En hemlighet...

Idag har inte varit ngn bra dag. Skulle jubbat ikväll men fick gå hem 15.15 pga huvudet. Ont som faen och illamående.
Uff, trött på detta nu.
Har känt mig uppgiven idag, ska detta ta slut ngn gång? Kommer det bli bättre när jag byter jobb? Tänk om det inte blir det?
Usch, nej vill inte ens tänka så, inte prata om det. Har mest lust o gå o lägga mig och dra täcket över huvudet.
Vilket jag snart ska =)

Tänkte berätta en liten secret för er. En som inte många i min närhet vet om. Eller secret och secret men lite hemlig är den nog.
För ett par år sen började jag skriva upp saker i en liten bok som jag tyckte var tänkvärda och fick mig att reagera.
Det har jag fortsatt med o nu börjar det bli en liten samling i lilla boken =)
Det kan t.e.x vara en bit av en låttext, citat, poesi eller meningar som ngn sagt eller skrivit som fått mig att stanna upp o fundera en stund.

Jag älskar den lilla boken. Den är nog det mest privata och egna jag har.
Där finns båda sorgliga texter, roliga, djupa och enkla.
Kända och mindre kända.
En del har jag säkert skrivit här i bloggen tidigare.



Jag har "döpt" boken till det här:


Här är en text som jag "hittade" i en dödsannons i tidningen.
Väldigt deprimerande kanske men för mig som förlorat en väldigt nära person var den viktig och jag den beskrev så väl precis hur jag kände då:

Stjärnorna behövs inte mer

Blås ut varenda en.

Montera ner molnen

Och ta isär solen sen

Sopa ren skogen
och töm haven på deras innehåll

Ty från och med nu
spelar ingenting mer någon roll..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0