Blommor till killen.

Igår när J kom hem hade jag städat lägenheten =)
På kvällen laga de jag mat och efter jag varit en snabbsi på Maxi för o köpa en tidning så kom jag hem med en bukett blommor till honom. De står nu fint i en vas på köksbordet:




Buketten hette Safari och jag tyckte den var jättefin och passande till en kille ;)

Ni som läser här frevent vet att jag då o då köper blommor till J.
Jag köper givetvis annat också till honom men det är väl mer "accepterat".
Jag har jäkligt många tjejkompisar som gnäller över att deras killar inte är romantiska, aldrig kommer hem med blommor, aldrig låter tjejen få komma hem till ett nystädat hem osv.

Då brukar jag fråga om de någonsin gör samma sak för sina killar?
Visst, alla killar uppskattar inte att få blommor (J gör det som tur är) men har de provat?

Jag menar inte heller att det är kvinnans plikt att städa utan vad jag menar är att det är ett lika ansvar att visa att man värdesätter och bryr sig om varann.

Jag gillar den lilla gesten som får en tråkig vardag att kännas lite extra mysig.
Det kan räcka med att J kommer hem och har köpt min favorit, Läkerol när han varit o handlat.

Jag tycker inte att J är speciellt romantisk men det är nog inte jag heller.
Inte överdrivet utan lite sådär lagom.

Däremot tycker jag inte att man ska kasta sten i glashus och klaga förrän man har rannsakat sig själv.
Lever jag som jag lär?!

GE OCH TA!!


Kommentarer
Postat av: Anki

håller med, tjejen tar för givet att killen ska uppvakta helatiden, det ska va en balans, ge och ta. igår diskade jag bennys disk för jag visste att han varken skulle hinna igår eller idag att diska för han jobbar länge och sen träning sent på kvällen, sen skrev jag en liten gullig lapp :=) det är så viktigt, småsaker gör allt tror jag.

2010-08-24 @ 16:36:08
URL: http://therosehasitsthorn.blogspot.com
Postat av: Emelie

Så gulligt gjort ;-).

Här hemma är det ingen som köper blommor, hihi.

Jag köper - till mig själv ibland eller för att det ska bli lite fint.

Jag blir glad när Stoffe köper hem lite godis till mig, det är en finfin gest det där :-D.

Kramelikram!!!

2010-08-24 @ 17:34:12
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Karin

Åh ni har samma kökslampa som vi! Fast ert kök är tusen gånger mysigare då vi sitter och tråkar i ett opyntat kök då jag väntar på att vi ska ta tummen ur och beställa det nya :))

2010-08-27 @ 18:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0