Dilemma

Ja det är vad jag har nu.
Jag förbereder mig inför examensarbetet och har kommit så långt så jag iaf vet vad jag ska skriva om.
Men jag har ett problem.

Jag ska skriva om barn i sorg och förmodligen rikta in mig på barn som förlorat sina föräldrar "för tidigt".
Konkret: Att föräldern dött innan barnet var 18 år.

Nu behöver jag några personer att intervjua som varit med om detta.
Det spelar ingen roll, hur det hände(sjukdom, självmord, olycka, ålder osv.), när det hände (om barnet var 1 månad eller 17 & ½), vem av dem (mamman eller pappan), hur längesedan det var (2 år sen eller 30) etc.

Till mitt dilemma: Hur frågar man en sån här fråga?!

Jag vet att det finns människor runt mig som gått igenom denna fruktansvärda tragedi men jag vet inte om de människorna vill prata om det.
Det är okej att vara anonym och det är okej att vara ledsen och det är okej att inte vara det.

Åh va svårt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0