på min darling. Vi ses ju inte lika mycket nu <3

Morgonpigg.

Och jag var ju så duktig imorse så när katten ändå väckte mig vid 7 tänkte jag " Äsch, jag går upp så kan jag ut o gå en lång runda innan frulle".
Sagt och gjort.
Har kommit tillbaka från en  1 timmes promenad och precis smällt i mig en frukost.
Aldrig är det så gott att äta som när man varit ute och gått och kylan har nypt en i kinderna =)


Idag är det praktik igen men en relativt kort dag 12.30-17.00.
Gårdagen gick superbra.
I've gotta a feeling- that this is a good place ;)



Suddig bild från mys i sängen i Lördags eller var det i Söndags? Ja, ja. Nån av dagarna var det iaf :P

Tisdags funderingar.

Idag blir det första dagen på praktiken för mej. Började ju med ledig dag igår :P
12-21 idag så det blir ett långt pass men med sovmorgon och det gillar vi ju =)


Det blev ingen vidare bra kväll igår.
Min Honey vart på dåligt humör hela kvällen och det slutade tyvärr med lite tjafs.
Är trött på att hans trötthet och irritation alltid går ut över mig ( eller oss) så vi hade ett snack igår.
Jag tycker det är helt okej att man inte ligger på topp varje dag och springer runt med ett leende på läpparna jämt och ständigt men om man mår dåligt eller haft en kass dag så får man försöka prata om det och berätta att man har en dålig och dag och gärna varför.
Jag är ingen tankeläsare och kan inte veta om surheten beror på mig eller på jobbet.
Well, well.
Jag tror han såg min poäng igår :P


Vad som däremot var bra igår var att ja tittade en hel del på sommarjobb, eller jag tittade på nätet efter sommarjobb =)
Jag funderar allvarligt på att sticka till Norge i sommar.
Det hade varit perfa.
Att sticka dit och jobba 4-6 veckor och tjäna en ordentlig hacka och sen kunna va ledig resten av sommaren.
Det finns ju gamla i Norge med ;) Och fisk.
Jag läste igår att lönen i Norge är cirka 44 % högre än i Sverige. Och om en svetsare som berättade att han hade tjänat 80-90 000 i månaden i Norge ( ja, det är för att han va utbildad) men ändå =)
Norge...



Bild från BDH- show i Scandinavium i helgen =)

Nu ska jag peppa mig för kvällen, inte särskilt nervös konstigt nog!!

Kärleksfirandet fortsätter...



Snart är det två år sen vi träffades. KÄRLEK!!

Min hjärte dag!

Jag vill börja med att säga att Boddy Holly musical var urbra. Får ni chansen så se den.
Jag trodde det i princip bara skulle vara äldre och vi men inte då.
Där var jättemånga unga.


Igår firade vi såklart dagen av kärlek. Ja, vi visar ju kärlek till varann varje dag men jag tycker det är rätt gulligt att det finns en dag som är helt tillägnad att tänka på dom vi älskar. Sen om det är handeln eller männiksorna som tjänar mest på det det väljer jag att inte uttala mig om.


Jag hade ansvar över "programmet" och ahr sedan länge bestämt att vi skulle laga sushi till oss själva här hemma.
Det blev väldigt lyckat tycke båda jag o J. En kul grej att göra tillsammans och samtidigt var det romantiskt och gott sen =)
Vi krängde i oss så vi nästan rullade fram sen :P





 



Är så tacksam för att jag har världens bästa pojkvän att fira alla hjärtans dag med <3

Idag blir det träning, dammsugning och lite annat smått och gott. Imorgon börjar ju 10 veckors allvar med en 9 timmars kväll. Tufft förstapass men det ska nog gå bra!


Jag älskar oss.


Gratis bio till bloggare.

Nu i höstrusket finns det väl få saker som lockar så mycket som ett biobesök.
En fattig student som jag blir därför extra flad när man ser att Aktiebolagnu har erbjudande om att få biobiljett om man bloggar om dom.
Allt som behövs göras är att skriva ett blogginlägg med orden lagerbolag och köpa aktiebolag eller starta aktiebolag.

Skicka sedan ett mail till [email protected] med länk till inlägget, adress osv.

Kanon med såna här erbjudande tycker jag!

Håller tummarna för att detta. Skulle gärna gått o sett "Farsan" från Fares som går på bio nu =)


Kram


Buddy Holly musical ikväll =)

Star bär det av till Göteborg för o spana in Buddy Holly musical :D


Hoppas och önskar <3

Fläskfilén blev "satansjävlaap" god =)
Nu ska vi till Maxi, J ska köpa lite godis och jag ska köpa en sak till på Söndag.
Bjuder på en rolig musikvideo.
Min mormor hade filmen "Min bäste väns bröllop" och jag tänker på henne när jag ser den.
Det var där jag såg den först.


Introt till filmen kom jag att tänka på nu när man bombaderas av kärlekstema överallt <3<3<3



Ha en fin fredag. Jag hoppas min blir "Sockerfri", det är tanken iaf.
Jag o J mätte oss för en månad sen och idag gjorde vi det igen :P
Såg bra ut :D

5 bästa sakerna med denna dagen =)


1)Det är Fredag.


2) Jag hade sista dagen i skolan på 3 månader idag. Praktiken, here I come =)


3) Vi ska till Göteborg i helgen och kolla på Buddy Holly show.


4) På Söndag är det alla hjärtans dag, då blir vi bortskämda och skämmer bort dom vi älskar =)



5)Snart kommer Honey hem och då blir det fredagsmys med fläskfilé till middag :P



HIGH FIVE OCH HA EN UNDERBAR FREDAG!!

Plugghäst? Jag?

Förlåt, eller vem ber jag om förlåtelse till ;)
Men jag har lite dåligt samvete att jag inte hunnit med att blogga idag fast jag har suttit med plugg hela kvällen. Distanskursens första "uppgift" är snart färdig och det är en hel vecka till inlämning. Wiiiiie =)
Måste säga att det var betydligt svårare än jag trodde det skulle vara. Uppgiften var STOR och krånglig att göra :/ Men så är det väl, högskolenivå.
Tur jag inte har nån läxa från "vanliga" skolan.


I ärlighetens namn orkar jag nog inte blogga mer ikväll. Ska upp tidigt imorgon, sista dagen innan 10 veckors praktik. Bjuder på en video från en av världens bästa låtar. Jag ryser =)



Hade fått en anonym kommentar om vatten på flaska. Tror jag vet vem det är ;)
Du kan va lugn, jag har sodastream och handlar ytterst sällan petflaskor men nu när det kom en ny smak var jag ju tvungen. Hoppas den kommer som soda stream drops med =)


Gonattpuss till alla mina cybervänner & vanliga;)

Ps. Emma R om du läser så förlåt att jag inte ringt. Jag har haft fullt upp. Ring mig igen om ja skulle glömma ringa dig!


En ny favorit.

Har läst om den på flera ställen och idag när jag var på WIllys så stod den plötsligt bara där.
Och ja, den är lika god som det sägs ;)

Loka krusbär päron
Loka- krusbär, päron!!


Vår alla hjärtans dag <3

Detta året är det min tur att fixa "alla hjärtans dag".
Vi turar om o kör vartannat år.
Jag visste direkt vad jag ville göra.
Det kommer bli en lugn kväll/dag eftersom vi är i Gbg till Söndag eftermiddag
så att ge sig ut känns nog inte så lockande när man precis kommit hem.


Snart är det 2 år sen jag träffade min prins & det känns som vi bara blir starkare med tiden <3


Kickstarts vecka!

Blogg.se retade gallfeber på mig igår. Först försökte jag komma in typ 10 ggr o det gick inte "sidan kan inte visas". Sen kom jag in o när jag då tryckte på Nytt Inlägg så kom samma sak upp "Sidan kan inte visas".
Hm... tycker alltid dom varit mer eller mindre struliga och hade man orkat så hade man bytt portal.


Idag är det min sista lediga onsdag på lääänge.
Nästa vecka börjar ju praktiken och då är det slut på det ljuva livet för ett tag =D
Vi var tvugna att jobba heltid.
Nåja, blir det spännande och givande så är det nog inga problem och jag har ju en goodigoodfeeling än så länge ;)


Har precis avnjutit en god frukost, denna veckan tänkte jag hålla igen riktigt hårt för o hitta den äkta motivationen igen. Dom senaste veckorna har gått så trögt och till och med på "fel håll" vissa veckor vilket kan ha med "sluta rökning och börja tränat" att göra men ändå. Jag tappar ju suget. Så nu jävlar, denna vecka kickstartar jag så jag får se lite resultat =)
Träning igår- träning idag och så här såg min frulle för dagen ut:


Lättfil med kanel, äpplebitar, russin och lite smulat kanelknäcke. Mums!!

Upp som en sol

Ordning och reda, pengar på fredag.
Jo visst.


detta är bara prylar o papper till distanskursen :P


Nu är jag jäkligt glad att vi har ett eget rum för datorn och skrivbordet så jag kan stöka upp o ha det hur jag vill här.
För tilf'llet är min tillvaro upp o ner o hit o dit.
Så Dessi, om du läser här så ring mig. Jag vill ha en dejt med dig och förvirrad som jag är så kommer jag glömma ringa dig ikväll.
Puss o kram

Fredagsmyset.

Jag har så smått hämtat mig efter min magsjuka men känner mig fortf matt och trött.
Idag har jag dessutom haft grymt ont i huvet under eftermiddag.
Fast tuff som jag är så blev det ju skolan ändå ;)
Nu är det ju sista veckan innan 10 veckors praktik o jag har lite seperationsångest från ett par stycken i min klass.
Well, jag är övertygad om att det kommer bli bra o det känns så roligt att äntligen få prova på yrket i sig.


Idag blir det pluggande på distanskursen liksom igårkväll. Den är intresant med ack så svår.
Tänkte visa er lite bilder från i Fredags men fasen vad dålig kameran är. Ja, ni får stå ut med det helt enkelt tills pengar att köpa en ny finns =D


Eva pimplar cider.


Eva blundar alltid när man har blixt på =/

    

Näpp nu måste jag ta tag i denna kvällen =)

En mardröms lördag.

Igår låg jag HELA dagen.
Jag misstänker att jag fått nåt i mitt glas i fredags.
Spydde till kl 23.30 igår natt.


Har fortf. jätteont i huvudet och i magen efter att ha spytt cirkus 15 ggr igår =(
Jag är så glad att jag ahr min fantastiska man som tar hand om mig.
Han är så söt, var så orolig för mig igår.
Älskling <3<3<3<3


Du är det finaste för mig!!


What´s the thing med snabbmat?

Jag hatar snabbmat.
Jag tror mig aldrig ha känt längtan efter vare sig hamburgare eller pizza. Nä!!
Mammas lasagne har alltid varit favoriten.
Men J han är lite tvärtom. Häromdagen så nämnde han nåt om att det ju faktiskt var väldigt längesen vi käkade burgare.
Så igår i Ystad blev det Max efter hans önskemål.
Snabbt? JA
Billigt? NJA
Gott? INTE SPECIELLT
Alltid lika pinsamt med o be om slimmål eller bönsallad till istället för pommes.
Det är som att säga "Jag tycker att jag är tjock ja" ;)






Nu blir det bingen!!

Sovgott igelkott!

Farligt i Skåne.

Orkar inte skriva nåt långt inlägg idag men kan berätta en rolig sak.
Igår när jag o J åkte ner till Ystad så åkte vi igenom Öja.
Sen dess har jag inte fått låten ut huvet.
Går hela tiden och visslar, nynnar eller sjunger "Vi har vad i Öja, vi har vad i Öja".
Omedvetet alltså.
HAHAHA
Inget vidare.


Slappt i Skåne

Sitter och sappar lite framför datorn hos mamma som  precis kört till jobbet.
J ligger o sover en eftermiddags nap på soffan.
Nåt av det bästa med att va här förutom att träffa familjen : det finn inga måsten och man kan bara vara!
Snart bär det av mot Ystad och ikväll blir det Magnus Betner där. Hoppas inerligt att vi inte får samma helsike att köra hem inatt som det var att köra hit igårkväll!!


Å vad jag älskar o pussa på min mammi och mina systrar!!





Nya håret.

Försökte få till en bild så nu kunde se det "nya" håret men det gick väl sådär. Här är några goda försök iaf:




Skulle slutligen ge mig på att ta en "jag har munnen öppen för jag är modell"- bild men fy fan.
Ser ju ut som en mupp HAHAHA.
 Elin ser minsann inte ut som en mupp o hon gapar nästan jämt på bilder.



Well, well den bjuder jag på. Idag är det tänkt att vi ska åka ner till Skåne o imorgon ska vi se Magnus Betner i Ystad =D.
 J fick ju det i julklapp av mig. Men nu måste jag packa för annars kommer vi aldrig iväg.
Hur tidigt jag än börjar packa så är det alltid J som får stå o vänta på mig ändå :/
Well, skyller på att jag är tjej :P

Hjälp mig med mitt problem!

Vi ahr ett problem i detta hushållet. Eller i denna relationen.
Inget stort problem men ett problem och jag får bita mig i tungan var och varannan dag för att inte få ett smärre utbrott.
Det gäller morgonen.
Min älskade sambo försover sig var och varnannan dag till jobbet (senast imorse).


Klockan ringer- J vaknar-  ( eller inte)- stänger av- sover vidare.


Observera nu att min honey inte bara har en klocka utan 2!!


Som tur är ibland så har vi en gaphals till katt som väcker mig omkring 7 på morgonen om J inte gett honom mat innan. Så kollar jag på klockan och får väcka J.


Jag håller på o bli knäpp. Jag har sagt till honom att lägga telefonen i fönstret istället för då måste han gå upp för o få tyst på den men det vill han inte för då kommer ju jag med vakna ( nu stänger han av den så fort den börjar tjuta).
Visst det är J:s problem om han blir sen till jobbet men dom har redan sagt till honom ett par gånger och ingen av oss vill se att han får sparken.


Jag var inne på o köpa en "Wake up light" men samma sak där- jag kommer vakna.
Han försover sig inte varje dag men jag skulle tro att han snittar på 2 ggr i veckan ( av 5)


Help, ska jag säga nåt, ska jag va tyst?, Är jag en surkärring som tycker det är jobbigt?, Hur löser vi det??




Tack o gonatt =)

Extreme makeover a la Bella.



Ja, här har det pågått hårslingning.
Det blev fint men måste nog göras en gång till då det inte syns så mycket.
Den där fula mössan fick mig att känna mig som en simmare eller kanske en baby =)
Tack fina Dessi för hjälpen <3


Imorgon bär det av ner till K-stad.
Ska kolla på Magnus Betner i Ystad på Onsdag.
Långt jag vet, men det var enda datumen som passade.


Nu ska jag läsa lite om matmissbruk från distanskursen!!
Have a nice evening.

RSS 2.0