Du är Alltid ensam!

 

Jag är så jäkla glad att jag sen många många år förstått att det är jag som påverkar och bestämmer vad som händer och sker i mitt liv.

I slutändan är det alltid upp till mig själv.

Nu sitter jag här arbetslös och inkomstlös och det skyddsnät jag trodde fanns i Sverige har vänt ryggen åt mig.

Som tur är så sliter jag som ett djur, varje dag. Ringer runt, mailar och ligger på.

Kanske ser jag ett ljus i tunneln nu.

Åt helvete med a-kassa, alfa- kassa, försäkringskassa etc. den enda du kan lite på i slutändan är dig själv!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Men jisses, är det sant, inte rätt till något alls? Så som du jobbat och slitit innan.

Hoppas du hittar något snart!!!

Kram!

2011-11-09 @ 14:02:24
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Michelle

håller fullständigt med dig! har aldrig varit med i a-kassa eller något sånt, och har aldrig sökt jobb via arbetsförmedlingen och jag har då inte haft några problem med varken pengar eller att få några jobb! har nog haft fler jobb än de flesta i min ålder..



däremot vet jag alltför många som inte gör annat än har problem med och klagar på a-kassa, arbetsförmedling och diverse olika bidragsgivare..



nä man klarar sig bäst själv tycker jag!

2011-11-09 @ 20:45:32
URL: http://rosenblommandetankar.blogspot.com
Postat av: mamsen

Fast det är väl ändå inte meningen att man ska klara sig själv tycker jag!!!!! Vad fan gör Arbetsförmedlingen hela dagarna - fikar???? Och betalar man till A-kassa borde man väl kunna förvänta sig att få lite hjälp när man väl behöver det???? Jag tycker enbart det är sorgligt att Sverige som är ett sådant välfärdsland inte kan hjälpa när det väl behövs!!!!! Men lägga pengar på en massa djävla skit det kan vi. Skandal!!!!

2011-11-11 @ 18:59:15
Postat av: Bella

Visst är det trist, man tror man har sitt skyddsnät och sen när man väl står där och tror att någon tar emot en när man faller ner lite så får man en platt landning och en kniv i ryggen istället...

Bara man skrapar lite på ytan så faller hela fasaden av den svenska välfärden!!!

2011-11-12 @ 12:24:59
URL: http://hakanssons.webblogg.se/
Postat av: Michelle

"Du är din egen lyckas smed". Något jag fått lära mig, sen jag var liten. Tycker det är ett bra talesätt. Och håller inte med föregående talare om att det inte är meningen att man ska klara sig själv. Tvärtom det ÄR nog meningen att man ska klara sig själv!



Vidare tycker jag att om någon skulle få A-kassa så är det du Bella, och inte de idioter som sitter och håvar in en massa bidrag samtidigt som de jobbar svart vid sidan av, eller bara ligger hemma och latar sig och väntar på att det perfekta jobbet ska uppenbara sig för dem.



Michelle

2011-11-14 @ 09:50:39
URL: http://rosenblommandetankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0