Hör ni

Detta skulle ju framförallt bli en reseblogg och så har jag helt glömt bort att skriva..
På Torsdag tar jag syrrorna, morsan och tjej kusinen och drar till Budapest.
Tjejweekend på hög nivå :)
Vi har gjort en resplan men eftersom vi också vill ta dagarna lite som dom kommer har vi några få måsten och resterande punkter är "om vi känner för det" grejer.
Måsten:
*House of Terror (Museum som skildrar den brutala historia som Budapest och stadens invånare fått genomlida)
*Hard Rock Café & New York café (Hard rock café är ett måste för mig och min syster som går fullkomligt bananas på deras nachotallrikar som är av världsklass. Ett måste i varje storstad! Café New York, skall tydligen vara världens största café och mammas bekanta som nyligen var i Budapest rekommenderade detta.
* Båttur på Donau (Mitt måste men om man är i en stad som har en stor världskänd flod som delar den på mitten bara måste man ju uttnyttja detta, och allra helst vid kvällstid då mörkret lagt sig över budapest och stadens lampor lyser upp som en stjärnhimmel)
*Termalbad (Ungerns stolthet)
Tumblr_m1h0v3rzvd1qzg80mo1_500_large
Bildkälla
Budapest är också känd för sina maffiga byggnader och den kulturintresserade finner många lockelser såsom Fiskebastionen, S.t Stefan basilikan och Parlamentet.
Jag själv är en sån där Medium.
Jag älskar att betrakta pampiga byggnationer men brukar ofta känna att det räcker med 1-2 stycken sen känns det som man sett alla.
Vi tänkte inte shoppa så mycket utan lägga krut på att umgås, utforska staden och njuta.
Mitt finfina resesällskap har ingen erfarenhet alls av weekend så jag får väl utse mig till experten inom detta även om inte heller mitt CV är så långt inom weekend changren.
Detta blir dock första gången även för mig som vi hyr lägenhet istället för hotell.
Att prova på att resa med en lite tunnare plånbok ska faktiskt bli roligt.
Det ska också bli kul att få berätta för er vilka planer som blev genomförda och att summera Budapest betyg som weekend resmål.
På återseende
Viszlát ;)

Kommentarer
Postat av: Besserwisser

"changren" = genren ;)

2012-07-03 @ 17:32:38
Postat av: mamma

Ska bli sååååå roligt och intressant att se hur mycket man hinner med på 3 dagar.

2012-07-03 @ 20:33:08
Postat av: Ägarinnan

Besserwisser: Jamen givetvis, hjärnsläpp deluxe. TACK!

2012-07-03 @ 20:44:00
URL: http://hakanssons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0