Det nalkas

Jag är ingen julfanatiker men jag tror att jag liksom de flesta andra ändå ser en tjusning med hela jippot.

Att få ge fina och väl genomtänkta klappar till människor som hjärtat slår så hårt för, att få se hur de i sin tur klurat ut något riktigt finurligt och väl passande till en själv, att få se lillasyster ögon tindra av lycka, smutta glögg, mysa med sin familj och se alla fönsterkarmar lysa upp av stärnor och ljusstakar♥.

Dessutom är det så härligt att få pyssla en massa och göra så mysigt det bara går hemma i den vanligtvis ganska sparsamt inredda tvåan.

Ikväll har vi tänt första ljuset eftersom vi var hos mamma igår.
Ljuv julmusik (enligt mig) spelas, sammetslen doft av den hitills enda hyacinten sprider sig i tv-rummet och vi diskuterar framtida äventyr.
Jag njuter.


Också julmusten förstås =)




Kommentarer
Postat av: Anonym

Mysigt med jul och advent och som du vet så har jag ju en julälskande unge här hemma..... hon vill inte göra annat än baka och pynta och pyssla. Det är bara tiden som inte vill räcka till riktigt. Men mysigt är det <3

2011-11-28 @ 21:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0