Cancer

Amanda Schulman skriver om rädslan för cancer.
Jag delar definitivt den skräcken, det känns som att var och varannan kotte får cancer.
Varje år får 50 000 personer diagnosen i Sverige, 1 var 10:e minut, Var tredje person får det alltså någon gång i livet, det är skrämmande mycket.
Men även om jag delar Amandas (och säker många andras) rädsla för cancer så delar jag inte uppfattningen om att rött kött, chips eller toalettpappret från eldorado är de stora bovarna.
Jag är helt övertygad om att den stora orsaken till ökad cancer är allt "skit" vi stoppar i oss, tvättar oss med, andas in och kommer i kontakt med på andra sätt.
Vår mat är fullproppad med gift.
Det absolut värsta är att det i princip är omöjligt att undvika i dagens samhälle.
Visst du kan välja ekologiska alternativ men vindruvorna som är ekologiskt odlade förpackas oftast också i plastförpackningar.
Här kan du läsa mer om vindruvor som är fullkomligt fulla av kemiska bekämpningsmedel långt över de tillåtna gränserna. Och detta ger vi ofta till små barn/ bebisar!
Här kan du läsa om hårfärg som visserligen främst betraktas som kraftigt allergiframkallande och väldigt skadligt för miljön

mat/Nahrung27.gif

Jag har alltid känt att det största hotet mot mänskligheten är vi själva.
Min lärare sa en gång till oss att elever att mänskligheten just nu befinner sig i tonårsstadiet.
Vi testar alla gränser och trots att kompisen (andra länder) gjort ett dunder misstag som fått förödande konsekvenser så väljer vi inte att dra lärdom av detta utan vi ger bara om precis exakt samma misstag i tron om att det minsann ska gå bättre för oss eftersom vi är mycket bättre/ duktigare!
Jag är beredd att hålla med delvis iallafall..

Jag är ingen expert när det kommer till miljö/ hälso frågor men jag bryr mig och försöker lära mig.
Jag kan inte exakt vad beteckningar som ftlater (tryck på ordet så kommer ni till en artikel som handlar om hur barn kan få cancer av plastmattor) innebär.

Men kunskap är vägen till resultat och det nu är det var och ens ansvar att upplysa sig själva.
Motbevisa teorin som min lärare hade om att vi kastar oss handlöst utan att ha en aning om var vi landar!!!

Sen för att muntra upp kan ni ju läsa denna med, det lilla gör mig alltid lika glad =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0