Äntligen har jag fått hjälp!!

Så, äntligen har man fått hjälp.
Vi spenderade nästan 7 timmar på akuten igår.
Tydligen hade det varit en olycka igår som gjorde att det hela tiden kom in folk med ambulans som naturligtvis fick gå före.
Kom in kl 17 och fick träffa läkaren kl 23. Ganska lååååååååååång väntan.

Jag hade tur i oturen ändå. För när läkaren slutligen kom visade det sig att det var samma läkare som jag hade träffat i fredags när jag var inne för andra gången. Detta kändes otroligt skönt eftersom jag sammanlagt har träffat 3 olika läkare och en sjukhelsikes massa sjuksköterskor. Och nu slapp jag alltså dra hela min story en gång till och hon såg på mig hur otroligt slut jag var, mina ögon var helt rödsprängda och jag var helt slut efter att knappt ha sovit på 6 nätter.
Denna läkaren var dessutom den absolut bästa jag träffat och det märktes att hon inte bara avfärdade det hela som jag känt att dom andra två gjort lite grann.
Hon kunde dessutom konstatera att mina hemska magsmärtor beror alltså en urinvägsinfektion som vandrat uppåt.
Igår var jag dessutom jätteöm bak i vänstra flanken vilket tyder på att njurarna blivit påverkade.
Förmodligen har jag gått med denna urinvägsinfektion länge och jag kan se ett mönster eftersom jag  för ca 1 - 1 1/2 månad sen hade jätteont i magen och beklagade mig både på jobbet och för min familj. Urinvägsinfektionen hade alltså börjat redan då.

Jag fick nu en ny pencillinkur och starka värktabletter mot min smärta så att jag äntligen ska få sova.
Märker skillnad redan nu efter att jag vaknade på morgonen med ont i magen men efter att jag tagit en tablett somnade jag o o sov till 12 !!!
JAg känner en otrolig lättnad över att veta vad det är, äntligen! Tyvärr blir jag dock väldigt dålig i magen av min pencillin så jag kan knappt äta utan att få springa på toaletten direkt efter. Vilket leder till att jag inte äter för att få slippa springa på dass hela tiden.
Så nu är man sjukskriven tills på måndag och har pratat med chefen som vet hur det ligger till.
Nu ska jag cykla till apoteket och hämta ut mer pencillin och värktabletter. Känns lagom kul då det är pissväder här men vad gör man inte för att slippa detta.

Skickar en kram till min älskling som ligger hemma i taberg med störtförkylning och huvud- och halsont.
Känner skuldkänslor eftersom jag vet att det säkerligen brytit ut mkt p.g.a all stress, oro och brist på sömn som varit dom senaste dagarna. Det har dock varit guld värt att ha honom hos sig genom all skit som varit denna veckan.

Biketime!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0