Kanske imorgon?!

Vad är det för fel på vår dator?!

När jag går in på bloggen syns inte mitt senaste inlägg trots att det är publicerat.

GAAAAAAH!!

Jag är hemma idag. Ska tll doktorn kl 15.15. Måste få reda på varför jag har huvudvärk jämt o ständigt.

Inatt har jag vaknat två ggr av att det gör ont och fått gå upp o ta panodil.

Ringde till jobbet tidigare och pratade med dom och dom var faktiskt förstående. SKönt för jag har alltid dåligt samvete när jag är hemma från jobbet trots att jag vet att jag måste.

Dessi ringde innan o var nog lite orolig för mej. Sötnos.

Vilka gulliga vänner man har. Dom är guld värda.

Igår gjorde J nåt galet här hemma.

Han bad mig raka av allt hans hår. Och jag är ju inte sen att hänga på när det gäller såna infall. Så sagt och gjort, trimmern åkte fram och nu har han ca 0,5 mm hår på huvudet.

Tyckte han blev riktigt söt. När jag skulle ta en bild igår för att visa er la självklart batterierna i kameran av o jag pallade inte sätta i nya så det får bli ett senare projekt så ni också får se "mitt lilla ollon" som ja kallar honom nu när han är helt kal =)

J bar ner dom sista kartongerna i källaren igår och när jag rotade igenom en av dom hittade jag min mormors dödsannons. Det högg till i hjärtat kan ja säga. Jag kan inte fatta att det är över 6 år sen nu.

Dikten som hon hade på annonsen var så fin och den hade hon skrivit alldelles själv:

Prata så länge du kan
kanske imorgon är du stum

Lyssna så länge du kan
kanske imorgon är du döv

Se så länge du kan
kanske imorgon är du blind

Lev så länge du kan
kanske imorgon är du död.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0