Valet

Usch, jag gör nåt nu som jag bävat för och skjutit upp länge.
Sitter o försöker bestämma mig för vad jag ska rösta på.
Jag är ingen hejjare på politik.
För 5-6 år sen, i tonåren så var jag ganska intresserad.
Min bästa vän var djupt engagerad i SSU och vi satt fota hemma hos mig och diskuterade världsfrågor m.m.
Sen slutade vi umgås och mitt intresse för politiken svalnade och andra intresse tog vid.

Jag tycker man ska rösta, det är en möjlighjet vi i Sverige bör ta till vara på.
Jag hade tänkt göra det enkelt för mig nu när jag är ute så sent och inte hinner fördjupamig nåt vidare.
Jag funderade på vad som stod mig närmast om hjärtat och kom fram till att det är miljön.
Klimathotet skrämmer mig som ett monster under sängen varje natt.
Jag tycker inte en massa extra skatter o avgifter (bestraffningar) hit och dit gör någon nytta utan tror isf mer på belöning (bidrag) när man gör nåt bra.
Som för barn ;)

Miljöpartiet har många bra förslag gällande miljön och jag kan inte fatta att inte de andra partierna inriktar sig mer på det.
Istället är det bara massa om pension, arbetslöshet, invandring, höjda/ sänka skatter osv.
Visst det är viktigt det med men om vi inte gör ngt drastisk för miljön snart så kanske det är försent.
Eller är jag helt ute o snurrar?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0