Skilj på din dröm och min dröm.

Jag har inte mycket att skriva och berätta
Har varit en ganska intetsägande dag.
Känner mig lite halvnere.
Uttråkad liksom, samtidigt som jag gillar det....

När lite lugnare perioder kommer drömmer jag mig alltid bort EN MASSA!!
Vad jag ska göra sen, nästa år- eller rättare sagt, efter examen.
Jag har redan bestämt att om allt går som det ska så ska det året vara mitt år.
Året efter jag slutat skolan ska göra så mycket av det där jag pratat så länge om!!!
Jag vill förverkliga det jag drömt om.

Så många frågar vad jag ska göra sen eller rättare sagt "Vad vill du jobba med sen efter skolan då?".
Så svarar jag att jag har lite andra planer för nästa år.
När jag sen berättar om de tittar alla på mig som jag är sjuk.
Sen kommer de, 1000 frågor.
"Men din kille då?, "Men fast jobb då?" "När ska du flytta ner då" osv, osv.

Jag blir så less, det är mitt liv eller hur?
Min och min killes kärlek?
Är det då inte huvudsaken att vi vet vad vi vill?
Denna jävla pessimism.

Om något skulle hända mig så inte fan kommer jag tänka
"Jag är iallfall glad att jag fick ett fast jobb innan jag kolar?"
Inte fan är det mitt största mål i livet?
Först o främst vill jag leva!!
Jag vill ge nåt tillbaka.
Jag vill älska o få familj men inte utesluter det ena det andra?!
Jag hoppas få många år på mig, att leva, att älska och att få ge tillbaka.

Jag vet vad jag vill och även om inte det är samma livsdröm som du har så respektera och var glad för min skull.
Stötta mig och peppa mig.

Det är bara stora mål som skapar stora karaktärer.




Kommentarer
Postat av: Anki

Kör på din dröm! Inte för att jag vet vad det är, men fan bara kör på! Fick samma negativa vibbar när jag flyttade ner till malmö när jag precis träffade mitt ex. Det tillhörde ju inte deras värld, "ska du bara lämna killen?" "ska ni göra slut då?". Suck. Man kan faktiskt leva ut sina drömmar samtidigt som man har en partner eller? Ska man ge upp allt för en kille? Nej nej nej!! Men fan va många det är som gör det!!



Många frågar mig oxå vad jag vill göra sen, och gud.. jag vet inte alls! Jag vill få jobb det är säkert, en fast tjänst så jag kan jobba, spara pengar, kanske bli sambo osv. Men sen vill resa en jävla massa oxå!! Min drömresa är Japan. Så dit ska jag! Vad skulle man göra utan drömmar?

2010-10-05 @ 15:24:34
URL: http://therosehasitsthorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0