Balto vs. Bella

Ojojoj, long time no see =)
I Söndags kväll fick jag som ett brev på posten ett migränanfall :/
Jag låg hela kvällen med en spann brevid sängen (hemskt illamående) och fruktansvärd/ obeskrivlig/ förjävlig huvudvärk.
Jag hade så ont att det var omöjligt att somna!
Mörkt och knäpptyst måste jag ha vid ett migränanfall!
Efter en tablett som gjorde mig helt "väck" gick det värsta över efter vad som kändes som en evighet men förmodligen var cirka 2-2½ timme.
Dock var jag helt väck och dizzy hela måndagen långt in på kvällen.
Det kändes som jag hade dunkat i en tegelvägg på en ravefestival (ungefär :P )

Därför missade jag måndagens skoldag men idag var jag på benen igen.
Vi hade sista omgången transaktionsanalys på schemat och jag var en av 2 som delgav min "berättelse".
Var och en i klassen har fått välja en roll från en saga/ film/ bok etc som betytt mycket för oss, och gå in i den rollen för en stund.
Efter detta ska vi sedan dra paraller och berätta varför vi valde just den och hur vi kan känna igen oss í denna figur/ person.

Jag hade stora problem att komma på någon och först igår bestämde jag mig.
Jag var Balto.
Balto är en film som vi hade hemma, men också en hund som funnits på riktigt.
En staty av honom står i Central Park i New york.

File:Balto.jpg

Balto är hälften varg och hälften hund och i filmen får han hela tiden bevisa för alla vad han kan och att han är god eftersom han är häflten varg och betraktas som ett vilddjur, dvs. farlig och agressiv.
Tills lut blir han en hjälte eftersom han räddar 300 människorna från att dö i difteri genom att leda ett hundspann många, många mil i snöstorm för att hämta medicin.

En sak som både jag och Balto har gemensamt är:
 "När ingen annan tror på en, så gäller det att tro på sig själv!"

 


Kommentarer
Postat av: lina

aaah balto! den måste jag bara se igen, snacka om nostalgi :)

2011-01-19 @ 13:22:12
Postat av: Bella

Ja den är så fin, Balto är så fin. När jag väl kom på han, så var det liksom givet. Vi kollar på den nästa gång :P Puss

2011-01-19 @ 16:44:19
URL: http://hakanssons.webblogg.se/
Postat av: lina

absolut, det är givet! :) puss

2011-01-19 @ 22:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0