Save earth

Jag följer det som händer i Japan hela tiden.
Har nog aldrig kollat aftonbladet så flitigt som de senaste dagarna.
Varje kväll ber jag för att det inte ska uppstå någon härdsmälta.
Kan det komma nåt gott ur det här?!
Kanske...

Jag hoppas att vi bler mer medvetna om risker, vad vi kan göra osv.
Jag är glad att jag är en någorlunda miljömedveten person.
Att jag redan börjat bry mig.
Även om det här inte bara har med miljömedvetenhet att göra så blir man mer "rädd om moder jord".

Idag beställde jag hem nytt ekologiskt schampoo och balsam.
Det är dags att bli ännu bättre, är glad att J hänger på =)
Han är nu och köper backar till vårt sopskåp så det ska bli lättare att sortera.

http://cartridgesforkids.files.wordpress.com/2010/02/love_earth-heart-in-space-500-gif.gif

Kommentarer
Postat av: Michelle

5 guldstjärnor till dig och din karl bella! :D *****

2011-03-17 @ 21:17:17
URL: http://rosenblommandetankar.blogspot.com
Postat av: mamsen

Ja alla vi människor borde nog vakna upp o göra något drastiskt innan det är för sent.

Sorgligt att lämna över jorden som den ser ut idag till våra barn.

2011-03-18 @ 17:51:53
Postat av: Bella

Ja, och vi har ett ansvar ALLIHOP att göra vad vi kan för att nästkommande generation ska kunna få det bra här!! Ibland känner jag att det kanske är för ego att sätta barn till denna världen?!?!?!

2011-03-18 @ 20:18:59
URL: http://hakanssons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0