Det kommer mera

Jag är så nöjd med hur denna bloggen utvecklats från en privat blogg till en reseblogg.
Visst kan jag ibland sakna att skriva av mig och bara kladda ner det jag gått och tänkt på under dagen men någonstans ganska exakt efter mitt 25:e åk runt jorden kände jag att jag landade lite mer i mig själv.
Visst, jag tänker fortfarande mig till huvudvärk emellanåt men nu kan jag faktiskt ventilera med dem fina runt om mig istället för att känna som jag gjorde för ett par år sedan: "jagärensammastivärlden".
Att resa är ju mitt stora intresse och jag älskar känslan av att utforska och bilda sig en egen uppfattning om ett nytt ställe. Att planera och längta är för mig halva nöjet.
Och allvarligt talat är det få ämnen som kan spräcka en pinsam tystnad så bra som resesnack.

Jag kommer försöka lämna en mer fullständig Bali rapport när alla nära och kära är färdiga med bildtittandet. Idag står Farmor och Farfar på tur och på Söndag är det pappa och lillebror.
För att få upp erat sug liten kan jag redan nu kasta in avslöjandet att Bali hittills intar förstaplatsen på resmål på min lista. Och det är helt och hållet Balinesernas förtjänst! Roligare och mer avslappnade människor får jag kämpa för att hitta.

Och... nästa resa är redan i planeringsstadiet. Denna gången blir det med hela familjen Blåbär (dvs. min familj). och resmålet verkar minst sagt spännande. Detta innebär också att det blir 4:e året i rad jag, min mamma och mina systrar reser tillsammans, härligt att de delar mitt intresse!

Så på återseende snart.
En väldans rolig Balinese på stranden i Lovina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0