Superförkyld!!

Nu sitter jag här med lite te och en macka. Har varit vaken en bra stund. Känner mig inte kry, Ont i skallen och näsan rinner konstant.
Sitter o funderar på om jag ska gå till jobbet eller inte. Men jag antar att det slutar med att jag gör det.
Får dåligt samvete av att stanna hemma, och jag vill inte folk ska tro att jag är en sådan som stannar hemma för minsta lilla och det känns som folk tror det ganska fort. Inkl. jag själv.
Dessutom är det ju sååå tråkigt att sitta hemma. Inte ett skit att göra mer än städa o tvätta osv. och det gjorde jag igår.
Och inte minst så förlorar man en massa pengar på att stanna hemma. 600 spänn första dagen.
INTE KLOKT! Man behöver ju nästan vara halvdö innan man kan stanna hemma. Och visst jag har tjänat in bra med kosing nu på storhelgen men då vill man ju känna av att man jobbat då oxå o inte få en summa som alla andra löner pga sjukdagar.


Det värsta är att vi har möte idag plus att jag jobbar alltså till klockan fem :( Fan med.
Hinner iaf in till apoteket ock köpa nässpray, huvudvärkstabletter och hostmedicin.

Nej dax att göra sig skaplig. Hörs senare!!!


 

/puss

Min favorit kändis!!

Jag mår inte bra idag heller. Och det känns bara värre o värre ju längre dagen/kvällen går.
Näsan rínner, huvudet bultar och hela kroppen ömmar. Jag vill inte bli sjuk nu. Har varkens råd eller lust. Jag som har så mkt o göra imorgon på jobbet. Duscha min tant, fika med henne, gå på det jävla mötet, prata med biståndshandläggaren och träffa Desiree' sen ska vi prata med Lasse.
Please Good. Låt ett underverk ske, hjälp mig bli frisk.

Dagen har alltså endast ägnats åt att ta det lugnt och försöka vila.
Just det, är det ngn som här som vill tjäna lite extra pengar? Gå då o spöa skiten av Simon som jobbar på S- hemtjänst som ringde mig 20 över 7 imorse för att fråga om jag skulle jobba eller va ledig.
Och kunde jag somna om: NEJ!!

Förrsten fick se denna bild häromdagen i en tidning.


 

Liv Tyler är en av dom få kändisar som ser ut som en "dödlig", som har bilringar och former och ändå är hon en av de snyggast jag vet, eller kanske just därför. Hon ser mänsklig och naturlig ut.
Så kom inte o kalla Jessica Alba o allt vad dom heter för kurviga.
Det här det är skönhet!!!










/Puss Bella

Kvällens bästa låt!!




Åh vad bra den är. Går varm här hemma!!

Migrän eller ngt allvarligare?

Den här dagen har inte varit rolig och inte gårdagen heller för den delen.
Haft sån fruktansvärd huvudvärk från ca 9 imorse tills nu.
Och inte blir den bättre av att alla på jobbet går runt o fråga "Är du på dåligt humör idag Gabriella", "Har det hänt ngt Gabriella".
Nej, tänkte jag, men det gör snart det om ni fortsätter fråga.

Misstänker en lättare form av migrän då jag haft mkt intensiv huvudvärk några ggr på senare tid då jag får så ont så jag inte ens kan ha ljuset på. Idag var väl inte så farligt men det var knappast skönt.
Och dessutom har jag börjat få tillbaka mina hugg i tinningen som gör så fruktansvärt ont.
Så det var ryggläge i soffan i två timmar när jag kom hem.
Jag vet inte vad det är med mig. Jag är ju världens hypokondriker och inbillar mig allitd det värsta "Kanske är en tumör"...


Till ngt muntrare.
Tydligen ser jag ut att vara en jävla bondmora.
Så fort jag kommer in till en vårdtagare och börjar prata och berätta att jag kommer från kristianstad så börjar dom prata om livet ute på landet.
Imorse kom jag in till en som som vanligt frågade om jag var från Skåne och varifrån och bla bla.
Ja då började hon genast prata om kor och hur trevliga djur det är och intelligenta och om man bara börjar prata med dom så hänger dom på, en gång hade hon minsann blivit kompis med en tjur.
Ehhh... ok..
Och för ett tag sedan hade jag varit hos en dam på morgonen och senare när min kära VAnessa kom dit så hade hon sagt att det varit en jättetrevlig tjej hos henne imorse. En riktig bondmora... Tack för den!!


Naj, har inte mkt vettigt o skriva just nu. Fortf. huvudvärk. Kan bara upplysa också om att vi hade snöstorm här igår kväll och vem jobbade jo JAG. Fy!!

Ha det gott och simma lugnt ;)


                            

Vilken dag...

Dagens:

05.50-  Vaknar av den hemska väckarklockan på min sketna jävla lånarmobil från telenor.
Lika morgon glad (inte) som vanligt stiger jag upp o klär på mig, gör gröt, plattar håret. Sätter på mtv på högsta nivå för att få skallen att vakna (stackars grannar).

06.40 dax att gå till bussen och jag får vada genom en halv meter snö för att komma dit. Känns som jul istället för påsk.

07.30- anländer till jobbet där det råder total kaos för att vi är duktigt överbemannade. 12 personal men bara 9 lappar. Alla skriker och gapar och försöker lösa dagen i-landsproblem.

10.00- Följer Vanessa hem i snöstormen (jobbigt) då hon misstänker att hon glömt plattången på. Men när vi kommer dit ligger den på byrån avstängd. Suck...

Kränger godis utav helsike. Gratis är godast. Efter detta mår jag illa som fasen.


12.00 Dax att gå med lunch till gamlingarna och självklart snöar det och är kallt som i en isbjörnsröv. Och vem får längsta rundan: BELLA

15.00- Arbetsdagen är äntligen slut. Följer med Vanessa hem och snackar skit över en kaffe. Hann dessutom kela lite med hennes lilla kise och diskutera huruvida tunnhåriga män är sexiga eller inte. Hmmm...

18.00- Tar bussen hem. Ringer Emma o får höra hur rolig gårdagens bravader var, Vadar genom snön hem till lägenheten där min sambo skriker som en galning av glädje för att mamma är hemma =)

19.00- Har inget bättre för mig så sitter här o skriver en massa skit.


Nu väntar väl Lets Dance, skulle väl ätit nåt men orkar inte då jag precis druckit ett glas cola. Sunt.


Sammanfattning: Trevlig fika, mysig kattkel, tråkigt väder som suger, allmänt dåligt humör. BLÄ!!
Skulle behövt lite kel o gos o en mysig sambo som väntade mig när jag kom hem (nån mer än min katt. :( )


Ja, ja. Ska jag unna mig ett glas vin? Det är trots allt fredag ;)


Kåt på fötter ;)

Åter till det där intressanta ämnet sex och allt vad det kan innebära..

Jag känner en kille som blir så jävla upphetsad på fötter.
Han är en tvättäkta "footsucker". =)
Han slickar hellre dina fötter och suger på dina tår än att ha själva samlaget, det anser han är duktigt överskattat och inte ett dugg bättre än att runka.

Själv tycker jag att fötter är bland det äckligaste som finns. Luktar illa, fula, allmänt osexiga.
Därför är jag myckert angelägen och vill vet exakt vad han tycker är så erotiskt med fötter då jag själv inte kan se charmen i de.

Han berättade för mej att han föredrar hellre ett par fötter som gått hela dagen i ett par vinterstävlar än ett par helt nytvättad. Det ska gärna stinka lite lagom fotsvett, det gör honom bara kåtare.


Den här killen sitter inte o laddar ner porrfilmer för att bli kåt.
Nej han kan lika gärna runka till Din Sko: s hemsida.
Snygga höga stövlar med lagom klack får den genast att stå.


Slog faktiskt på ordet fot fetisch på nätet och då kom det upp en fråga från en tjej som ville göra sin kille glad genom att "köra med fötter" och frågar om tips för det.
HAHA, kolla in svaret. ( jag valde det minst vulgära)


Lyckos kille:

Oj vilken lyckans ost han är din kille som har en sådan förstående tjej. Du ska vara barfota eller skor som inte gömmer dina fötter t.ex flip flop. De ger även ifrån sig ett härligt ljud när du går, älskar flip flop på ett par små tjejfötter. Målade tånaglar, gärna någon skarp uppseendeväckande färg. Fråga honom om han kan ge dig en fotmassage och när du har dina fötter i hans knä smek han kuk med fötterna. Jag tror att resten löser sig av bara farten...


Ja, jag säger då det. Jag kommer aldrig förstå charmen med fossingar :)




Blir du pilsk?  ;)


Hatar att ha ovänner!!

Okej, nu har jag gjort vad jag kunnat.
Försökt bjuda till och ta intiativet till att prata men det var omöjligt.
Jag erkänner mina fel o brister men det kan tydligen inte alla göra.
Jag gjorde det heller knappast för min egen skull utan för E:s.
Vill inte hon ska sitta i kläm.
Har iaf försökt. Och jag är inte den som är långsint.
Det borde betyda nåt, jag är ledsen E. mer än så kan jag inte göra.

Puss på dig E.

Något att se fram emot, tjejer?

Häromdagen pratade jag med en liten tant som hemtjänsten går till:


-
Jag tycker du springer väldigt mycket på toaletten, Är det för att du har vattendrivande eller är det så att du tänker på det för mycket.


En arg blick på mej.


- Nu är det ju bara så här Gabriella. Att du kan ju vänta tills du är nittio så ska du minsann få se att du också blir slapp i underlivet....




Man lär sig så mycket av att jobba i hemjänst!!


I love you <3

Den här serien har verkligen fångat mitt hjärta. Är helt kär i den vilket chockar mig själv lite eftersom jag inte är mycket för "fjantiga" tv- serier och har slutat följa både G. Anatomy och D. Housewifes.
FAst denna, denna är bäst. Intriger, lögner, snygga överklass tjejer o killar osv.
Gossip Girl, I love you!! Hur ska jag kunna stå ut till Maj.








          



/ Kram från sleepy me :)

Spana in

Lista ut det här om ni kan, riktigt häftigt (bara att trycka på länken nedan)...


Säkerhetskontroll vid hämtningTrend Micro®-logotyp
Bifogade filer: Dr kan ko...wmv (4,6 MB)

Så sant!!

    Det var en gång en blondin som träffade en god fe. Hon fick tre önskningar. 
                          
      -Jag vill bli ännu blondare än jag redan är. *POFF* så blev hon det. 
                         
      -Jag vill få ännu blåare ögon än jag redan har. *POFF* så fick hon det. 
                         
      -Jag vill bli ännu dummare än jag redan är. *POFF* så blev hon man...

Jag blir nog singel forever!!

Jaha, så var man ute igår igen. Var det inte jag som skulle sluta dricka förra helgen?!

Hur ska man sammanfatta det, jo jag säger nog som Bertil på jobbet: TOTAL KATASTROF!!


Kvällen började med att en halvsliten Bella möttes upp med Emma och gänget utanför June. Jag hade jobbat på kvällen och efter det tog jag en kaffe med Lisa.

Nåväl, gänget strosade i lugn takt mot Amor eller nu mera kallat "Tusen och en natt" haha.

Jag var ju den enda som inte hade druckit ngt och det kändes lite stelt och eftersom jag är fattig som en lus för tillfället gjorde jag klart för Emma redan i början av kvällen

att ville dom ha med mig ut och så då fick jävlar i hon bjuda (Hon har gött om cash =) ). Vilket hon gjorde och det vankades mjölkdrickar, öl och shotar (som inte var så goda, ngt blått skit)

Jag kan i ärlighetens namn säga att jag inte blev speciellt full. Skönt.

Men....

Redan i början av kvällen hittade jag ett litet span och slutligen beslutade jag mig för att gå fram o prata med honom vilen jävla IDIOT!!!!

Äckel, försökte ta mig på tuttarna inne på stället. Full som ashol var han och vid närmare syn så var han lika ful som han var full.



Besviken
beslutade jag mig för att gå ut o ta ett bloss istället. Där ute började jag återigen prata tatueringar med några grabbar. Jag blir så jävla flörtig och snackesjuk på fyllan.

Efter att Elin störtar ut o skriker "Där är du ju" så killar grabben lite snabbt på mig och vänder sig sedan om :(

In går jag och vid vårat bord sitter nu en man med mkt trevligt utseende, och framförallt fruktansvärt trevlig.

Jag o han inleder en trevlig konversation om allt och inget och jag tänker att wow här kan man kanske ha hittat ngt. Att grabben dessutom var nykter gjorde ju saken lite bättre.

Och vad händer... SUCK!!

Jo Elin börjar böla och sura och vilja hem och då böjer sig Emma fram till mig och säger. "han du suttit o pratat med det är han som är A."

BINGO!! När man väl träffar en trevlig snubbe som är singel så vad händer jo då är min kompis kompis kär i honom. Fuck!!


Nu ger jag fan i mig upp. Det finns ingen vettig där ute. Det blir nog till att leva singelliv resten av livet.

Tjejer, ni som har en bra grabb. Säg till mig när ni gör slut så kan jag ta över för dom växer fan i mig inte på träd!!!!!!!!!!





Men idag har jag varit duktig. Eller nja duktig och duktig men jag kände mig så bakis imorse men nu är det helt borta. Hjälpte nog att laga mat. För idag har jag lagat Hasselbackspotatis (för första gången), ungsrostade grönsaker, fläskfile, sallad och en god sås med lime i. All by my self!! Och gott som fan blev det med =)





I love you to the stars and back!!

Jobb om exakt två timmar. Jubbigt. Men jag jobbar med LIsa ikväll och då brukar vi ha´rätt skoj. Vi tar lappen med den enda som har dubbelbemmanat ikväll igen hoppas jag ;)

Är så trött idag, tror jag sov för länge.
Då blir jag bara tröttare.
Städa här ska jag också göra. Blev ju aldrig gjort igår eftersom jag alltid fastnar framför den här elektriska makapären. Läsa bloggar hit o dit.
Kolla mail, läsa tidningen, lyssna på musik osv.
Den är verkligen beroende framkallande den här datorn.


Jag hinner inte skriva så mycket mer just nu.

Wilma I love you och saknar dig. Längtar till näst nästa torsdag. Då syns vi igen. Puss



                   Min stjärna förra julen.

Du & jag




Skrev precis ngt jättelångt men det får vi ta imorgon. Det viktigaste får iallafall komma med.
Emma du har gjort min tid här i J-köping så mkt lättare än jag trodde det skulle vara.
Och förlåt mitt hetsiga humör och mina konstiga dagar. Sån är jag bara, det är bara det att mina andra vänner är så vana vid det. Det konmmer liksom på köpet.
Jag älskar dig iaf. Du är en av dom finaste männsikorna jag mött (trots ditt dåliga morgonhumör).





You're the best.

Det äckligaste jag vet!!

Jaha halva dagen har gått och jag kan inte påstå att jag hunnit så långt som jag hade hoppats.
Känner mig sletnare än Leif GW Persson, gick ju inte o la mig förrän halv 4 inatt :S Sen sov jag väl till strax efter tio men jag är sååååååååå himla trött nu.
Tvättar idag, jag har jävlar i aldrig sett så mkt tvätt. Vad har jag hållt på med?!
3 lakan, 2 påslakan, 6 örngott- ehh jag tvättade för lite mer än en vecka sen och jag bor själv..
Ja, ja nu vet ni iaf att jag är renlig av mej.

Nu har jag precis käkat lunch. Min diet har verkligen förändrats jättemycket sen et halvår tillbaka ungefär. Jag har aldrig varit den som äter på MC- donalds eller pizzerior mkt utan det var maten jag själv lagade
Då levde jag på pommes som jag värmde i micron för att slippa sätta på ugnen. Färdigrätter, mamma scan kött bullar, hamburgare, nudlar, vitt bröd osv.
Inte konstigt man la på sig.

Nu äter jag så mycket sundare och lagar alltid ordentligt mat som lagas "från grunden".
Och jättemycket grönsaker äter jag. Dem enda grönsaker jag verkligen hatar är ju svamp och broccoli, dom bägge sakerna fattar jag inte hur fan ni kan äta.
Min elaka styvmor tvingade en gång för många år sen mig att äta broccoli. Jag fick inte gå ifrån bordet annars. Och gissa vad som hände jag tog det i munnen tuggade det en gång o sen fort som fan tog jag tag i mjölken för att skölja ner det, istället spydde jag rätt över bordet. Förstår ni nu vilken jävel min far valt som sambo. Får rysningar bara jag tänker på henne.


Nåja dagens lunch blev kassler gryta med ris.som är sååååååå gott.
Jag gjorde mycket idag så jag har till jobbet med imorgon.

1 bit kassler (hur mkt beror på hur många ni ska vara)
Morötter
Paprika (gul är godast enligt mig)
Lök

Skiva alla grönsaker och skär kasslern i små bitar.
Stek upp detta så kasslern får färg och grönsakerna blir lite mjukare.
Släng sen i vatten och en/ en halv påse Tikka Massala.
Tillsätt sen Creme Fraiche
 

Kan också göras vegetarisk, bara byt ut kasslern mot quorn fileer.
Serveras med ris.

                                                                                                             
                Tikka Masala Spicemix            

                 Fy fan!!

Stop and stare =)


Här är en till sååå jävla bra låt, jag vet dom är inte nya ngn av dom men jag som aldrig lyssnar på radio blir kanske inte så uppdaterad =)


Nej fy fan nu står det städning på schemat jag ljuger inte när jag säger att här ser ut som en svinstia. Jag måste dessutom kolla i "köket" vad fan det är som börjat lukta där... blä!!


byebye!!


Världens bästa låt utan tvekan!!


 



Det här måste vara en av världens bästa låtar. Så sorglig på ngt sätt men texten i sej är ju verkligen inte det!!


"Your strength is so hard to find
I feel so much stronger now
the feeling´s alright
Your words make me whole again
those eyes cannot ever lie
you´re so divine
I´m not ever alone, you´re not ever alone


 I´m head over heels goddess of mine
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found
I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive
I´m not ever alone


Your smile is heavenly
I don´t deserve all the love that you'r giving to me
Your touch makes it hard to breathe
the shiver´s around me now, you´re so fine


I´m head over heels goddess of mine
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back
The glory you found
I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive


The heart is pumping for my life, the mind is happy and I will love you to the day I die


I´m head over heels goddess of mine
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back
the glory you found
I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive


I´m head over heels goddess of mine
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back
The glory you found, I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive


Fylle- strul och sex!!

Hemma en liten stund och ska ta mig en tupplur innan jag sticker till jobbet igen. Går in på kval. nu på kvällen så det blir goa kosingar och det är precis vad jag behöver efter att ha tagit semester förrförra helgen och varit sjuk i måndags. 200 spänn i timmen är ju inte helt fel =)
Tog faktiskt extra på lördag kväll med. Nu har jag snart jobbat in vad jag förlorat på sem och sjukdgr.


Funderar på vad jag ska göra resten av helgen, att sitta här ute i buschen själv är kanske inte det roligaste.
Och Lisa jobbar och Emma jobbar  och jag lovade ju mig själv förra helgen att jag aldrig mer ska dricka sprit.
Ooops. Hur länge tror ni det kommer hålla?!


Hur fan kan det vara så? Det är ju egentligen sjukt att man sitter o dricker sprit.
Du blir ju allt annat än dig själv. Vulgär i truten, hånglar med vitt främmande (ibland mer än så), skriker och gapar och dansar röven av dig på ett dansgolv.


Inte fan skulle man gå fram till en främling på stan o fråga "Hej snygging, ditt arsle är det snyggaste jag sett på länge. Vill du följa med hem o ha lite kul". NEVER!!
Och det värsta är när du vaknar och tittar dig omkring "Var fan är jag". Bredvid dig känner du ngn som rör sig och ligger och snarkar och första tanken är "Vågar jag vända mig om" för ibland undrar man hur fan man tänker på fyllan då den fulaste jäveln kan bli snygg..


Nog om det, nu ska jag dra en handtralla. Nej bara skoja, nu ska jag ta en tupplur!!

                                                                                                                                                                      
                                          
                                       

Världens godaste soppa!!

För en gångs skull tänkte jag dela med av den godaste soppan jag vet. Den är så lätt att laga och innehåller 0 points, plus att den är vegetarisk:)

1 portion
1 gul lök
1 morot
1/2 paprika
1/2 burk passerade tomater
1 stjälk selleri
2 dl grönsaksbuljong
1/2 tsk oregano
salt, peppar och eventuellt vitlök (vilket jag brukar strunta i eftersom man luktar skit sen )

1. Tärna lök, morot och paprika, strimla selleri.
2. Hetta upp buljongen, lägg i löken och låt det koka 4-5 minuter
3.Tillsött morot, paprika och selleri. Låt dem koka nästan mjuka.
4. Rör i tomaterna. Smaka av med salt, peppar, oregano och eventuell vitlök.


Själv är jag inget fan av seller så oftast byter jag ut den mot ngn rotfrukt, typ palsternacka och ibland har jag potatis i samt purjolök.
Vill man dessutom inte ha den vegetarisk kan man lägga i t.ex. stark kryddig korv eller välstekta bitar av bacon.

SMASKIGT!!



Den roligaste snubben jag vet..



Helt klart en av världens roligaste snubbar...

Gråt inte..

Ta inte detta som ännu ett deppigt inlägg. Tvärtom har dagen känts mycket bättre. Men jag är nog en ganska djup person och tankar som dessa rör sig ofta i mitt huvud.

Bläddrade i tidningen idag och kom fram till dödsannonserna som fick mig att tänka på min lilla mormor. Jag saknar henne fortfarande jättemycket trots att det är hela fem år sen hon dog. Läste en dikt som stod på en av annonserna, den fick mig att känna gråten i halsen:

Gråt inte för att jag är död, jag finns inom dig alltid.
Du har min röst den finns i dig.
Den kan du höra när du vill.
Du har mitt ansikte, min kropp.
Jag finns i dig.
Du kan ta fram mig när du vill
Allt som finns kvar av mig, är inom dig.
Så är vi jämt tillsammans.


Så vill jag se på döden. Att hon alltid finns hos mig även om jag inte ser henne. Jag har varit så rädd att glömma hennes röst o hennes doft när hon kramade mig. Men fortfarande fast det är över fem år sen hon lämnade mig kan jag både höra henne och känna hennes kramar.

Lilla mormor. Du finns alltid hos mig väl? Du kommer iallafall aldrig försvinna från mina tankar. En bit av mitt hjärta kommer alltid tillhöra dig. Jag älskar dig nu och alltid!

/ Puss Bella




                                                     ps. Ha en fin kväll allihop!!

Att ha vänner som er är allt för mej!!

Åh, det betyder så mycket att få uppmuntrande kommentarer här.
Och att veta att jag har världens bästa vänner gör allt lite lättare.
Ni är allt för mej.

Det är så trist när sådana här dagar kommer och jag får såna deprimerande känslor och tankar.
Eftersom jag haft 2 perioder när jag befunnit mig i djupa deprissioner vill jag aldrig tillbaka dit igen. Det önskar jag inte ens min värsta fiende
Man finner ingen mening med ngt och det känns som man går på tomgång hela tiden.
Men frågan är vad gör man för att undvika att falla tillbaka dit igen?

Att flytta hit till J-köping är ju ngt av det bästa jag gjort, det har varit/är ett stort äventyr och jag har lärt mig så mycket om mig själv. Blandannat att jag är så mkt starkare än vad jag själv trodde.
Det krävs verkligen mkt av en person för att våga ta steget och lämna all trygghet och alla vänner+ familj för att börja om helt från början ngn annanstans helt ensam.
Och jag kommer alltid vara jättestolt för att jag vågade ta det steget. Och så mkt positivt har kommit.
Ett nytt jobb som jag faktiskt trivs jättebra med, nya vänner (Och då syftar jag speciellt på min Emma och Lisa) som är helt underbara och som jag aldrig skulle träffat om jag inte flyttat hit och nya erfarenheter som liksom kommit på köpet.


Innan jag flyttade hit kändes det som om hela min vardag var en enda stor cirkel som såg precis likadan ut.
Jag gick till samma jobb om dagarna. Gick ut på samma ställe om helgerna, träffade samma folk ute och kunde gjort mitt liv i blindo för jag visste precis hur jag skulle gå o göra.
Dessutom tog två av mina bästa vänner beslutet att flytta ifrån Kristianstad och den tredje träffade en kille som hon flyttade ihop med och man ville inte göra för mkt intrång där.


När allt detta hände hade jag gått ner min djupt och männsikorna omkring började nu märka hur dåligt jag mådde.
Jag åkte in på sjukhus vid ett tillfälle och efter det så förstod nog både jag och mina nära och kära hur  allvarligt det faktiskt var.
Men som tur är har jag världens bästa vänner och familj som fanss där för mig 24 timmar om dygnet och som jag kunde ringa till såväl 4 på morgonen som 7 på kvällen.
Ni ALLIHOPA peppade mig till tusen att ta tag i mitt liv och när denna chansen om att flytta sen dök upp så stöttade ni mig alla.


Kunde en människa som jag ta mig ur något sådant så klarar jag allt. Men ha också överseende med mig att det kommer komma sådana här dagar då o då. Kanske ett tag, kanske alltid.
Ni vet vad jag har gått igenom, ni vet vem jag är och ni vet att det betyder allt för mej att ha er.
Ni är min klippa i stormen!!


ps. det här är ju som en dagbok för mej så jag borde väl få skriva om både bra och dåliga dagar? Allt kan ju inte vara bra jämt.










Perfectly happy!!

När ska det tillståndet infinna sig för mej där jag känner att jag är totalt nöjd och tillfreds med vad jag har och var jag står i livet?
Här vill jag bo resten av livet, han villl jag bli gammal med, nu mår jag som bäst!
Jag bara undrar när den känslan ska få infinna sig?
Och kom inte o säg: "Bella, du är så ung, du har hela livet framför dig, ha inte så bråttom! Kom inte o säg det. För vad spelar det för roll om jag har 60 år till framför mig, det är ju NU jag lever.
Jag vet inte vad man själv kan göra för att få känna sån "sinnesfrid"?
Jag försöker att lyssna på mig själv och se till att ta tillvara på chanser som kommer o ges och inte bara sitta i ett hörn och mögla men fortfarande känner jag mig bara halv.

Och så fort såna här dagar kommer så vill jag bara sticka ifrån allt, som om det skulle hjälpa att fly?

Åh, jag känner mig som världens gnälligaste som folk bara tänker om "Men om livet är så jävla eländgt så ta livet av dej då". Och det är ju inte det jag vill men när man hela tiden får käppar i hjulet och motgång efter motgång kommer och om man som jag har ett lätt påverkat psyke så blir dagarna väldigt tunga och svåra att ta sig igenom.
Man blir självkritisk och börjar se över och fundera på vad det är för fel på en?

Jag är iaf väldigt glad att jag har mina guldklimpar i mitt liv. Min familj men också Ida och Madde framförallt.
För dom känner mig som ingen annan. Och dom vet hur jag är som människa eftersom vi alltid känt varandra
Dom har sett mig gå igenom många såna här dagar och att dom inte tröttnar på mig och mina svackor är konstigt.
Hoppas jag är en lika fin vän för er som ni är för mig.
Längtar efter att få träffa er nu!!!

  Jag och min Madde                       Jag o min Ida

Börjar väl må bättre..

Mm... jag orkade inte ens gå till jobbet idag.
Efter en jobbig gårdag med mkt ångest och funderingar i huvudet så kom jag inte till ro förrän sent på´natten och när klockan ringde imorse kände jag bara att det går inte. Visst jag förlorar mkt pengar och jag får väl jobba igen allt sen men vad ska man göra?!

Jag är väl nere i ett par deppiga dagar för tillfället och jag vet att det kommer gå över snart. Och det hjälper inte att fly ifrån sina tankar men att gå till jobbet och behöva vara trevlig och social mot alla när man har migrän och mår kasst är kanske ingen höjjdare.
Och ´jag vill absolut inte att mina föräldrar ska få reda på att jag mår lite kasst nu för jag vet hur oroliga dom blir när jag inte mår bra,.

Usch jag vill inte lämpa över mina tråkiga tankar och problem på er som läser här. Ida, jag hoppas vi kan ses snart. Skulle behövt det. Du, jag på stan med den gula kinesen i sikte. :)


Hörs kanske sen. Ska gå o dra täcket över huvudet nu och mysa med den enda som behöver och är beroende av mig: Ossy!!

/G.H




Deppig :(

Idag är ingen bra dag. Nej, en jäkligt deprimerande dag är det. Jag orkar inte mer. Är slut som människa.
Vill inte mer, Hur ska jag nånsin kunna komma ur det här? Jag flyttar hit för att börja om på nytt men nu känns det som jag är i samma klister igen.
Jag vill ju leva men vad är detta för liv?! Vem lever jag för?! Vad har jag att hålla fast vid?! Vem behöver mig så mycket att jag ska leva för den?!
Jag bara orkar inte..


Hur känns det att vara i mina famn?


Den enda versionen jag hittade som gick att lägga upp, lite pinsamt men jag ju mest ute efter låten så.. =) Min nya favorit låt just nu!!

how does it feel in my arms?

Vaknade kl 5 över 5 imorse av att en viss fylle-Per ringde.
Blir såååå trött på det.
Ringde o bölade, fan vad jag hatar fyllesnack. Ena sekunden gråter dom andra sekunden bekänner dom sin kärlek för en och tredje flabbar dom som fan. SUCK...

Här är så rent o fint i varje vrå nu inför ikväll, jag städade och fejade som bara den igår.
Jag till och med städade i kylskåpet, haha, märks det att jag inte har folk här så ofta?! Nu skall bara saker plockas undan sen blir här så fint så. Hoppas, hoppas, det blir bra.
Åtta pers blir vi minst o dte låter kanske inte mycket eftersom det är en förfest så ska vi ju förmodligen ut sen o tur är väl det för åtta pers på 26 kvm ska bli kul o se =) Kommer ju sitta på varann.

På sistone är det ganska många gamla hångel o ragg som börjat höra av sig. Man kan ju undra varför? Är jag så jäkla bra eller att dom nu insett att det inte går att hitta bättre eller vad är det? =)





Jävla singelliv

Okej, nu har Bella gjort ngt hon säkert kommer att ångra imorgon.
Arrrrrg jag blir på mej själv!!
Fan för o va singel o göra vad man vill :(
Nej jag har inte legat med ngn, bara pratat med ngn jag inte borde!!
Ibland är jag så jävla dum!!

Baby dont cry!!

http://www.youtube.com/watch?v=sDhBQ1u5p7k


Kul att antalet läsare ökat. Jag menar idag finns det så många bra bloggar om familjeliv, kärlek, mode osv.
Att ngn då vill läsa om en sån som mig en misslyckad lite singelfigur.
Fast i o för sej har livet så många olika perspektiv.
Det händer mkt nytt i mitt liv just nu. Nytt jobb, ny stad, nya vänner, nya ligg (ha, ha. *ta det på skoj*) osv.

Singel och party liv i all är men visst fan längtar man efter det trygga sambolivet när ngn väntar på dej när du kommer hem, ngn som älskar dej oavsett om du har joggingbyxor och reklamt-shirt eller string och tajta jeans.

Tyvärr har jag nog blivit lite skrämd och mer rädd för förhållande och kärlek sen i somras när jag gick igenom allt med S. Jag har aldrig varit så kär innan och vad fick jag för: A broken heart.

Nåja, ett gammalt hånge ringde innan o ville jag skulle komma ut till Dalvik o festa lite men jag tackade vänligt och bestämt nej. Jag vill spara mig till imorrn när mina vänner kommer ut hit till mig i buschen för att förfesta lite.
Funderar på att bjuda på en "välkomstdrink" men bål känns så jävla trist. Vet inte vad man skulle kunna hitta på.

Nåja denna låten är superbra och den var med i en av dom bästa dokumentärerna jag sett "rosa drömmar, svarta hål".
Jag slog på den av en ren slump en dag när jag satt o zappade på tv:n.  Helt klart mkt sevärd., gör att man uppskattar det man har desto mer. Den ligger nu på nätet här:


http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?sortOptionArt527895=10&d=47225&a=527895&queryArt527895=rosa+dr%F6mmar+svarta+h%E5l

Det negativa med hemtjänst!!


              Idag satt jag och diskuterade priserna på färdtjänst med två gamla damer. 
                                                        Som dom har höjts.
                                               
                                                    Thats life inom hemtjänsten!!



                                              
                         

"Det här kommer Håkan att få fan för"

 

Världens bästa serie, eller hur Ida? ;)

Underbar låt (måste höras)



En fråga

Och ni som kan sånt här. Hur i h*lsike lägger man upp en video från exempelvis youtube?

Jag o teknik går tydligen inte ihop!!

This day sucks!!

Idag sov jag till halv 10, riktigt skönt att sova ut men av ngn anledning så blir jag alltid bara tröttare när jag sover länge.
Sen var det dax att bege sig till jobbet efter en dusch och lite frukost.
vi var "överbemannade" idag och det var väldigt lugnt, lite för lugnt faktiskt.
Jobbade med ett ganska tråkigt gäng, bland annat en ny kille som kan kallas K coh han är riktigt jävla dryg.
Han drar ett skämt om allt man säger och efteråt tillägger han alltid "Ah, jag bara skoja". Konstant säger han det, kanske en löjlig sak men fan vad det stör mig. Och den härr killen är tydligen närmare 40.

Snälla Carina skjutsade mig hem vilket var riktigt gulligt för då var jag hemma innan ens bussen gått från stan =)

Nu sitter jag här o har precis krängt ett ägg med kaviar vilket jag fått dille på för tillfället.
Som en graviditets noja fast jag inte är gravid.

Alla som känner mig vet att jag är en hypokondriker och det senaste jag fått för mig är att jag har diabetes så idag bad jag en jobbarkompis att ta blodsockret på mej och tydligen var det perfekt, fast jag tror kanske det var fel på apparaten.
Men jag ska erkänna att innan diabetesen har jag tror jag hade hjärntumör så jag tvingade min läkare att skicka in mig på CTR (skallröntgen), HIV så jag fick en akuttid på u-mottagningen., magcancer, tuberkolos, magsår, gallsten m.m.
Jag är en äkta HYPOKONDRIKER!!!!

Det har redan börjat planeras för helgen och än är det bara Tisdag. Hoppas, hoppas, hoppas det blir kul!!
Fast jag har inte direkt ngt sug efter att festa. Känns som jag inte pallar lika mkt längre. Dessutom finns det inget ställe här som jag blivit kär i sem jag t.ex. blivit i Harrys i K-stad.
Jag o Emma hade i o för sej rätt roligt på Harrys här men det var ju rena turen att vi kom in dit.


Känner mig jävligt irriterad och har haft en dålig dag. SKa gå o dra täcket över huvudet.


Smarrigt....



Mycket att göra men ingen som gör det!!

Jaha och vad fan har jag fått ut av att jag slutade tidigt idag. Ehh, låt mig tänka....... INGENTING!!
Har i princip legat på soffan hela tiden, sovit, haft mensvärk, tittat på tv och suttit på den här apparaten.
Illa bella.
Inte ens dammsugat har jag gjort och tro mig ´, det skulle verkligen behövas. För min lilla kise har tydligen"levt jävel" här i helgen när jag varit i K- stad. Igår när jag kom hem så hade han bitit i sönder två tidningar i tusen bitar, vält ner papperskorgen och tagit ut alla soporna och spridit ut dom i hela lägenheten, vält ner min favorit prydnadssak om jag har i fönstret. En fin giraff som jag fått av farmor i 20 års present och den hade naturligtvis gått i sönder. Plus att han hade sprätt ut kattsand i hela lägenheten,

Hur kan något så litet orsaka så mycket oreda??? =)


Det negativa med att vara hemma hos mamma o sen komma hem är att man vet att nu är det förmodligen en hel månad tills jag kommer ner nästa gång. Och denna helgen hade jag ju verkligen kul ;)


Min kära vän Ania som går i väntans tider har gjort att jag fått lite längtan efter barn..
Hmm... är det verkligen bra eller?
I Kristianstad finns det ganska många unga mammor faktiskt.
Jag vet många som fick barn runt 20 års åldern.
Man borde väl vänta tills man har lite mer ordnade förhållande omkring sig men längtan finns iaf där.

Nåja dags att gå till dammsugaren o så småningom även till sängen.



Inte fullt så oskuldsfull som han ser ut =)

Bra dålig dag!!

Ett problem som förmodligen alla kvinnor håller med mig om är den här jävla mensen som kommer 1 gång i månaden. Fan vad dåligt jag mår, inte nog med att man ska behöva gå med tamponger och bindor utan jag mår dessutom illa, har ont i magen, känner mig svullen och allmänt skit.
Funderar starkt på att börja med spruta så man slipper skitet ett tag. Män där ute, ni förstår verkligen inte hur det är. Vi kvinnor måste vara så mycket jäkla starkare som fixar detta, föda barn osv.


Jag har iaf fått tag på personalen på Harrys idag.

- Hej mitt namn är Gabriella och jag glömde nog min plånbok på Harrys i Lördags.
- Jaha, var tror du du glömde den?
- Ja du. Förmodligen på bardisken men jag kan ha tappat den från väskan.
- Jaha ok, vad hade du i den?
- Legitimation, visakort, busskort, patientbricka, apoteks kort och lite andra kort.
- Jag ska kolla där vi brukar lägga glömda saker om du väntar.
Lång väntan...
- Det är din lyckodag idag Gabriella.
- Skojar du, ligger den där?
- Ha, ha sånt skojar jag inte om. Kom in och hämta den en dag i veckan.


Hade hon varit nära mig hade jag fömodligen kysst henne.
Nu är det slut på fylle Bella. Det värsta är att jag bjudit hem en del kompisar hit nästa helg. Det kan jag nog inte dra mig ur :S Ja, ja. Jag får väl bli nykter helgen därpå istället :)



Hörs kanske sen.




Hughs and kisses/ Bella

BAKIS OCH ARG!!

Okej, lite bakis idag. Det ska jag inte undanhålla. Känner det lite i huvet men framförallt i magen som jag alltid gör dagen efter. Min mage tål inte alkoholm, då blir den sur.
Festen avr toppen igår. Fan va kul vi hade även om jag o Lina tog av oss perukerna rätt fort. Fan vad dom kliade och var varma.
Det var såå häftiga outfiter där. Jack Sparrow, Pink, Paris, Cher, Hulken, MArilyn Monroe, Elvis, Kizz osv..
Alla var där. Temat var ju kändisar eller artister så det kan man ju kalla brett =)

JAg o Lina blev ganska berusade mot slutet så då begav vi oss in mot stan. Där avr vi på Harrys och vad fan tror ni Bella lyckas göra. Jo tappa bort sin plånbok. Så nu har jag varken VISA kort, busskort, leg m.m
Fan vad arg jag blir på mig själv. Och varför i helvete tar man inte ut dom korten man inte ska använda. HELVETE; HELVETE. Och jag ska ju åka hem idag. Ber till Gud att ngn snäll själ hittat den o lämnat in den men det kan jag väl glömma.
Nej nu gapar mammam´från köket. Hörs sen

Puss på päran

Bästa helgen på länge (än så länge)

Kan det bli bättre. Få maten serverad, vara runt familjen med lillan speciellt.
Haft ett trevligt kalas där hela familjen var med, inklusive morfar fastän att han drog så fort han fått mat (som vanligt) =)
Jag skulle väl inte vilja flytta tillbaka hit, inte just nu iallfall men fan vad roligt det är att komma ner o bara vara runt människor som känner en utan och innan. Om bara Ida kunde kommit ner också =(
I miss her. Men, men man kan väl inte få allt.
Imorse vaknade jag kvart över åtta, då ser jag att wilma tittar upp på mej. Så jag fick gå in till mamma och viska att "Nu är hon vaken" så fick vi gå upp o bre en  leverpastej macka och gå in o sjunga ja må hon leva, sen fick hon sina döskalle byxor av mej som hon önskat sig. Jag tror det var en riktigt lyckad present. Men sötaste är ju så himla smal (synd inte jag fick dom generna) så självklart var dom lite stora för henne men med ett skärp i midjan så gick det ändå bra. Fast dom hänger lite men det är ju bara coolt och modernt som hon själv sa =)

Ikväll blir det maskerad fest i Fjälkinge. Jag o syrran ska vara bröderna Fluff, he, he.
Tog med mej lite dricka ner hemifrån nu när man varit i Tyskland med gulligaste Baaghera, right ;)
Fast jag är så rädd att jag ska bli för full så jag funderar på att bara ta med mig halva flaskan vodka och istället ta lite vin så kanske mamma kan sig en kaffagög ikväll om hon vill..
Hur roligt är det att bli så full så man inte minns någonting- och efter det som hände på Centrum så passar jag mig verkligen för att dricka sprit. Fattar inte varför jag köpte så mycket. Dumt av mig!!!!
Nästa helg t'änkte jag ha lite förfest hemma hos mig i skogen. Och då ska fan i mig Linn pallra sitt arsle dit annars blir jag förbannad o tänker aldrig mer festa med dom på jävla Österängen, hör du det Linnsan!!!
Nej in i duschen innan barnkalaset börjar. Bara inte en viss pappa kommer o lämnar ett barn, vilket jag vet att han kommer göra. Pinsamt o se honom i ögonen. Får nog undvika det och gömma mig på rummet. Nu kommer mamma o fille. See you later.
Pöss

                                                                     

RSS 2.0