Be gentle with the earth

Jag funderar rätt mycket över det här med miljön och hur mänsklighetens öde hänger på en skör-skör tråd.
Jag är helt övertygad om att det är så och det kvittar hur mycket andra säger till mig att "vi snart kommer uppfinna någonting som minskar alla utsläpp drastiskt" eller att "det stämmer inte- jorden har ökat i temperatur i alla år".
Det är naiva sandlådenivås kommentarer.
Vem är fan är så dum så att han/ hon inte fattar att

*Vår överkonsumtion,
*Våra 2 bilar per familj
*Våra kemikalie baserade produkter.
*Våra massiva industri samhällen.
*Våra förödande kärnkraftsutsläpp.
*Våra skogsskövlingar
*Vårat beroende av det moderna samhällets funktioner
*Våra utsläpp i den redan döende östersjön
*Våran överbefolkning
FÅR KONSEKVENSER!

Listan på förändringarna som vi VET har stor påverkan på miljön kan göras i princip hur lång som helst.

Vi har betett oss som nyblivna artonåringar och testat varje gräns, utmanat varje sak till sin bristningsgräns.
Det sorgliga är att vi förmodligen inte kommer kunna sluta i tid.
Det kommer hända något som ger oss en slap in the face och vi kommer få äta upp varenda litet misstag.

Nu pågår förhandlingar i Durban.
Blandannat diskuterar man Kyotoavtalet som snart löper ut.
Kyotoavtalet som USA som står för världens mest omfattande utsläpp, vägrar skriva på!
Jag betvivlar det starkt men jag hoppas att man nu sätter press på USA.

Sen är det hög tid att sluta skylla på varandra, börja ta ansvar och föregå med gott exempel.
Sluta stör dej på grannen och föregå med gott exempel istället!
Detta beteende kommer kanske inte falla tillbaka på dej men defintivt på dina barn.

Detta får bli mitt livsmål.
Dessa instruktioner sagda av en vis man!

Mitt nyårslöfte är redan spikat, försöka bli ännu bättre på att leva mer miljövänligt med hänsyn inte bara till mig själv utan framförallt till nästkommande generation!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0