Ny kamera

Igår fick vi hem vår nya kamera, den gamla är precis värdelös o tar superkassa bilder så nu inför Indien var en ny kamera ett måste!!
Vår budget var ju inte jättstor och jag ville ha en kamera som var tålig och helst också vattentålig.
Denna fick det bli:



J ville ha en svart o jag en grön så det blev en blå :P
Provtog några "barapåskoj" bilder igår o skulle visat er men nu vet jag inte hur man får in sladden från datorn i kameran så det får bli kvällens projekt.
Snart är det PÅSKLEDIGT och världens gulligaste systrar o mammsen kommer hit =)
*Längtar*


Av längtan

Busy buse här =)
Imorgon har jag sista praktikdagen innan påsk =)
Sen är jag ledig till på Måndag.
En del har det bra ;)
Har tränat lite idag, härligt!!


Jag längtar till mycket just nu:

*Sommarlov (även om jag ska jobba nästan hela)
*Indien
*Mamma o systrarna som kommer på Fredag (Jippifuckingjoooooooooo)
*Praktíkrapporten och distanskursen är klar (stressigt)
*Krama min kille


Den sista längtan ska jag nog se till att få uppfylld nu.
See you later small alligtors =)


I somras *mmmm*

Blå märkt =)

Jag o J var ute o tog varsin drink i Lördagskväll. Nej, det blev bara varsin och sen åkte vi hem.
När vi satt innen på stället så märkte jag plötsligt att det gjorde galet ont i handleden när jag skulle ta mitt glas. Kollar ner o får se ett fett blåmärke.
Jag minns att jag slog till nånstans under dagen men jag kan inte minnas var eller när.
Och nej, jag var inte full- hade druckit en drink!!
SÅ här såg det ut igår:




svårt att få en bild men jag kan berätta att det gjort ganska ont. Sitter ju precis där man böjer leden =(


Tokigt =)
Nu blir det praktik för hela slanten. Jag kan inte fatta det men jag är inne på min 7:e vecka.
10 veckor kändes galet långt när jag gick på första veckan men det har verkligen sagt sviiisch.
Lite ångest för jag långtar inte direkt tillbaka till skolan.
Kommer sakna min praktik =) , dock har jag ju hela sommaren där.
Oj vad klockan tickar, time to go.


ps. Dom ringde från sjukhuset här i Jkpg igår o erbjöd mig sommarjobb på avd. G (psykoser). Blev lite bitter då jag gärna tagit det men nu har jag ju redan sagt ja här. sjukhuset hade varit en bra merit men detta är säkert minst lika bra.


Hjälp mig!

Haha, man hittar på mycket när man ska plugga. Nu designade jag min egen bikini på Nelly.com. Rösta på den!


Min designade bikini på NELLY.COM

Hjälp mig att vinna, rösta på min bikini här!


Ännu en kärleksfull helg!

Superdålig update här, jag vet =)
Har man fullt upp i veckorna så vill man njuta till fullo av helgen.

Denna helgen har verkligen varit fylld av kärlek och mys med världens bästa sambo.
I Fredags lagade jag god mat= fläskfilé i en såsav grädde, creme bonjour & köttbuljong.
Till det var det underbart god sallad med mozarella ost & tomater
.
Sen blev det kram o gulligull i soffan framför "Bröllopsfotografen" som jag tyckte var urkass men J tyckte den var Ok?!?!?!
Igår morse bjöd jag min älskling på en supergod frukost. Nästan som en hotellfrukost!
Vi äter lite GI hemma nu, eller framförallt jag eftersom viktväktarna som jag försökt med så länge nu typ stått still. Här är frullen:

Min tallrik: 2 stekta ägg, sallad, ½ avokado, skinka med lite creme bonjour i & lite mango <3<3<3


J:s tallrik samma som min men utan sallad och med ost på äggen+ en smörgås till <3<3<3


Så mysigt och gott och alldelles, alldelles underbart :P

På kvällen lagade J mat till oss och sen hade han ställt ett kuvert vid mitt glas som jag skulle öppna efter maten. I där var det en gåta eller en ledtråd var nästa lapp var o så fortsatte det i typ 7 lappar. Sista gåtan så stod det i slutet "Detta något flyttar sig med jämna och ojämna mellanrum"
HAHAHA, det tog ett tag innan jag fattade men sen flög jag fram till honom o rotade i hans byxficka o där låg ett underbart fint halsband. Och sen fick jag ett kärleksbrev. Min gosing<3<3
ÄLSKAR DIG J!


Nu har sweetien nyss kommit upp, jag var uppe tidigt och var på Maxi o köpte GI-baguetter. Mums.
Frulle nästa!


Förlåt men den här veckan är jag: HELT SLUT

Veckan på ADV har varit den roligaste hitills.
Men helt klart den jobbigaste också.
Jag är DÖD och orkar ingenting typ, när jag kommer hem.
Ikväll har jag suttit med distanskursens nästa inlämningsuppgift och det enda jag egentligen kommit fram till är vad jag ska kriva om. Thats it. Har ändrat mig typ 5 ggr dessutom!

Så här ser jag ut för er:


Så här känner jag mig:


Kram o godnatt !!


Jobbigt.

Ont i huvudet o för trött för o blogga.
Dagen har varit bra men krävande.
EN personal var sjuk så jag fick hoppa in och ha den verksamheten själv.
Lite si sådär kan man ju tycka när man "bara" är praktikant.
Men det var kul iaf o trevliga människor.


Nu ska jag mysa med katt o kille o marsvin eller nä, katt o kille för det bli. Glenn bara bajsar i sängen =)

Min tur, vinden har kanske vänt?!

Jag sitter här och är glad, glad, glad.
Kollade deklaration med hjälp av mitt bank Id och det ser fan riktigt bra ut.
Om allt stämmer men det borde/ brukar det ju göra =)


Ruffsig (nyduschad) och trött efter träning och "en full rulle dag" på praktiken men so happy =)


Om detta stämmer så kanske jag o J kan åka på semester i sommar. Vi väntade med o bestämma innan vi kollar deklarationen, man vet ju aldrig vad för otrevligheter som väntar där ;)


Nu ska jag mumsa min nya drog: MANGO. Blir extra god i min fina kellogs skål som jag fick gratis i affären!!


Mmm...umsigt!!

En blommig dag!

Har just nu 3 vackra buktter tulpaner i mitt hem.
Åh blir man glad eller glad av att ha så fint runt sig =)
Och "tullisar" med som är mina favoritblommor.
Och den absolut finaste sorten fick min älskling av mig imorse: Papegojtulpaner <3<3<3<3




Papegojtulpaner i en helt underbar vas från Indiska.


Rosa fina fick jag 2 buketter av Johanna & Cristoffer.
LUCKY ME <3


Så här ser det ut i soffan just nu, 2 lathundar kompanjerar och i bakgrunden syns den andra fina buketten.
Att lite blommor kan göra en människa så löjligt glad ;) Well, det var ju det där med att se det stora i det lilla.
Bra jobbat där Bella!!!



Nu blir det bingen, imorrn är det praktik igen!

Upponer- vänd Lördag =)

Tanken var att efter praktiken idag (8-15) så skulle jag ut o ta en drink med Fröken Eva men efter molande huvudvärk hela dagen och lite illamående+ dåligt med pengar så slutade kvällen med pluggande här framför burken istället =)
Kanske inte den roligaste Lördagen men jag är faktikst stolt som en tupp att jag nobbar en utekväll, nobbar att nalla ett par hundra och umgås i glada vänner lag för att sitta med skolarbete EN LÖRDAGKVÄLL.


Hade någon sagt det till mig för några år sen så hade jag skrattat dom rakt upp i ansiktet.
Är det så att man börjar bli vuxen på riktigt nu?! Eller ja, jag ÄR ju faktikst vuxen, 23 får man väl kalla vuxen ha,ha.
Det roliga var att J sa innan att han inte hade något sug alls efter att gå ut för att han tyckte det var TRÅKIGT så den där "vuxenheten" har kommit till fler än bara mig.
Här hemma är det så mycket prat om framtiden och pluggande, jobb, familj och allt annat som hör till.
Det är härligt, härligt att planera för framtiden med en man man älskar och ser ljus och lycka med.


Jag gjorde mig ändå lite lördagsfin innan jag skjutsade killen till en kompis. Vilken tjej gillar inte att göra sig HOT för sin älskling ;)


Lördagsfin i min nya ögonskugga som jag beställt av mamsen<3
Skulle behövt lite foundation men det orkade jag inte ;)

Ha roligt tillsammans.

Jag var ansvarig för Fredagsmyset här hemma ikväll.
Vi har en liten tradition som påbörjats att varannan fredag har vi "ansvaret" över kvällen. Det vill säga laga mat, eventuell efterrätt m. dricka och kanske hyra/ ladda ner film eller hitta på nåt annat.
Vårda kärleken helt enkelt.


Jag hade storstädat hela lägenheten till J kom hem o han blev jätteglad =)
Ikväll bjöd jag min älskade på fläskkarré med hemgjorda pommes i ugn, majskolvar, ugnsgratinerade tomater och egenkomponerad salsasås!! MUMS!
Dessutom hade jag köpt 2 öl till honom o 2 cider till mej (praktik imorrn ju).
Sen hade jag en surprise till faktiskt.
Jag tyckte det var så trist att bara sitta o glo på film eller tv varenda fredag så idag hade jag varit och fixat lite pyssel som vi tillsammans skulle göra.
Så nu står våra gipsfigurer och torkar och imorrn eller på söndag får vi måla dom.
Riktigt skoj att tillsammans göra nåt <3<3<3<3


Här kommer lite in acton bilder:


     



Mycket uppskattat av både mig o mín sambo. Barnet i en kommer fram när såna här grejer görs ;)


Det där med att leva i nuet..

Jag läste Cancerfondens rubrik i tidningen igår på praktiken och fick mig en tankeställare.
"Det vackraste ordet: Imorgon"


Jag tänker mycket och den här rubriken fastnade. Ibland är det så, man läser någonting i alla hast och trots att man kanske inte fästa så stor vikt vid det just i stunden så kan man inte släppa det.


När jag sen läste om Miias  (låst blogg) kamp o sluta röka o hennes tankegång kring rädslan att få lämna allt o alla för en så fruktansvärd sjukdom som cancer, så började tankarna snurra ännu mer.


Jag är en sån som har stora krav och stor press på livet.
Jag skulle kunna göra en kilometerlång lista på allt jag vill hinna med innan min tid på jorden är slut.
Resa hit och dit, få ett bra jobb, ha en bra ekonomi, bo halva året utomlands etc.


Det är inga små krav och nu inser jag att det finns faktiskt många där topp 1 på listan är
att få se solen gå upp imorgon eller att få uppleva sin dotters 4 års dag eller att få ett, bara ett ynka år till med sin älskade man.

Vid sådana här tillfällen kommer insikten om hur viktigt det verkligen är att se till nuet och till verkligheten.
Vad är en ett bra jobb om man inte hade en man som man fick en kram av när man kom hem eller vad är en resa till Thailand jämfört med att leva tills man blir gammal?! Valet är självklart!!
Klart man ska få drömma om framtiden och blicka framåt men det finns många som får kämpa mycket för den också och alla vinner tyvärr inte!!!


Jag ska bli ännu bättre på at se det stora i det lilla. Att få se våren komma, att få se min lillassyter bli äldre och få spendera min vardag med en man jag älskar.
För alla är inte ens det vacka ordet: Imorgon en verklighet.


Denna låten spelades när min dåvarande bästa väns pappa gick bort alldelles för tidigt i Cancer för några år sen :(

Pianomand:

Stille blues i mol og maj
Pianomand ka' du høre mig
Hvordan står det til i de dødes land
Det ved du nu
pianomand

Er der koldt og mørkt i den sorte grav
eller stråler himlen som det klareste rav
er der sang og musik i de dødes land
og swinger det
pianomand

Er der fuglesang og bægerklang
Er der fest og farver hele natten lang
Er der sol over Gudhjem i de dødes land
Eller dybt godnat pianomand
Er der sol over Gudhjem i de dødes land
Det ved du nu
pianomand

Ny torsdag!

Ny dag och nya tag.
Gruppboendet till kl 14.
Efter det blir det träning. och sen måste det bli plugg.


hejdåkram!

Jag är en nåldyna

Jag är helt färdig. Så trött.
Tror jag vet vad det beror på.
Idag när jag var med ssk så gav hon en klient en form av öronakupunktur som kallas NADA.
Nyfiken som är jag är så fick jag med prova.
Somnade på hennes kontor med nålarna i öronen och huvudet och känner mig så trött nu.



NADA-Akupunktur

NADA-akupunktur är en metod inom öronakupunkturen, där man sätter en särskild sekvens av nålar i örat som i första hand tagits fram i syfte att behandla beroende.
Det kan handla om, narkotika, alkohol, läkemedel, nikotin, men även mat, socker eller annat beroende. Att akupunktur kan ta bort abstinens och därmed minska drogsug upptäcktes av Dr Wien, neurokirurg i Hong Kong på 70-talet.
NADA ger ofta en behaglig och lugn avslappnande känsla inombords, och förbättrar sömnen. NADA kan användas i alla stressituationer och eftersom man bla sticker i de två mest rogivande öronpunkterna kan sekvensen lindra stark oro, ångest och vid depressionstillstånd.
NADA verkar även energigivande och vitaliserande för dem som är trötta och likgiltiga, så att de känner sig klarare, mer fokuserade och börjar ”ta itu” med saker och ting. Med andra ord, så har NADA en balanserande effekt på nervsystemet.

Info hämtad Här.


Jag blev själv lite sugen på o utbilda mig så jag får ge Nada faktiskt. Det finns bara 4 eller 5 i hela landet som får utbilda inom det dessvärre så lätt o komma till är det ju inte.


Sjuksköterskan.

Idag ska jag gå med sjuksköterskan på KPT (kommunens psykiatriska team) Jihooooooo. Känns skitskoj.
Jag har längtat efter det :)
I eftermiddag ska jag göra delegations provet så jag får ge mediciner i sommar på boendet.
Har gjort det många ggr innan så det känns inte så farligt.


J är förkyld igen. Och så jävla sur o grinig.
Jag vet, man blir på kasst humör när man är sjuk men den här snubbne går mig på nerverna igen.
Åh vád jag får bita ihop.
Hatar när karlar är sjuka.

Hittade en föreläsning igår som jag så gärna vill gå på men fan jag har egentligen inte råd. 270 spänn.
Samtidigt är det ju en bra sak eftersom min distanskurs handlar om just detta.
Får suga på den lite till:

Mat-desperat!

Ett underhållningsseminarium av största vikt om kvinnlig aptit

"Alla kvinnor jag känner har ett komplicerat förhållande till mat"

Vi vill på ett humoristiskt och vetenskapligt sätt gestalta kvinnors ätande. Målet är att belysa kvinnors förhållande till mat och den egna kroppen. Hur är ätande kopplat till vår självbild? Hur överförs förhållandet till mat och självkänsla mellan generationer? Om ätande som tröst, belöning och bestraffning. Specialskrivna texter av bland annat Karin Thunberg, Anita Strandell, Carin Mannheimer, Moa Herngren, Grynet Molvig, Tommy Hammarström, Mi Ridell och Linda Skugge.

En föreställning med humor, allvar, sång, musik och dans.

Seminariet inleds med fil. dr. i psykologi Christin Mellner som berättar om synen på kvinnan och kroppen genom tiderna och fram till våra dagar. En alldeles ny undersökning baserad på 2000 kvinnor från 25 år och uppåt presenteras. "Kvinnan, kroppen och maten", som handlar om kvinnors självbild, relation till den egna kroppen och självkänsla.



Medverkande

Grynet Mollvig, Mi Ridell, Christin Mellner och Paula Ternström
Regi: Lena Söderblom
Koreografi: Olle Ingeson

Musik arr: Joakim Dominique

Föreställningen är ca 2 timmar inkl paus.


Indian tjej.

 

















Dessa sköna skorna håller jag på att gå in nu. Förhoppningsvis blir dom väl använda i Indien.
Ett par loafers i skinnimitation och superduper sköna.
Lite indian- mockasin feeling =)
Från skopunkten.
Synd bara att skopunkten bukar ha så kass kvalitet. Inför Grekland förra året köpte jag ett par ballerina som jag invigde på plats. 14 dagar senre vid hemfärd till Sverige så var dom trasiga. Sulan hade lossnat från skon :(
Sånt blir man inte glad av.


Nepp, nu blir det plugg!!

Oviss spänning.

Igår blev en dag som var full med grjejer att göra så någon tid över för bloggen fanns inte =)
Nu sitter jag o ska snart bege mig mot praktiken. Idag ska jag vara på ett annat ställe.
En verksamhet där man målar och gör konst vad jag förstått det som.


Just nu händer det så mycket i mitt liv med skola, praktik, älsklingen som snart ska välja in.
Framtiden ser ljus men oviss ut.
Samtidigt är det spännande. Att inte riktigt veta hur det kommer se ut om 6-7 månader.
Det gäller ju att våga satsa för att vinna, right.


Hoppas verkligen hinna med lite träning i e.m.
Så skönt att rensa tankarna medans man ger järnet på gymmet =)


Snart är vi där igen- vår, sommar. Längtar =)

Fack jo själv

Ha haft en underbar dag.
Först en skön sovmorgon och sen begav jag o pojkvännen oss på promenad till A6.
Jag tvingade honom eftersom han var i stort behov av nya skor.
Han har sagt i flera månader att han ska köpa nya skor och nu dem senaste 4 veckorna har han gått i SOMMARSKOR.
Världens finaste kille unnar aldrig sig själv någonting :S
Skor blev det o sköna promenadet både dit och hem.


Ikväll var jag på bio med Eva. "Farsan" som var så rolig.
Både jag och Eva skrattade som galningar.
"Fack jo själv" hahaha
Sen hittade jag detta klippet på Youtube. Snubben verkar ju minst lika skön i verkligheten som på film.
Så sjukt roligt.



Nu ska jag gå o knyta mig.
Det blir jobb på hemtjänsten imorgon.
Och sen blir det plugg, vad annars =)

Gonatt!!

What a lovely feeling <3

Inte mycket har hänt på den här planeten idag mer än att jag praktiserat färdigt på träffpunkten. På Måndag bär det av mot nya äventyr.
Jag längtar fortf inte till skolan. Skönt o slippa allt skitsnack och "Jidder".
Däremot längtar jag till Indien. Ännu mera nu när Dessi och hennes Ville är där.


Älskling bjöd mig på Middag ikväll. Mums =)
Också fick jag fina tulipaner :P
Jag har det bra.
Näpp nu blir det lite gos i soffan med världens bästa <3


Här sjunger jag "Nu är det dags för Fredagsmyyyyyys"


Och här är jag fredagsfin för min älskade. Han gillar ju mig mycket utan smink så det kändes bäst <3<3<3

Torsdags tankar.

Fick ha hjälp av min sambo för att kunna tvätta håret, gjorde inte det efter träningen eftersom jag glömt schampoo.
Anledningen till tt han fick hjälpa mig är för att jag återigen har satans jäkla ont i axeln.
Usch, blir så trött på det, jag är bara 23 och har redan återkommande probelm från vad jag tror beror på jobbet (f.d).
Suck och suck (it does)


Imorgon har jag sista dagen på Träffpunkten, lite trist kanske men samtidigt ser jag fram emot nya erfarenheter och ställen att besöka.
Har väldigt svårt att föreställa mig att min nästa praktiken kommer innehålla lika mycket som denna.
Goa Mia som fixat o donat för att jag ska få se så mkt som möjligt.


På tal om Goa så fick jag ett meddelande på FB om att Dessi den grisen hade det gött o varmt i Goa. Billigt som tjyvven verkar det också va. Passar utmärkt för mig. Nu ska jag gå o dra i mig lite kvällsfika sen blir det nana sängen ;)


En kvällsbild som kan tänkas ge mardrömmar. Grrrrr...

E-types tvilling?!

Att inte vara "normal".

Är så jävla nöjd med dagen/ kvällen. Jag diggar verkligen detta stället.
Till tusen!!
Personerna där är supertrevliga och alla dom få fördomar jag hade mot psyksjuka är borta.
Jag känner mer än beundran för dom. Många av dom som är på träffpunkten ser ut, beter sig & verkar vara som vem som helst men har ett rent helvete med sig själva.


*Kan du tänka dig att 23,5 timmar om dygnet höra röster som berättar hur värdelös och äckligt ful du är, hur du inte förtjänar att leva och att du lika gärna kan ta livet av dig.
*Eller att vara superstressad hela tiden, hjärtat skenar i bröstet på dig, benen går av sig själva och det kryper i hela kroppen på dej.
*Eller kanske kallsvettas och känna hur väggarna kryper närmre och närmre och känna hur alla bara sätter massa krav på dej och att glädjen och gnistan i allt du hade har försvunnit.


För många (många fler än man tror) är detta en vardag och verklighet.
En psykiskt sjukdom är mycket svårare att få hjälp med och många av dom här männsikor har fått leva fler år med tron att det är nåt fel på dom och undran varför dom är annorluna innan dom slutligen fått en diagnos.
Att komma till ett sånt här ställe och känna gemenskap och veta att här är alla lika fast så olika.
Här blir du respekterad och sedd för den du är och inte diagnosen du har.
Jag lär mig så mycket och har otrolig respekt för dessa männsikor som fått utstå/ utstår så mycket.
I princip alla har varit väldigt öppna med sin sjukdom och berättat både hur det gick till när dom "fick den" och hur det är att leva med den.


Att ha sig själv som sin värsta fiende måste vara det värsta som kan hända.
Länge leve ni som har det så, jag beundrar ert mod och er styrka!!!


Morning has broken.

Det var så skönt att ha lite sovmorgon idag.
Längesen ju.
Vad som är ännu skönare är att jag faktiskt trivs kanon på min praktik, speciellt på stället jag är nu.
Det är till och med så att jag skulle kunna tänka mig att arbeta med något sådant.
Kanske inte för alltid men ett tag hade varit väldigt skoj.
Dom gör ju så mycket där på träffpunkten: Lagar mat, spelar innebandy & biljard, har julfester, kräftskiva, bakar och ikväll så är det sjukhusprästen som kommer dit och sjunger och spelar.


Har fått en bra start på daen i form av en loovely frukost:


1/2 avokado, lite skinka, 1 kokt ägg med kaviar, 1 smoothie (banan & jordgubb) samt en kopp grönt chai te.


Lite GI/ LCHF inspirerat precis som jag vill att det ska va.


Nu ska jag ta tag i lite plugg, önskar er en fin dag och tänk på mig i eftermiddag när jag plågas med innebandy grabbarna :S

Tröttaste lusen!

Trött som jag vet inte vad idag.
Hela kvällen har jag känt att jag skulle kunna somna ståendes på plats.
Ögonlocken är tunga, tunga!


Blir inte mycket mer bloggande än så här idag, måste duscha.
Måste. släpa. mig. till. badrummet.


Imrogon lovade jag att vara med på innebandy match på praktiken. Fan va jag ångrar mig.
Bara en av dom som jag träffat innan.
Jag och 5 killar ska spela.
Buhääääääääääää, ÅNGEST.
Varför kan jag aldrig säga nej!!!!


Ska både duscha och slå mig själv!


Förresten:

Tog en bild på min urgoda frukost imorse men glömde lägga upp det så ni får den nu.
Gjorde en super duper "Knullamunnen" smoothie med hallon. blåbär, lite lättfil och lättmjölk. Mums!!!!



Den fete och den fete.

Nu kanske ni tror att jag gått o dött ? =)
Nä, men jag hinner inte med. Helgerna som tillbringas nere i Skåne bara rusar förbi o vips så är det Måndag.
Det var som vanligt suveränt att träffa båda föräldrarna och alla syskonen samt Ania med familj :D


Idag har jag varit på ett nytt ställe i praktiken där jag ska va en vecka. Vi kan kalla det en träffpunkt för psyksjuka.
Det var intressant, människor kan verkligen öppna sig och blomma upp när de kommer utanför hemmets 4 väggar och får känna sig meningsfulla och viktiga nånstans.


Har en överraskning till J ikväll. Den MÅSTE ni se fast först ska han ju se den själv :)



Så här såg det ut innan när jag precis hade pckat upp min väska som jag hade haft med mig till Skåne. 
Den lille fete kom och la sig i den =)




Nu ska den store fete/ jag gå o dra nåt gammalt över mig. är helt slut efter en intensiv helg i Skåne, praktik idag + träning!

Game over.

Idag har jag varit på ett annat praktikställe, mucho intressant men skrämmande hur dåligt man faktikst kan må av sin psykiska sjukdom, apatisk.
Minsta lilla grej som att lägga tillbaka disktrasan kan bli en Jättegrej fulladdad med ångest och oro.
Ska jag, ska jag inte, tänk om nåt händer, är det farligt osv.


Nyttigt och intressant men inget för den veka.


Igår kväll hade jag jättesvårt att slita mig från vårt Wii =)
Eller det är faktikst J:s och det är längesen han köpte det men jag har ju nyss upptäckt det så för mig är det nytt. Det är som en ny värld öppnats för mig.
En värld full av snabba svampar, flygande drakar & farliga sköldpaddor :P


Oh I love it.

Ska skynda mig att packa inför Skåne nu så jag hinner spela lite innan vi måste köra :)


Super Bellisima!

HAHA, härligt o höra att ni lever. Jag blev ju lite orolig när jag inte fick livstecken från er som brukar ;)
Dagen har i vanlig ordning spenderats på praktiken.
Efter det åkte jag och käpte present till min Wilma som fyllde 9 i måndags =)
I helgen får jag äntligen träffa henne för då bär det av ner till Skaune och jag vet att lilla snuttan kommer uppskatta presenten.
Nämligen det här:



Jag o J letar dessutom efter en ny kamera. Det är vi verkligen i stort behov av då vår nuvarande är helt värdelös.
Jag vill ha en vattentät och en stötålig men ändå ingen som är jättedyr eftersom en kamera är väldigt stöldbegärlig.

Det lutar åt den här:

Fujifilm FinePix Z33 WP

Fin, fin och inte alltför dyr.
Ingen panik än så länge så vi avvaktar lite!
Åh, nu längtar jag efter att få spela wii med min älskling. Jag blev nämligen så sugen när jag köpte spelet till Wilma så jag köpte en efterlängtad extrakontroll till oss så nu kan vi äntligen spela båda två <3

Ägg morgon!

Läser någon?
Är ni kvar?

Har precis krängt i mig ett ägg och en tallrik kesella med blåbär och lite sötningsmedel =)
Ägg är bra för det håller en mätt så länge =)
Idag är det sista dagen på ett tag som jag ska va på denna praktikplatsen jag varit på nu i 3 veckor.
Nu är det dags att röra på sig och se mer av verksamheten, ska bli skoj.



Hoppas ni alla får en fin dag, solen skiner. Det är en bra början =)

Godnatt pussar.

Nyduschad, druckit upp mitt kvällste och kollat på Greys.
Perfekt kväll med andra ord. Att jag dessutom har hunnit med en hel del idag gör det ju bara bättre.
Tränat och praktik, mycket för mig :P
Nu ska jag krypa till kojs.
Puss på snudan!




Naturkatastrofens offer.

Bjuder på en bra men gripande och sorglig video.
Ni måste kolla:



Hoppas ni får en härlig dag och glöm inte skänka en extra tanke till dem som behöver det!

Mysfin outfit.

Har suttit med uppgift 2 på distanskursen ikväll. Iallafall börjat.
Har fått ett hum om va det handlar om även om jag tycker att läraren i sina föreläsningar gör det onödigt flummigt och komplicerat, men samtidigt är inte det typiskt högskoelärare? Göra det så krångligt som möjligt.


Idag har jag haft världens skönaste outfit typ, o den är helt ny. Iallafall det på överkroppen.
Det har känts som jag gått i myskläder hela dagen men ändå fin.




Ny oversize tröja (som ni sett innan ju) från H&M 49 spänn och tunn kofta från Gina för 49 spänn på Rean =)

Nu väntar en kväll med hammfruarna. Äntligen!

Ugly truth.

Praktiken är igång igen.
En ny spännande vecka och i helgen åker vi ner till älskade Skåne <3.
Wilma Hilma Håsefia fyller 9 idag (min pluttiga lillasyster).


Efter praktiken idag var jag o J o tränade o sen hem o lagade Köttbullar i tomatsås.
Aldrig är det så gott att äta som efter man tränat :D


Nu ska jag göra nåt av det jag tycker är absolut tråkigast i hela världen.
BETALA RÄKNINGAR!!


Är inte vidare vacker just nu men trots det så bjussar ja på en bild, osminkad, ugly men glad.


Btw: Imorgon åker mina vänner till Indien.
 O nu är det mindre än 2 månader tills vi också åker :D

RSS 2.0