Det äckligaste jag vet!!

Jaha halva dagen har gått och jag kan inte påstå att jag hunnit så långt som jag hade hoppats.
Känner mig sletnare än Leif GW Persson, gick ju inte o la mig förrän halv 4 inatt :S Sen sov jag väl till strax efter tio men jag är sååååååååå himla trött nu.
Tvättar idag, jag har jävlar i aldrig sett så mkt tvätt. Vad har jag hållt på med?!
3 lakan, 2 påslakan, 6 örngott- ehh jag tvättade för lite mer än en vecka sen och jag bor själv..
Ja, ja nu vet ni iaf att jag är renlig av mej.

Nu har jag precis käkat lunch. Min diet har verkligen förändrats jättemycket sen et halvår tillbaka ungefär. Jag har aldrig varit den som äter på MC- donalds eller pizzerior mkt utan det var maten jag själv lagade
Då levde jag på pommes som jag värmde i micron för att slippa sätta på ugnen. Färdigrätter, mamma scan kött bullar, hamburgare, nudlar, vitt bröd osv.
Inte konstigt man la på sig.

Nu äter jag så mycket sundare och lagar alltid ordentligt mat som lagas "från grunden".
Och jättemycket grönsaker äter jag. Dem enda grönsaker jag verkligen hatar är ju svamp och broccoli, dom bägge sakerna fattar jag inte hur fan ni kan äta.
Min elaka styvmor tvingade en gång för många år sen mig att äta broccoli. Jag fick inte gå ifrån bordet annars. Och gissa vad som hände jag tog det i munnen tuggade det en gång o sen fort som fan tog jag tag i mjölken för att skölja ner det, istället spydde jag rätt över bordet. Förstår ni nu vilken jävel min far valt som sambo. Får rysningar bara jag tänker på henne.


Nåja dagens lunch blev kassler gryta med ris.som är sååååååå gott.
Jag gjorde mycket idag så jag har till jobbet med imorgon.

1 bit kassler (hur mkt beror på hur många ni ska vara)
Morötter
Paprika (gul är godast enligt mig)
Lök

Skiva alla grönsaker och skär kasslern i små bitar.
Stek upp detta så kasslern får färg och grönsakerna blir lite mjukare.
Släng sen i vatten och en/ en halv påse Tikka Massala.
Tillsätt sen Creme Fraiche
 

Kan också göras vegetarisk, bara byt ut kasslern mot quorn fileer.
Serveras med ris.

                                                                                                             
                Tikka Masala Spicemix            

                 Fy fan!!

Kommentarer
Postat av: lilla Emma

haha jo broccoli är MUMMS!Men svamp blääää , det kan jag hålla med om, men om det är en grönsak vettefan haha :D Smaken är som baken delad hoho ;)pusspuss

2008-03-14 @ 19:01:47
URL: http://emmms.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0