Bakar bella

Hej, jag bakar igen..
Jag börjar nästan bli lite orolig, jag hatar ju att baka.
Vad hände? Har jag för mycket fritid?
Kanske är bra för mig att plugga dubbelt i vår ;)

Fast idag kan jag faktiskt skylla på att vi hade en jäst i kylen som behövdes användas.
Och jag hade först tänkt att göra kanelbullar men nu får det nog vara bra med en massa sött här hemma.
Iaf för ett tag.
Så mycket julgodis, bullar och kakor som vi gjort i år har vi ALDRIG gjort!

Alltså, därför blev det bröd, eller vetekakor hoppas jag att det ska bli när det är färdigt =)
Bröd går verkligen åt här hemma med.
Jag brukar kalla J för mackmannen för han äter hur många mackor som helst om dagen.
Och han tröttnar aldrig säger han, hu?!?!
7 mackor åt han häromdage till frukost, bara för att ni ska fatta hur mkt bröd det går här.
Och då kan jag tillägga att jag ALDRIG äter det, bara knäckebröd!

Om de blir fina, visar jag er sen :D

Och nu måste jag visa hur fin jag blev imorse när jag gjort 3 flätor i håret och sen satt upp det.
Får ju skryta lite (hehe)


ena sidan med 2 flätor.

och andra sidan med 1 liten fläta och sen en slarvig knut där bak.


Och den trötta Bellan framifrån (sov 5 timmar på jobbet inatt).

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh duktiga du! Jag har heller aldrig gjort så mycket till jul som i år ;-), fast jag har mkt mindre tid än tidigare. men men, det är roligt att pyssla i köket.

Vad fin du är i håret också.

Kram Kram!

2010-12-23 @ 13:11:48
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Anki

åh så fint, du gör så fina frisyrer! blir lite inspirerad av dig =) ska försöka mig på nån "flätfrilla" imorgon till jul =)

2010-12-23 @ 14:23:52
URL: http://therosehasitsthorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0