Hmmm

Det är så mycket velande, funderande och tankar här hemma just nu..
Ricefield in Bali
BILDKÄLLA
Res-suget gör sig påmind hela tiden. Känns som evigheter sen jag var iväg, det är 3 och ½ månad sen jag kom hem. Det negativa med vårat intresse och hobby är att det är så sablars dyrt..
Lyckas vi spara ihop till ännu en drömresa, time will tell!
I WANT IT ALL- AND I WANT IT NOW!

Ögon och öron godis

Snygg man sjunger snygg låt. Simple as that:

Ögon och öron godis

Snygg man sjunger snygg låt. Simple as that:

Ge och du skall få

En son och hans pappa är ute och vandrar i bergen.
Plötsligt ramlar pojken och slår sig.
Aj, ropar han.
Till sin stora förvåning hör han sin egen röst upprepa Aj.
Nyfiket ropar han:
- Vem är du?
Omedelbart får han svaret:
"Vem är du?"
Uppretad över svaret ropar han:
- Fegis!
Han får svaret direkt:
"Fegis!"
Han tittar på sin pappa och frågar:
- Vad är det som händer?
Pappan ler och svarar:
- Min son, lyssna här.
Och sen ropar han till berget:
- Jag beundrar dig!
Berget svarar direkt:
"Jag beundrar dig!"
Återigen ropar mannen:
- Du är en mästare!
Rösten svarar:
"Du är en mästare!"


Sonen är förvånad, men fattar inte riktigt vad som händer.
Sedan förklarar pappan:
- Man kallar detta för eko, men i själva verket är det livet.
Du får tillbaka allting du säger och gör.
Vårt liv är helt enkelt en återspegling av våra handlingar.
Om du vill ha mer kärlek i världen, skapa då mer kärlek i ditt hjärta.
Denna relation gäller för allt i livet, i alla aspekter av livet.
Livet kommer att ge dig tillbaka allt det du givit det.
starbucks give and you shall receive
Bildkälla

10 äckliga saker

När man är ensam och har tråkigt så gör man nåt kul. Här kommer min lista på 10 saker som jag tycker är riktigt Grooose!
10 saker jag tycker är äckligt:
1) Spindlar (Dessa åttafotiga varelser är okontrollerbara, snabba och läskiga och jag hatar när folk säger "Vad kan en liten spindel göra". Vill bara skrika "Hoppa på mig till exempel". Isch...)
2) Hål (Har en väldigt lustig förbi som jag nog nämnt tidigare för hål i vissa former, undviker exempelvis ostar med hål i och ännu mer efter den äckliga reklamen "Smaken sitter i hålen")
3) Äggstanning (Jag hatar äggstanning i allt: makaronipudding, pajer you name it. Slemmigt och räligt)
4) Ofräscha tänder (TÄnderna har alltid varit det första jag kollar på hos killar, ofräscha tänder med matrester äcklar mig big time och vita tänder och fräsch andedräkt är grymt snyggt)
Haha, och den här nakenråttan kom upp när googlade äckliga tänder!

5)Svamp och broccoli
(Jag äter och älskar grönsaker men dessa 2 får jag bara inte ner. En gång blev jag tvingad att äta broccoli av en mycket elak person och det slutade med att jag kräktes ut den i mjölken!)
Nej nu kommer jag inte på mer så det får bli en fortsättning på denna..

Update:
6) Dricka mjölk
(Jag har mjölk på gröten, i kaffet, till flingor, kräm osv men att dricka ett glas mjölk- nä fy! Har aldrig gillat det och kommer ihåg lyckan i 11-12 års åldern när morsan äntligen lät mig slippa och inte körde med "Det är jätteviktigt för skelettet" *Urrrrrrrk för mjölk*)

Cancer

Amanda Schulman skriver om rädslan för cancer.
Jag delar definitivt den skräcken, det känns som att var och varannan kotte får cancer.
Varje år får 50 000 personer diagnosen i Sverige, 1 var 10:e minut, Var tredje person får det alltså någon gång i livet, det är skrämmande mycket.
Men även om jag delar Amandas (och säker många andras) rädsla för cancer så delar jag inte uppfattningen om att rött kött, chips eller toalettpappret från eldorado är de stora bovarna.
Jag är helt övertygad om att den stora orsaken till ökad cancer är allt "skit" vi stoppar i oss, tvättar oss med, andas in och kommer i kontakt med på andra sätt.
Vår mat är fullproppad med gift.
Det absolut värsta är att det i princip är omöjligt att undvika i dagens samhälle.
Visst du kan välja ekologiska alternativ men vindruvorna som är ekologiskt odlade förpackas oftast också i plastförpackningar.
Här kan du läsa mer om vindruvor som är fullkomligt fulla av kemiska bekämpningsmedel långt över de tillåtna gränserna. Och detta ger vi ofta till små barn/ bebisar!
Här kan du läsa om hårfärg som visserligen främst betraktas som kraftigt allergiframkallande och väldigt skadligt för miljön

mat/Nahrung27.gif

Jag har alltid känt att det största hotet mot mänskligheten är vi själva.
Min lärare sa en gång till oss att elever att mänskligheten just nu befinner sig i tonårsstadiet.
Vi testar alla gränser och trots att kompisen (andra länder) gjort ett dunder misstag som fått förödande konsekvenser så väljer vi inte att dra lärdom av detta utan vi ger bara om precis exakt samma misstag i tron om att det minsann ska gå bättre för oss eftersom vi är mycket bättre/ duktigare!
Jag är beredd att hålla med delvis iallafall..

Jag är ingen expert när det kommer till miljö/ hälso frågor men jag bryr mig och försöker lära mig.
Jag kan inte exakt vad beteckningar som ftlater (tryck på ordet så kommer ni till en artikel som handlar om hur barn kan få cancer av plastmattor) innebär.

Men kunskap är vägen till resultat och det nu är det var och ens ansvar att upplysa sig själva.
Motbevisa teorin som min lärare hade om att vi kastar oss handlöst utan att ha en aning om var vi landar!!!

Sen för att muntra upp kan ni ju läsa denna med, det lilla gör mig alltid lika glad =)



A home without a cat is just a house.

Denna veckan jobbar jag 70 timmar (jour inräknat).
Jobbade av 25 av de igår till idag och nu är det tomt i ursäkt skålen till "jag måste gå ut och gå en runda så mitt feta arsle inte får liggsår).
Men först:
I Lördags var ju mamma, systrarna och jag på katthemmet och här är bilderna:
Flera gånger tänkte jag på Ossy här hemma.
Ibland får jag dåligt samvete för att vi är borta en del och att han är ensam-katt men när jag var på Tassebo visste jag att jag har gett min katt ett bättre liv än många andra katter välsignats med.
Det gjorde ont i hjärtat att se och höra om den ena tragiska historien efter den andra.
En av katterna hade varit helt utsvulten och i så dåligt skick att hon fått köras direkt till djursjukhuset.
När de röntgade henne visade det sig att hon hade magen full av löv.
Stackaren hade varit så hungrig att hon försökt äta löv...
Tassebo hade för tillfället 32 katter och i princip alla behövde nya hem!

mer ozzy

morgonmys i soffan framför tv:n.
Passar bra med katt tema på inlägget. Idag ska nämligen jag, min lilla mamma och mina 2 lovely sisters till det här stället. Nej, jag ska inte skffa en till katt men jag vill gärna hjälpa och tycker det är en lockande lördags utflykt. Eller hur?

GrötGreta

Har precis avnjutit en tallrik havregrynsgröt med äppelmos och russin, MUMS!
Varje gång jag äter gröt till frukost så tänker jag "Varför käkar jag inte detta varje morgon", man står ju sig jättelänge och det är både nyttigt och gott.
Klockan 12 väntar spinning så nu har jag laddat upp en bra energikälla i magen =)
Sovit oroligt inatt, la mig inte förrän vid 1 (sons of anarchy plöjjande) och vaknade 3, 4, 6, 8 och slutligen 9.15. Haft massor av mardrömmar, uff!!

Vissa lägger alltid beslag på fjärrkontrollen

När Ossy bestämmer blir det Animal Planet of course.. Suck!

Farda- Imorgon

Jag lyssnar jättemycket på Lalehs låt Farda just nu.
Hon sjunger på persiska och då min persiska är väldigt begränsad har jag inte begripit så mycket av texten.
Dock visste jag faktiskt att Farda betydde imorgon och har lyckats lista ut att hon sjunger om morgondagen och nåt om saga ;)
Men nu hittade jag en översättning på låten.
Mycket vacker text.
Utdrag:
Vad hände med vår saga?
som du berättade för oss
Vad hände med vår saga?
säg inte, säg inte detta
Säg att det kommer en morgondag
Säg att det kommer en morgondag
Säg att det kommer en morgondag
att min röst når dig
når dig..


Jag blir om möjligt ännu mer sugen nu på att ta en språkkurs i persiska. Hade varit väldigt användbart för mig i mitt jobb!

Pyssling

Häromdagen var jag på sånt jäkla pysselhumör.
Dessutom gillar jag att ha saker hemma som jag själv gjort.
Och just ljuslyktor har varit en brist här hemma.
Men inte nu längre =)
Japp, det gör inget att det syns att de är hemmagjorde och basic. Det är bara charmigt.
Superfina stickers med änglar och blommor finns på ÖoB för ynka 17 spänn.

När gubben är borta

Ligger tanten på sofflocket ;)
Och det dåliga samvete läker med orden "Du var ju faktiskt på spinning 1 timme idag" Perfekt!
Då kan jag ligga på sofflocket, äta chokladbullen i kylen och dricka oboy tll lunchen- jag var ju faktiskt på spinning 1 timme idag.
Ikväll blir det bowling, träningsvärk imorgon.
Yes indeed!

Salam aleykum

Alles Gut?
Denna veckan är konstig här hemma.
De kvällar jag är ledig jobbar J och vice versa.
J blev egentligen erbjuden jobb hela veckan men eftersom han behöver bilen för att kunna ta sig ifrån jobbet och jag detsamma så fick det bli så här.
Jag har ägnat dagen åt att slappa och nu har jag galet ont i nacken efter soffläge hela dagen.. pinigt smileys/Smiley14.gif
Jag slutade 09.45 imorse och det enda vettiga jag gjort idag sen dess är städning av lägenheten och ja... det var nog det ha,ha.
Imogon blir det andra bullar.
Frukost med mamma kl 10, spinning på friskis klockan 12 och bowling på kvällen med pappa och syskonen.
J jobbar givetvis.
Okej, nu behöver jag lite hjälp, jag har kommit åter in i "filmträsket"- kanske inte så konstigt med tanke på att det blir en del ensamma kvällar nu. Iförrgår såg jag The Change Up som var ganska underhållande och smårolig och är det något jag är riktigt kräsen med så är det komedier.
Jag gillar alla typer men tycker udda filmer och gärna icke amerikanska/ brittiska är mest spännande.
Om ni ger mig lite tips på bra rullar så ska ni få mina favoriter sen och trust me I've seen a lot of movies.
Jepp SHOOT



Ikväll blir det denna, skeptisk men nyfiken =)

Black Swan

Sitter och kollar på Black Swan innan det är dags att bege sig mot jobbet.
Första gången jag såg den var på bio förra året och jag blev hänförd.
Den är skum och udda men det är det jag gillar med den.
Kort sagt om ni inte sett den har ni missat nåt.. enligt mig :)
Bildkälla
och Natalie Portman, what a beauty.

Kebab Kalle

Jag har PF ikväll och jag bestämde mig för att tillvara på det.
Eftersom jag antingen jobbat eller varit iväg på annat de senaste dagarna så vill behöver jag bara vara hemma ikväll.
Enda gången jag varit utanför dörren idag var när vi var och handlade i förmiddags.
Vid 14 började det krypa i kroppen på mig då J skulle till jobbet och jag var grymt nära att ringa till någon för att höra om vi skulle ta en fika men nope- har man bestämt sig så har man.
Jag behöver verkligen varva ner lite för jag känner hur fort hjärtat slår och hur hjärnverksamheten går i 120 trots att jag egentligen inte alls är stressad :(
Med det skrivet så vill jag inte påstå att jag direkt slappat hela dagen.
Jag har (äntligen) städat ut julen och alla tomtar och ljusstakar får nu vila i källaren 11 månader.
Känns gott att ha rent och fräscht här hemma men det trista är hur påtagligt mörkret blir.
Inga stjärnor som sprider myskänsla längre :/
Igår var jag och tränade med sis på Friskis och svettis, årets första pass som jag kunde unna mig tack vare presentkortet jag fick där av J i julklapp♥. Vi gick dit för att köra ett spinning/skivstångspass men det slutade med ett medel gympapass då det var fullt på spinningen (fler än vi som vill grilla bort julfläsket). Idag har jag träningsvärk i både vader och armar, Love it!
Nu har jag precis krängt i mig en homemade kebabrulle som satt som en smäck.
Libabröd är något som är standard på jobbet, grabbarna äter det till allt och idag köpte vi hem en påse, smidiga att frysa in och funkade super till kebabrulle.
Förmodligen 10 gånger nyttigare än köpekebab.
Jag var lat och hade "bara" sallad, tomat, paprika, sås (homemade) och kebabkött i min.
Hade jag orkat hade jag nog adderat lite lök och "gyyjka"
Nu ska jag sätta tänderna i denna rullen.


"Det ska va gött o leva"

GÅ O LÄGG DI !

Skaoppojobbaimorgonmenorkarinte!
Orkar inte ens lägga mig, är inte trött men borde vara.
På Lördag är det jag som tar systern under armen och drar till Malmö för hotellnatt och mys.
VÄLBEHÖVLIGT.SE
Jag kommer få flashback till alla hotell vi bodde på under vår resa i höst.
PÅ 6 veckor (då bodde vi dessutom på barnhemmet 3 av dessa och några hos nätter hos värdparet) hann vi bocka av inte mindre än 8 hotell!!!
De Ni!!!
Och igår var andra håsesystern här och mös.
Vi bakade Cupcakes.
De blev en fröjd för både öga och smaklökar!
Nutella Cupcakes från Bambi:s blogg. Dekorerade med marshmallows. RECEPT HÄR!
Min egen Sockertopp
Jag är tokruffsig i håret och spexaren W är sötast som vanligt.
Mina Systrar Är Bäst!

GONATT

Rudolf Andersson

Tyckte jag påminde om någon idag när jag lämnat Wilma hos sin pappa.
F**k vad det regnade!!!
MIN IDOL!!!

Nyår

FÖRST ETT STORT JÄVLA GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA FRÅN MIIIIIIIG!!


Jag hade inget förstklassigt exklusivt firande men ett fullt tillräckligt i mina ögon.
Kvällen och natten spenderades på jobbet med finfina grabbar.
Fast vid 12 slaget hade grabbarna gett sig ut på stan och jag stod ensam på jobbets balkong med foppatollor på fötterna och en filt om mig och spanade upp mot himlen.
Härligt tyckte jag- tid för eftertanke.
Jag tänker inte ha en massa nyårslöfte och förväntningar på 2012.
Däremot brukar jag sätta upp mål för min personliga utveckling och bestämma en dröm som jag hoppas ha hunnit förverkliga innan årets slut.
2011 bestämde jag skulle vara Mitt år, ett år då ja skulle tänka mer på vad jag själv ville och göra saker för mig själv.
Inte ta hänsyn till alla andra hela tiden utan känna efter och se vad jag ville göra och vad som var bäst för mig själv!!
Jag kan inte påstå att att jag helt och hållet rott det i hamn men jag kom en bra bit på vägen i och med min Thailand/ Vietnam resa.
Det var oehört svårt att ta beslutet att åka iväg från de flesta här hemma, att lämna tryggheten med jobb osv, men svårast var det såklart att åka ifrån J♥
Det var dock min dröm- mitt mål och min chans!
Jag är så glad att jag tog de 6 veckorna och förverkligade MIN DRÖM!
A small step for mankind, a giant step for Me!

Nästa år är mitt mål att fortsätta i samma anda med ett "snarlikt mål".
Vem vet hur länge till jag/ vi kan fokusera på oss själva.
Vem vet vad de kommande åren bär med sig...
Japp lite från dessa 2 dagar då
Från en balkong:
De små lyktorna på väg upp till atmosfären syns bara som eldflugor på en svart tavla
Idag har jag passat på att njuta lite i jobbets massagefåtölj.

RSS 2.0