Den bästa tiden

SItter i ett mörkt och grått Skåne och önskemålet efter snö har inte blivit uppfyllt.
Jag vill ha ljust men kanske inte kallt och snö uppfyller iallafall en av de drömmarna.
Samtidigt drömmer jag mig tillbaka till varmare breddgrader.
Till ett 30:tal barns skratt och i enstaka fall gråt.
Till lek och stim och stoj och kramar och krig om vem som ska få sitta i knäet.
I en värld där materiella ting stod långt, långt ner på listan och närhet och kärlek var nr 1.
Varje dag hälsade en känsla av maktlöshet och sorg på men viftades snabbt bort av förnuftet och viljag att ta tillvara på varje sekund och se möjligheter istället för hinder.
Att duscha 10 minuter på kvällen i iskallt vatten och torka sig med en handtvättad handduk som lunktade skunk och sunk var en lyx för mig.
Att klia sönder hårbotten efter lössens bett var en bagatell och att få dagens sista måltid dit levererad av en mopedist i en pappkartong var en höjdpunkt!
Sönderkliade ben fulla av myggbett och ömmande höfter efter att ha sovit på två solstolsmadrasser glömdes snabbt bort när ropen av lyckliga ungar som skrek "YOU YOU" ljöd.
Det är det bästa jag gjort i mitt liv och jag älskade varje sekund av det
Åh vad jag längtar tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0