Hjälp barnen

I September när jag åker hem från Bali kommer jag och J att stanna några dagar i Bangkok.
Vi kommer besöka barnhemmet som jag och Lina var volontärer på förra året.
Denna gånger kommer vi samla ihop pengar innan för att bidra med en liten större sak till barnen.
Jag hoppas att både vänner och familj kommer hjälpa till att skrapa ihop till detta.
Jag återkommer med mer specifik information om vad vi kommer köpa.
Alla är naturligtvis välkomna att bidra och bilder kommer läggas upp både här och på min FB sida sen.
På CPH (Child protection home) bor cirka 40 barn.
Där jobbar 1 heltidsanställd som arbetar dygnet runt alla dagar!
Många av barnen som bor där bär på en tung ryggsäck.
Misshandel, sexuellt utnyttjade, sålda till prostitution eller födda i extrem fattigdom.
Många av barnen har blivit misshandlade osv. av sina egna föräldrar.
Alla barnen (flickor och pojkar upp till 7 år) sover i ett stort rum på täcken på golvet.
Jag höll på att spy när en av tjejerna skulle lägga ett mindre barn och slängde ut täcket på golvet, stanken av urin och gammalt slog mig rakt i ansiktet.
I rummet finns en toalett och den är allt annat än fräsch givetvis.

Kanke inte ser så farligt ut här men tro mig, det stank, fanns ingen ring på toastolen och som ni ser är också vattenlocket borta, smutsigt och vår toalett i volontärhuset var rena lyxen i jämförelse..



Jag hörde skrämmande historier när jag var där och jag är så tacksam och glad att jag faktiskt fått stirra den hemska verkligheten rakt i ögonen.
Det har på många sätt gjort mig till en bättre människa.
Alla borde göra minst en sådan här resa någon gång i livet.

Kommentarer
Postat av: Miian

Oh du är så engagerad-så bäst!

Ska bli spännande att följa er resa

:)

Kram

2012-05-01 @ 20:37:28
URL: http://sodershojder.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0