Som att vinna ett maraton?

Jag blev så jäkla glad idag när jag ställde mig på vågen och såg att jag nu väger lite mindre.
Nu börjar min vikt på en ny siffra, andra nya siffran sen jag påbörjade min viktnedgång i Juli =)
- 18 kg ligger jag på nu, och detta på 10 månader.


Det härliga är att jag faktiskt inte försöker att gå ner mer nu.
Jag försöker hålla min vikt och inte gå upp, där ligger mitt fokus just nu.
Om det blir minus är det "bara plus" så att säga =)

Det ironiska är att jag märkt att jag efter en Skånehelg ofta gått ner några hekto.
Och ironin ligger då i att jag gör allt annat än att banta/ hålla igen när jag är nere.

Det enda positiva jag gör "för figuren" där nere är mina långpromenader med mamma och syster.
Och det gör jag inte i syfte att förbränna utan för att det är mysigt med sällskap =)
Det brukar bli betydligt mer fikor, goda middagar och sötsaker där än hemma.
Jag blir alltid lika chockad när jag sen ställer mig på vågen (övertygad om att den ska stå på plus) och den visar minus..

Min teori är att min kropp får fart på förbränningen efter en helg med ett större intag.
Eller, kan det inte vara så??


Jag är iaf mucho happy och ska tillåta mig att glädjas över detta idag.

Imorse blev det en powerwalk med total njutning av våren♥



Från vår balkong visar björken upp sin fina skrud


Jag på ballisen- lite varm efter en PW =)

Tyvärr gjorde hälseneinflammationen sig påmind idag så mina planer på att kicka igång joggingen igen denna veckan, ser inte så ljusa ut :/


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ååååh, duktiga du, grymt!!!

Kram

2011-05-09 @ 15:48:21
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: lina

duktiga duktiga du!

2011-05-09 @ 15:58:29
Postat av: Anki

Grattis! :)

2011-05-09 @ 19:44:53
URL: http://therosehasitsthorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0