Höstens sista blomma

Jag ogillar vintern, o nu hörde jag att den ska bli ännu jävligare än förra året :/
Egentligen ogillar jag hösten med, förutom 2 saker:

1) Min födelsedag :P
2) Alla fina färger

Jag nästan hoppas att den dagen jag får barn så föds de (eller iallafall nåt av de) på vintern eller hösten.
Då kommer man ju förknippa det med nåt positivt iaf 13 år fram tills de kommer i puberteten o blir "pain in the ass" istället ;)

Hittade två härliga höstbilder på mobilen:


I svampskogen


På väg till bussen

Kom o tänka på vecker dikt som Edith Södergran skrivit.

En bit av
Jag är höstens sista blomma:

Jag är höstens sista blomma.
Jag är den döda vårens yngsta frö,
det är så lätt att som den sista dö;
jag har sett sjön så sagolik och blå,
jag hört den döda sommarens hjärta slå,
min kalk bär intet annat frö än dödens.

Jag är höstens sista blomma.
Jag har sett höstens djupa stjärnevärldar,
jag skådat ljus från fjärran varma härdar,
det är så lätt att följa samma väg,
jag skall stänga dödens portar.
Jag är höstens sista blomma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0