Spara pengar.

Måste säga att jag o J är för jävla duktiga på det där med ekonomi numera.
Speciellt jag :P
HAHA.
Sen jag började plugga har jag bilvit mycket mer pengamedveten och jag hanterar min ekonomi på ett helt annat sätt idag än innan när jag jobbade, eller ja när jag tänker efter har jag nog aldrig haft speciellt bra hand om pengar.
Nu tycker jag det är roligt att snåla/ spara.
Speciellt om man har nåt kul o spara till. Som en resa tillexempel.
Vi har förändrat hela vårt sätt att leva sen jag började skolan.
Det innebar ju ändå några tusen mindre i månaden.

Här är lite vi förändrat detta året:
*Vi handlar på billigaste stället: Willys. Och vi veckohandlar alltid och har en lista på vad som går åt på en vecka här hemma.
*Vi försöker undvika att använda bilen o går eller cyklar hellre om det finns möjlighet.

*Slutade röka och snusa (förutom fest)

*Båda har matlådor med sig varenda dag.

*Handlar bara kläder om det finns behov eller om nåt gått sönder.

*Jag jagar gratiserbjudande på nätet och det är faktiskt grymt underskattat då ja fått både biobiljetter, hygienartiklar, middagserbjudande, stegräknare, trisslotter, presenkort, choklad & nu senast strumpor m.m.

*Parkerar nästan uteslutande där det är gratis parkering och promenerar sen sista biten

*Tvättar en gång i månaden i tvättstugan trots att vi har egen tvättmaskin.

*Letar rabattkuponger i affären och samlar kvitton till olika samlarerbjudanden

*Bytt bolag för försäkring, el osv. till det billigare.

*Flyttade till billigare lägenhet.


Hmm.. det är en hel del och nu har jag säkert glömt hälften ändå.
Jag måste ge både J o mig själv en klapp på axlen för denna ansträngning.
Och det ironsika och roligaste av allt är att trots att jag har en månadsinkomst på cirka 4000 mindre nu så har jag mer pengar kvar i slutet av månaden.
Det är verkligen en belöning på vår ansträngning.

GOOD WORK!!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Lyxfällan på allvar!



Kul, kämpa pÅ!

2010-06-16 @ 16:23:39
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Daniel

Lyxfällan på allvar!



Kul, kämpa pÅ!

2010-06-16 @ 16:23:58
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Duktiga du!!!

Själv bävar jag för hösten med drygt 6000:- mindre varje månad i börsen.

jag spenderar oerhört mycket pengar "på skit" och måste nog genast sluta med det.

Önskar jag var lite mer ekonomisk...

KRAM!

2010-06-16 @ 20:34:27
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: veronica

intressant intressant :D



lär mig ! hehe

2010-06-19 @ 00:03:44
URL: http://angelswings.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0