Usch

Jag vaknade 06.30 imorse och hade sån magknip att det var precis omöjligt att somna om.
Det får bli en dag i viloläge eller nä... just det: I pluggläge!!
Hmpf..

Från det ena till det andra så blir jag lite små konfunderad och irriterad när jag loggar in på de sedvanliga nyhetstidningarna.
Plötsligt har fokus bytts från naturkatastrofen och den eventuella härdsmältan till Libyen och USA:s bombningar där :(
Jag finner det sorgligt.
För bara en vecka sedan pratade många om hur skört livet är, hur oroliga de var för vad som skulle hända med jorden, hur vi måste värna om varandra och Nu tar vi istället livet av varandra.

Khadaffi är en ond man med onda och ego avsikter, och en sådan får inte styra ett land. Det håller jag med om.
Men om man ser till hela alltet och mänskligheten så är det sorgligt.

Jag undrar om vi någonsin kommer lära oss.
Mänsklighetens uppfinningar och intelligens är oändliga men trots det förintar vi och har ihjäl varandra.
På den biten har vi inte kommit långt.

Jag önskar så att vi kunde lägga alla dessa pengar och all energi som går åt i krig och konflikter, på det som verkligen behövs.
Hjälpa varandra och jobba med klimatförändringarna.

Vi har redan ett krig, vi krigar mot miljön!
Och nu är det hög tid att sluta fred, innan det är för sent.


*1 miljard människor går hungriga varje dag
*Mer än 30 mijloner människor flyr från sina hem varje år, undan klimatförändringar och konflikter
*Över 250 miljoner människor berördes av naturkatastrofer 2007


Det är alltid allmänheten som lider svårast och mest i ett krig!

RÖDA KORSET:

Sms:a : AKUT 50 till 72 900 så skänker du 50 kronor till katastrofinsamlingen, pengarna går dit de bäst behövs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0