Min favorit

När jag och syster var i Vietnam så fick vi flera riktiga nostalgitripper.
Varenda köpcenter och affär spelade nämligen låtar från en av mina största idoler när jag var yngre.
Ja och nu tänker ni BSB eller No Doubt eller Hanson men nähä.

Jag hade mer klassisk smak redan på den tiden och det rätta svaret är.... TADA: Richard Clayderman!
Otippat va.. ;)
Jag köpte en samlingsskiva med honom nån gång runt 13-14 års åldern och den gick minsann varm hemma.
Speciellt eftersom jag då var inne i en meditation/ andlig period och hade hela rummet fullt av rökelser och tända ljus (Morsan hostade fram stup i kvarten att hela hemmet luktade skit efter mina trans stunder).
Sen la jag tarotkort eller gjorde andliga ritualer för att tillkalla andar, Haha.
Stackars Lina som fick stå ut med detta...

Varför Vietnameserna var överkåta på denna skivan fortfarande har jag ingen aning om men det var ett välkommet inslag i vår semester och vi fick många skratt när vi mindes tillbaka.

Här har ni honom, en av mina tonårsmanier =D


Kommentarer
Postat av: mamsen

Ha ha. Eller host host. Men gamle Richard är riktigt bra. Fast detta var efter din period med Ingvar Carlsson..... ha ha

2011-11-11 @ 18:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0