Farda- Imorgon

Jag lyssnar jättemycket på Lalehs låt Farda just nu.
Hon sjunger på persiska och då min persiska är väldigt begränsad har jag inte begripit så mycket av texten.
Dock visste jag faktiskt att Farda betydde imorgon och har lyckats lista ut att hon sjunger om morgondagen och nåt om saga ;)
Men nu hittade jag en översättning på låten.
Mycket vacker text.
Utdrag:
Vad hände med vår saga?
som du berättade för oss
Vad hände med vår saga?
säg inte, säg inte detta
Säg att det kommer en morgondag
Säg att det kommer en morgondag
Säg att det kommer en morgondag
att min röst når dig
når dig..


Jag blir om möjligt ännu mer sugen nu på att ta en språkkurs i persiska. Hade varit väldigt användbart för mig i mitt jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0