Saknar sånt som varit..

En jobbig kväll..
Så mycket som jag skrivit men inte vill skrika ut här.
Idag är det en mörk kväll, hoppas ljusets strålar når mig redan imorgon.
Tills dess Må gott.

Alla idioter

som inte gör något eller har skygglappar för världens klimatförändringar kan ju börja med att kolla på denna dokumentären för att se vart vi är på väg.
Förr eller senare kommer detta gå åt skogen om vi inte gör någonting.
Usch vad förbannad jag blir på giriga jävla människor!
Vad är det vi ger vidare till våra barn..

Svara mig du. Var är den nu..

I denna sången ligger mycket minnen.
Min farfar sjöng den för mig när jag var liten.
På den stora pianopallen satt jag tätt intill min farfar och lät benen dingla i takt till farfars klinkande.
Jag älskade den, den var så sorglig och mysig på samma gång.
Väckte stora funderingar i en liten flickas huvud.
De där pianostunderna med farfar har av någon anledning blivit till några av de tydligaste minnesbilderna från min barndom♥
538150_10150867586512210_107571417209_9672859_69311953_n_large
Bildkälla

Same- same

Jag har använt mig mycket av synonymer.se när jag skrivit skolarbete. Eftersom man inte får (och vill) kopiera rakt av så är det en superbra sida om man fastnar och inte vet hur man ska beskriva det med andra ord.
Ikväll ha jag roat mig med att slå upp lite roligare ord. Guldkornen:
Bajsa: Ha avföring, Brumma, Poopa, Skita, Göra nummer två, Kacka, Inte kissa.

Penis: Manslem, Köttflöjt, Åderpåle, Drule, Fallos, Pillevink, Den ådrige.

Gubbe: Fulgubbe, Gråhårsman, Snusker


Ibland är det kul att ha en blogg även om den uppdateringen är bristande ;)


RSS 2.0