Sentimentalt men sanning om Sandra

Jag ska sova snart men alldeles nyss låg jag och funderade på min fina vän Sandra.
Om jag ska säga en vän som verkligen lyckats i karriären så är det hon.
Hon har pluggat i sisådär 267 år och minst 250% per termin och nu är hon nästan framme, kan se toppen på berget och blicka tillbaka på de 95% hon redan har avklarade.

Extra mycket har hon lyckats just för att hon verkligen gör något bra fucking outstanding.
För Sandra är inte någon stroppig revisor eller nördig tandläkare.
Nej, nej, nej.
Hon är blandannat utbildad och engagerad i det mest högaktuella/ viktigaste/ akuta ämnet: Miljö!
Drivande och engagerat skriver hon på sin blogg om det viktigaste vi kan bry våra hjärnor med idag!
Moder Jord skriker och blöder över vår hänsynslöshet och majoriteten av jordens befokning vet inte ens vikten av att sortera batteri som farligt avfall eller varför man bör äta vegetarisk en (sketen/ ynka) dag i veckan!

Ja sånt berättar då Sandra om där på bloggen.
Lite som Gör om Gör rätt fast med lärdomen om att vi faktiskt inte kan
Göra om utan bara Göra Rätt från och med NU
.
Och om vi inte gör det så pekar det bara åt ett håll om inte för oss så för våra barn och det är väl den riktningen som man brukar omtala som "där det är varmt alltid" (Läs: Åt Helvete)

Så till vad jag från början låg och funderade på.
Tänk om Sandra hade kommit in på den där utbildningen i Skara istället.
Den som hon först sökte och bölade som en gris för beskedet om att hon inte var antagen till.

Tänk om hon inte stannat i lilla K-stad ett år till och börjat fundera i andra banor det året.
Tänk om hon inte stannat i lilla K-stad ett år till och börjat umgås mer med Bella Håkansson.
Tänk om hon hade valt en helt annan väg och inte alls hamnat där hon är idag!!

För även om den damen säkerligen hade lyckats superbra på vilken linje som helst så är både jag och jävligt många med mig övertygade om att den damen minsann är på helt rätt plats i livet!!!!


Jamen in och läs nu för fan och låt er inspireras till ett bättre, nyttigare och grönare liv!



Kommentarer
Postat av: Sandra

Men Bella, jag blir tårögd! Så fint du skriver om mig, tack så mycket! Jag är så oerhört glad över att allt blev som det blev, annars hade ju inte vi lärt känna varandra såhär bra! Tack för att du är min vän!

2011-11-14 @ 10:01:24
URL: http://www.minplanet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0