Solens strålar.

Jag stod ute på balkongen och njöt av solen en stund precis.
Jag älskar våren, det är den överlägset bästa årstiden.
Visst sommaren är bättre rent temperatursmässigt men då dom senaste regnat bort har folk mest gnällt o klagat "Usch, vilken sommar", "Typsikt svensk sommar", "Aldrig är det sol längre" osv.
Så är det inte med våren.
Det är som att när våren kommer så kryper alla ur sina mörka gömmor med ett leende på läpparna och överallt hör man "Åh, vad härligt med sol" eller "Vad underbart när det är ljust på kvällarna".
Barnen hoppar hopprep på gården och klättrar i träden. Grillen åker fram och man får njuta av årets
premiär-flintastek.
Små krokus och snödroppar tittar upp ur dom vinterbleka rabatterna och till och med hundskiten som gömt sig under snön har sin charm.
Inget kan få mig att ogilla våren!!!

 
Från min ballis

 



Nu ska jag ta med mig energin jag fick idag efter min cykeltur hem och använda den till att plugga.
Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0