Det där med att leva i nuet..

Jag läste Cancerfondens rubrik i tidningen igår på praktiken och fick mig en tankeställare.
"Det vackraste ordet: Imorgon"


Jag tänker mycket och den här rubriken fastnade. Ibland är det så, man läser någonting i alla hast och trots att man kanske inte fästa så stor vikt vid det just i stunden så kan man inte släppa det.


När jag sen läste om Miias  (låst blogg) kamp o sluta röka o hennes tankegång kring rädslan att få lämna allt o alla för en så fruktansvärd sjukdom som cancer, så började tankarna snurra ännu mer.


Jag är en sån som har stora krav och stor press på livet.
Jag skulle kunna göra en kilometerlång lista på allt jag vill hinna med innan min tid på jorden är slut.
Resa hit och dit, få ett bra jobb, ha en bra ekonomi, bo halva året utomlands etc.


Det är inga små krav och nu inser jag att det finns faktiskt många där topp 1 på listan är
att få se solen gå upp imorgon eller att få uppleva sin dotters 4 års dag eller att få ett, bara ett ynka år till med sin älskade man.

Vid sådana här tillfällen kommer insikten om hur viktigt det verkligen är att se till nuet och till verkligheten.
Vad är en ett bra jobb om man inte hade en man som man fick en kram av när man kom hem eller vad är en resa till Thailand jämfört med att leva tills man blir gammal?! Valet är självklart!!
Klart man ska få drömma om framtiden och blicka framåt men det finns många som får kämpa mycket för den också och alla vinner tyvärr inte!!!


Jag ska bli ännu bättre på at se det stora i det lilla. Att få se våren komma, att få se min lillassyter bli äldre och få spendera min vardag med en man jag älskar.
För alla är inte ens det vacka ordet: Imorgon en verklighet.


Denna låten spelades när min dåvarande bästa väns pappa gick bort alldelles för tidigt i Cancer för några år sen :(

Pianomand:

Stille blues i mol og maj
Pianomand ka' du høre mig
Hvordan står det til i de dødes land
Det ved du nu
pianomand

Er der koldt og mørkt i den sorte grav
eller stråler himlen som det klareste rav
er der sang og musik i de dødes land
og swinger det
pianomand

Er der fuglesang og bægerklang
Er der fest og farver hele natten lang
Er der sol over Gudhjem i de dødes land
Eller dybt godnat pianomand
Er der sol over Gudhjem i de dødes land
Det ved du nu
pianomand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0