Kan ni hjälpa mig?

Uff, vilken jävla start på dagen. Allt jag rört vid och gjort har gått åt helsike.
Var o handlade nyss och var fan jag än ställde vagnen så var det nån som skulle fram just där.
När jag stod i kön så var det en ny kassör som tog 350 år på sig innan  han var färdig och ringde 20 samtal och ditten och datten till sina kollegor.
När jag sen var färdig och ska lasta in allt i bilen tar jag i kassen och då går hela botten sönder, plask i snön med mina varor :/
Usch, hatar såna dagar.



Jag hoppas det vänder för snart ska jag till min goda vän D för lite fika.
Jag sa till henne att hon inte skulle ha en massa kakor men då sa hon att hon minsann skulle göda mig. Hahaha.
Hon är en feeder :P


På tal om mat så har jag ett BIG problem.
Det är absolut ingen hemlighet att jag la på mig några kilo efter jag slutade röka för ca 3 och en halv månad sen.
Sen 2 månader tillbaka har jag följt VV på nätet.
Ingenting händer.
Jag går absolut inte ner :/
Sen 3 veckor tillbaka började jag träna och har tränat ca 4 ggr i veckan och ja, jag vet muskler väger mer än fett men då jag bantar samtidigt så borde väl nåt hända på vågen??
När jag tränar så blir det oftast styrketräning/ kondition eller hemma med min träningsboll och matta en timme.
Har funderat på om jag kanske äter för lite? Ni vet så att kroppen tar till vara på allt den kan få eftersom den får så lite?!


Detta har jag till exempel ätit än så länge idag:


Frulle: Två skivor frökusar. En med skinka och gurka och en med skinka och msk keso smaksatt med en halv tsk röd pest. 2 koppar kaffe.

Lunch: Stekt strimlad skinka och squash med ca 4 msk keso och en halv avokado + 2 finn crisp.


Mellis: 1 och en halv skiva wasa rund kanel. 1 och en halv kopp kaffe.


Till middag kommer det bli lax med sötpotatis
.

Efter fikan hos D blir det gymmet och då brukar jag träna cirka 20-30 minuter kondition (cykling, roddmaskin eller crosstrainer osv.) och cirka 30 min styrka.


Jag använder oftast halva min veckobonus på helgen och resten får gå.
Ja, jag tränar för att det är skönt men jag behöver gå ner i vikt och jag VILL gå ner i vikt.
Känns verkligen som jag kämpar i motvind och jag vet inte vad jag ska göra.
Förra veckan mätte vi oss och jag ska mäta mig igen om ett par veckor så där vet jag inte om det hänt nåt men detta med vågen är viktigt för mig och mitt självförtroende.
Help!!!!!



Kommentarer
Postat av: Sandra

Tjoho snäckan!

Ta bort kolhydrater, ät mkt fett, protein o grönsaker, inga lightprodukter, inte lättmjölk o sånt. Ät små portioner ofta varva kondition med styrketräning o ät aldrig mindre än 1400 kcal per dag, inga frukter, lite/inga morötter/majs etc..



Hoppas det hjälper ngt..

Pussokram

2010-01-19 @ 22:03:13
URL: http://viktigtstrunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0