Om jag fick leva mitt liv igen!!

Om jag fick leva mitt liv igen skulle jag våga göra fler misstag

Jag skulle slappna av och skulle bli mjukare

Jag skulle vara dummare än jag varit på denna resa

Jag skulle ta färre saker på allvar och chansa mer

Jag skulle resa mer, jag skulle bestiga fler berg och simma över fler vatten

Jag skulle äta mer glass och mindre bönor

Jag skulle kanske ha fler verkliga problem men också färre inbillade

  

Du förstår att jag är en av dessa människor

som levt klokt och förnuftigt

timme ut och timme in

dag ut och dag in

Åh, javisst har jag haft mina ögonblick

och om jag måste göra om alltihop en gång till så skulle det finnas många fler

De är faktiskt de enda jag skulle söka

Bara tillfällen

det ena efter det andra

i stället för att leva så många år före varje dag

  

Jag är en av dessa människor

som aldrig åker någonstans utan en termometer

varmvattenflaska

regnrock och fallskärm

Om jag måste göra om allting en gång till

skulle jag resa med lättare bagage än tidigare

Om jag fick leva om mitt liv skulle jag börja gå barfota tidigare om våren

och fortsätta gå barfota längre in på hösten

Jag skulle gå ut och dansa mer

Jag skulle åka mer karusell

Jag skulle plocka fler tusenskönor

  


Nadine Stair, 85 år Louisville, Kentucky



Du har bara ett liv..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0