Till min lillasyster Wilma.

Som jag sagt innan så saknar jag min Wilma otroligt nu.
Denna dikten skrev jag till henne ikväll.


Min älskade syster

Min älskade syster, nu är saknaden stor

Jag avskyr tanken, att jag långt ifrån dig bor.

Jag vill vara nära och finnas för dig

Du är den absolut finaste personen för mig.

 

Blott åtta år gammal har du blivit stark så fort.

Min älskade syster, säg hur har du gjort?

Att bara vara ett barn men ändå så olik

Du är en underbar människa som är helt unik.

 

Din ankomst till familjen vände allt upp och ner

Vi anser nog alla att livet då blev värt mer.

Din närvaro har fyllt familjens osynliga hål

Min älskade syster du är min största idol.

 

Hur kan något så stort rymmas i dig?

Blott åtta år gammal, det är ofattbart för mig.

Min älskade syster du är det bästa jag har.

Vad som än händer, vill jag alltid ha dig kvar<3


Kommentarer
Postat av: Ania

Va FINT! Blev riktigt lycklig av denna dikt! Gåshud på kroppen:) Tror säkert att Wilma känner likadant;) Duktig Bella! Många kramar och pussar!

2010-01-19 @ 21:24:17
Postat av: Mamsen

Det var en fin dikt du skrivit. Som jag sa så kan du väl skriva ut den så kan jag rama in den tillsammans med ett kort på Håsan.

Ja den ungen är verkligen älskad av alla i familjen. Och ni båda stora flickor har alltid varit så duktiga o snälla mot henne o aldrig avundsjuka. Ni var ändå 15 o 13 år gamla när hon kom till världen så det hade ju varit lätt att ni bara tyckt att hon var jobbig.

Men ni älskar henne lika mycket som hon älskar sina storasystrar - och mamsen älskar alla sina tre underbara flickor. Kan inte påstå att jag haft tur i livet men med er tre har jag fan i mej lyckats förträffligt.....

2010-01-25 @ 15:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0