Jag är usel

Jag känner mig iallafall usel.
Hade starkt bestämt mig för att idag prioritera bort allt annat och ta tag i mitt sociala liv igen.
Skulle ringa A innan hon sticker till Polen med sin familj och sen ringa D.
Men först skulle jag ringa mamma.

Så långt bra.
Ringer mamma.
En stunds prat tills:

Mamma säger "Men skulle inte jag hämta nyckeln till er lägenhet idag?"
Jag: "Ehh jo, hade du glömt det?"

Försöker låtsas att inte jag också glömt det för jag kom faktiskt ihåg det ända till igår...

Mamma: Ja det hade jag och jag börjar snart jobba.. Vart hämtar jag den förresten??

Där någonstans börjar helvetet.
Vi lägger på, jag ringer till hyresvärd, hyresvärd fattar nada, säger att mamma inte får hämta nyckeln om hon inte har fullmakt och kontrakt med sig och hänvisar till fastighetsskötare.
Jag försöker förklara att jag faktiskt bor långt ifrån och har kontraktet här hemma.
Dessutom sa den förra tjejen jag pratade med inget om att mamma måste ha med sig detta.
Hyresvärd fattar fortfarande nada och jag ger upp.
Ringer till fastighetsskötare som har telefontid i 1 timme.. mellan 12.30-13.30
Klockan var 13.50!

Jag börjar gråta, skiter i allt och blåser av det med morsan.

Efter ytterligare ett samtal med mamma, lite gråt och en dusch var det dags att åka till jobbet..

Mitt liv är kaos just nu, precis som mitt hem:









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0