...

Ibland blir jag så jäkla trött på min skola.
Nästan så jag undrar om det är en skola eller kanske ett dagis?!
Det krävs knappt någonting av en och om man vill ha kunskap känns det som att det enbart är upp till en själv.
Denna veckan skulle vi ha 4 dagar i skolan (10-15).
Nu ska vi ha 2 tim idag, 2 tim på torsdag och fredag.
Det är ju ingenting.
Och detta betalar jag för (CSN)

Hade det inte varit för praktiken så vet jag inte hur jag skulle kunna söka ett arbete som behandlingspedagog.
Kunskapen jag fått i skolan hade jag kunnat få på ett halvår i stället för 1 ½ (bortser från praktiken)
Det är så jäkla dålig undervisning, läraren ställer in lektion stup i kvarten och gör annat.

Skickar med ett A4 hem och ber en svara på några frågor och anser att det ska motsvara s.k. hemstudier.
Det är ju pinsamt.
Jag vill inte ha 100 000 i studieskuld för ingenting.
Jag vill ha kunskap och kännedom om saker och ting och även om det är gött att va ledig så var det inte därför jag sökt till skolan.
Hade jag velat va ledig hade jag gått på A-kassa eller soc. bidrag.

Usch, nu ska jag pausa lite innan jag åker till jobbet och försöka hitta det goda humöret som försvann nånstans på vägen i förmiddags.


Kommentarer
Postat av: Anki

VA FAN! Det här känns så jävla meningslöst! Är det nån mening ens med två timmar, va fan ska läraren göra, hon får väl göra som alla vi andra och göra andra grejer UTANFÖR arbetstiden!! ÅHHHH!!!

2010-11-29 @ 16:06:30
URL: http://therosehasitsthorn.blogspot.com
Postat av: Johanna

Ibland kan de kännas som ett vuxendagis :P De kunde ju satt ihop dom 2 timmarna för er som har långt att åka. skolan kan vara knasig ibland..



Men kämpa på gumman !! Du har kommit för långt nu för att ge upp.

2010-11-30 @ 16:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0