Jag är en nåldyna

Jag är helt färdig. Så trött.
Tror jag vet vad det beror på.
Idag när jag var med ssk så gav hon en klient en form av öronakupunktur som kallas NADA.
Nyfiken som är jag är så fick jag med prova.
Somnade på hennes kontor med nålarna i öronen och huvudet och känner mig så trött nu.



NADA-Akupunktur

NADA-akupunktur är en metod inom öronakupunkturen, där man sätter en särskild sekvens av nålar i örat som i första hand tagits fram i syfte att behandla beroende.
Det kan handla om, narkotika, alkohol, läkemedel, nikotin, men även mat, socker eller annat beroende. Att akupunktur kan ta bort abstinens och därmed minska drogsug upptäcktes av Dr Wien, neurokirurg i Hong Kong på 70-talet.
NADA ger ofta en behaglig och lugn avslappnande känsla inombords, och förbättrar sömnen. NADA kan användas i alla stressituationer och eftersom man bla sticker i de två mest rogivande öronpunkterna kan sekvensen lindra stark oro, ångest och vid depressionstillstånd.
NADA verkar även energigivande och vitaliserande för dem som är trötta och likgiltiga, så att de känner sig klarare, mer fokuserade och börjar ”ta itu” med saker och ting. Med andra ord, så har NADA en balanserande effekt på nervsystemet.

Info hämtad Här.


Jag blev själv lite sugen på o utbilda mig så jag får ge Nada faktiskt. Det finns bara 4 eller 5 i hela landet som får utbilda inom det dessvärre så lätt o komma till är det ju inte.


Kommentarer
Postat av: Anki

det fick jag med prova när jag prakticerade på en daglig verksamhet för psykiskt sjuka, jag trodde inte på det. Men somnade med en gång, det är otroligt!

2010-03-18 @ 10:49:57
URL: http://egoanki.blogg.se/
Postat av: A

fin blogg. :)

följa varandra med bloglovin? :*

2010-03-18 @ 11:16:24
URL: http://annnaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0