Läsvärt och eftertänksamt.

Jag är en sån som älskar poesi, läsvärda texter, ordspråk och citat.
Jag älskar att läsa något som sedan ger mig en tankeställare, får mig att fundera och lägger sig på minnet.
Berörande berättelser dikter osv.
Just nu har jag förälskat mig i latinska ordspråk. Det är nåt speciellt med dom. Väldigt djupa och eftertänksamma.

"Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo"- Droppen urholkar stenen, inte genom sin kraft utan genom att ständigt falla.


"Dum spiro, spero"- Så länge jag andas, hoppas jag.


"Amor vincit omnia et nos cedamus amori"- Kärleken övervinner allt, så låtom oss besegras av kärleken


"Nondum amabam, et amare amabam.. quaerebam quid amarem, amans amare"- Jag älskade ännu inte, även om jag ömmade för kärlek. Jag sökte vad jag kunde ha älskat, förälskad i kärleken


"Pax vobiscum"-  Frid vare med eder


"Quidquid latine dictum sit, altum viditur"-
Allt som sägs på latin låter djupsinnigt ;)


Ha en trevlig dag, nu ska jag möta min Emma i stan och bege oss till Ikea!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0