Singel- sucks!!

Tänkt mycket på det här med att vara själv. Att va singel alltså.
Ja har ju alltid sagt att jag nog inte är någon singelmänniska, trots att jag varit det större delen av mitt liv.
Men jag tycker verkligen inte jag ser speciellt mycket av det bra i att vara singel.

Mamma o jag pratade om det häromkvällen. Det är ju faktiskt meningen att man ska vara två.
Allt blir så mycket roligare om man är två.
Laga en god middag en kväll, hur roligt är det om man är ensam. Att ha en mysig hemmakväll. Hur kul är det sj'älv`?
Att resa, upptäcka saker, äventyr, få minnen för livet- det är fan så mycket roligare om man ¨har nån att dela dom med.

Jag har träffat dom alla, playboyen som bara är ute efter en sak, killen som hör av sig lite när det passar, grabben som är FÖR på, själmordsbenägen deprimerad yngling som tycker allt i livet är skit, fyllekajan som tycker det är tradition att gå ut ons, fre, lördag, mannen som hade problem att få upp den. Den yngre, den äldre, den mycket äldre  o den  jämnårige. The good, the bad and the ugly.
You name it!!


Nej men vad är felet, är jag på fel ställen. På krogen okej, kanske mest fyllekajor och playboys där, på nätet tyvärr ofta dom som inte får napp live, på jobbet- tro mig, no option!!

Jag vet faktiskt inte vad som är felet men jag träffar aldrig nån det säger klick med. Och jag gör jag det så säger det bara klick från min sida. Hmm...


Blev lite mycket bibbel babbel nu. Skyller på trötthet. Dags att sova. Det är en (jobb) dag imorgon också.


Somewhere over the rainbow!!!


/Bella




Det är inte jag älskling!!

Lite så här jag känner just nu faktiskt inför en viss person:


I'm not the one you want, babe,
I'm not the one you need.

You say you're lookin' for someone

Never weak but always strong,

To protect you an' defend you

Whether you are right or wrong,

Someone to open each and every door,


But it ain't me, babe,
No, no, no,
it ain't me, babe,

It ain't me you're lookin' for, babe.


"It aint me babe- Johnny Cash och June Carter!"

Besviken

Besviken är jag.
Nu kommer Mamma o säger att hon ska va på semester nästa helg när jag kommer trots att jag frågade henne i helgen o hon sa att det var helgen därpå,
Och Madde ´jobbar vet jag, detsamma gör Ida o gör syrran också det så finns det absolut ingen mening med att komma ner. Problemet är ju dock att jag redan sagt till Ania att jag kommer på dopet o det är lite sent att backa nu.
Fan vad besviken jag är, frågade ändå henne i helgen o hon sa nej.


Det kostar 'ändå en del att komma ner och jag kan bara göra det en gång i månaden max och dessutom var det meningen  att mamma, wilma o lina skulle komma denna helgen men det struntade i eftersom vi ändå skulle se shelgen därpå. AHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!


Orkar inte prata med henne just nu. Då kommer vi bara bli ovänner. Bättre att vänta till imorgon eller övermorgon.






Måste rusa. J kommer snart o hämtar mig. Ska försöka få honom till  att köra en runda med mig ;)



//Bella

Skallabank.

Har börjat få extrem huvuvdvärk. Igår fick jag ett riktigt anfall när jag inte visste var jag skulle ta vägen.
Det värsta var att jag jobbade kväll o jag var så dålig att jag fick gå o lägga mig i mitten av kvällen en stund.


Direkt när jag kom hem 21.30slängde jag i mig 2 panodil och dök i säng. Jag mår bättre idag men känner liksom av att jag mådde så dåligt igår. Ska försöka o stressa mindre, dricka mer och ta det lugnt nu när det är varmt.
Det värsta är att morgonen kommer börja med kattfight med min tant för att kunna få in henne i duschen o sen ett jäkligt jobbigt städ efter det.
Nästa så man skulle stanna hemma för huvuvvärken lär väl komma tillbaka,


/XOXO Bella

Som jag hade dej förut

Besatt av denna låten:  


Som jag hade dej förut- Melissa Horn och Lars Wnnerbäck



Du springer aldrig ifatt när jag väl är där
Jag vill inte tänka framåt, men e livrädd att fastna här
nu kan det va försent, att säga som det är



Jag testar nya vägar som aldrig tycks ta slut
och jag har försökt att fånga den andra men har aldrig nått ut
jag vill ha en sista chans, så jag säger det rakt ut



jag vill ha dig nu som jag hade dig förrut
jag vill ha dig nu som jag hade dig förrut



Jag vet att det är svårt över telefon
men när jag va dig nära, vill du därifrån
jag vet att du har tänkt
men berätta hur du mår



jag försöker träffa andra men det är inte så lätt
jag har försökt att tänka bort dig på alla sätt
det är dags att lägga på
men att stanna känns så rätt



och jag vill ha dig nu som jag hade dig förrut
jag vill ha dig nu som jag hade dig förrut
jag vill ha dig nu som jag hade dig förrut
jag vill ha dig nu som jag hade dig förrut








modern brud!!

Bella har blivit modern.


Jag gick från att vara

*kaffebryggarlös
*hemtelefonlös                                                                              
*datorlös
*brödrostlös

Till att helt plötsligt ha allt. Jag börjar bli modern och beroende av tekniska prylar.


Nu ska jag bara ha en ny fin lägenhet också. Gärna snart tack!!
Jobbkväll ikväll, suck!!



                             

Jippi!!

Jag är ganska stolt över mig själv idag. Har äntligen tagit tag i det här med datorn..... IGEN. Och denna gången fick jag faktiskt sakerna gratis. Men fan vad trött jag är på att det strular hela tiden. Vem vet hur länge det håller denna gången.

Nåja, dagen har spenderats med en ny favorit i min klubb nämligen Eva, Vi har varit i stan, på A6 och sen i stan igen. 
Dagens köp var en styck brödrost (som jag inte haft på ca 2 år) samt ett par skor (kanske onödiga men va fan kostade mig bara 49:-) och ett par skor som jag ska använda när jag o Eva ska börja på spinning =)
Sen fick jag i mig lite god räksallad o en glass också.

Eftersom jag hoppas på att få flytta snart har jag tänkt att jag ska försöka samla på mig o byta alla grejer som jag vill ha utbytta nu innan när jag har råd. Dessutom ska jag satsa på att inte bara köpa en massa skit som är allra billigaste. Så idag slog jag faktiskt på stort o köpte brödrosten som bara var näst billigaste =)
Enda jag ville var att den skulle vara silvrig o helst en philips o så hittade jag denna för 179 :-
Lagom!!

Philips HD4816
När pappa var här i Torsdags fick jag en ny kaffebryggare som  också var silvrig, perfect matching.
Nästa månad blir det ett nytt soffbord och en ny digigtalkamera.
HAr mycket utgifter kvar denna månaden, 1200:- på en grej, tågbiljett fram o tillbaka till k-stad samt doppresent plus en blöt utekväll med Eva nästa helg hehe =)

Nu har jag inte tid med detta.  Tjing!!



Tänker på er!!

Jag saknar det jag hade innan.
Det är väl lustigt men det stämmer verkligen som alla säger: "Man uppskattar inte det man har förrän man inte har det längre"- inte mycket nog iallafall.

Jag saknar när det var vi singeltjejer kväll efter kväll ute på stan.
Ons, fredag, lördag.
Jag saknar mina 2 bästa vänner som jag hade då och som jag alltid hängde med.
Jag saknar dom spontana vinkvällarna i M:s lägenhet på söder som oftast ledde till spontana, galna utekvällar.
Jag saknar I:s förfester i sina lilla lya som ledde till Grand, som ledde till pastavagnen som ledde till bokning av tre olika taxi :)
Ja, gud vad jag sakanr dom. Och det värsta är att tänka att hur vi än gör kommer det aldrig bli så igen.
Jag har så gärna velat hålla kontakten med dom och har försökt men hur som helst så känns det som att jag glider isär med dom båda. Tycker det är trist att ni inte känner som jag. I love you girls! 
JAG VILL INTE DET!! Ni känner mig som inga andra.

Och visst livet måste gå vidare men det är en deprimerande tanke att "Sex and the krstd" gänget aldrig mer kommer att ha det som det var innan.  Vi är inte längre singlar allihopa och vi bor inte längre i samma håla.
En ledsam tanke!!

Deppigt inlägg kanske men måste skriva av mig!!




En toppen kväll med min babe!!

H䭴ar bild.. Klicka f?tt st䮧a bilden

Tack för i lördags Ida, så jävla roligt.
Kvällens höjdare: "Hampus drick inte mer nu, du blir löjlig o ser dubbelt"

Älskade nära o kära

Åh vad jag älskar att vara här nere. Bland nära o kära. Jag har världens bästa vänner o familj.
Som alltid finns där för mig och ställer upp.
Helgen ahr varit underbar med mycket tid i glada vänners lag och gårdagens kväll var faktiskt bland den roligaste på läänge. Hade jättekul med Ida o Hampe, ola, olle, och den där personen jag inte minns vad han heter. Saknar det gänget mkt o Olle som jag avskydde som pesten i skolan tycker jag är supertrevlig o go nu =)
Ja åren går o tiderna förändras liksom ens sätt att se på personer.

Jag känner verkligen att jag har hittat mig själv nu. Jag har kommit att veta precis vem jag är o vad jag står för.

I mina tonårsdagar var jag en person med väldigt hett temeperament o som utåt sett hela tiden skulle visa en jävligt tuff sida. Men innerst inne avr det inet mycket med mig, jag var osäker o rädd o tyvärr fick jag uppleva alldelles för mkt svåra saker när jag var yngre som jag hade svårt att släppa o det påverkade mitt sätt mycket. Jag blev deprimerad och hade det jäkligt kämpigt o vände mig till helt fel personer som bara gjorde allt värre.

Men nu sen ungefär ett år tillbaka trivs jag med mig själv o har insett hur stark o modig jag är o det är något jag är jäkligt stolt över. Självklart finns det fortfarande saker jag skulle vilja förbättrades o det kommer det förmodligen göra med åren men överlag trivs jag med livet o framförallt med dom personer det kommit att innehålla.

Detta blev kanske ett tråkigt inlägg men mamma hon gapar att kaffet är färdigt så jag måste kila.

HA det gott

XOXO/ Bella


Helgens händelser :)

Jobb, jobb, jobb- ganska less på det nu.
Visst är det skönt att ha ett jobb där man får vara ute mycket men fan inte när det ösregnar och blåser vilket det gör här nu. Och att dessutom ha delad tur då och veta att man ska gå ute i den här skiten tilll klockan nio ikväll känns än mindre kul.
Nog med gnäll över det.

Seaste tiden har varit ganska händelselös. JObb, och utgång, jobb och utgång osv.
Eftersom jag jobbar i helgen var vi ute en liten sväng i Torsdags jag o tjejerna. Det började väl sådär. Fick skicka in en kompis med ambulans. Efter det gick det utför. "Way to far in i dimman" om man säger så.
Jag o Eva vinglade hem nån gång på natten till henne.

Átt se fram emot härnäst är älskade K-stad som det bär av till på torsdag. Det är ju Kristianstaddagarna hela veckan och det kan man för allt i världen inte missa.
Speciellt inte när man som jag ¨har världens bästa kompisar som vill gå ut med mig där nere.
Jag tror vi längtar lika mycket efter varandra , jag<3Ania, jag <3 MAdde jag <3Ida. Ni är bäst tjejer!!

Så fredagens dag är jag Anias, fredagens kväll är jag Madde, lördagens dag är jag familjens och lördagens kväll är jag Idas =)

Ofattbart egentligen att trots att jag bor så långt ifrån dom har vi lyckats hålla kontakten. Känns så underbart att veta att man har kompisar för livet i dom 3.


O så innan jag drar mig.
En liten fundering.
Så jäkla många gamla ragg och flirtar som hört av sig dom senaste veckorna. Sms:en dräller in från puddingarna i mitt liv =)
Men visst är det ofta så, när man väl träffat någon och inte är på marknaden då jävlar, då sliter alla i en ;)


                                      


/ XOXO Bella

RSS 2.0